Nya Hitman-filmen ute – sågas stenhårt

Medlem

Av trailern att döma var det massa onödig Michael Bay-action. Varför inte bara gör en tyst, tung, mörk smygrulle där Agent 47 briljerar i skuggorna?

Medlem
Skrivet av dotque:

5.8 på IMDB, knappt sevärd med andra ord! Säkerligen inte väl omskriven för filmformat.

? Jag har sett flera filmer som haft ~6 på IMDB som haft bra högre underhållningsvärde än ~8< filmer

inK
Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av redruM:

Jag tycker han har fel nyans på slipsen. Fyfan.

Det är typ en silkesslips, jädrigt skum nyans får jag hålla med om. Han är inte heller helt rakad på skallen. Fredrik Reinfeldt hade kunnat spela rollen som Agent 47 om han bara bytte till en röd slips.

Lycka till med att få på Reinfeldt en röd slips.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Av trailern att döma var det massa onödig Michael Bay-action. Varför inte bara gör en tyst, tung, mörk smygrulle där Agent 47 briljerar i skuggorna?

Du är alltså redo för ett tredje försök när de två första misslyckats?
Varför inte bara låta honom vara kvar i spelvärlden?


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av whoo:

Alltså varför gör dom inga "test" längs vägens gång? Märker inte folk som sitter och redigerar hur skit set är?
Vad säger skådisarna?

Hajar inte hur filmer med såhär kasst mottagande öht kommer hela vägen, men antar väl att alla inblandade är förblindade av $$$

Antar att det är som när detsamma händer med spel, efter man har "filmat" filmen aka principal photography så har man redan spenderat merparten av budgeten. Då släpper man filmen ändå om man tror den kan sälja annars går man bara fett back.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilka bra lönnmördarfilmer finns egentligen? Den enda jag känner till så här på rak arm är Léon.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Vilka bra lönnmördarfilmer finns egentligen? Den enda jag känner till så här på rak arm är Léon.

The Mechanic


signatur

Burn in the light.

Skrivet av redruM:
Skrivet av Sebbepojken:

Vilka bra lönnmördarfilmer finns egentligen? Den enda jag känner till så här på rak arm är Léon.

The Mechanic

Originalet då, inte den med Jason Statham:

www.imdb.com/title/tt0068931


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Om folk som ser filmen har goda minnen ifrån spelen så blir det väl alltid svårt att tillfreställa just dem. Men det verkar framförallt vara så att de som skriver manus till filmerna inte har spelat spelen alls.

Tycker att det finns tillräckligt med bakgrund och story för att man ska kunna klippa ihop ett riktigt coolt manus för en film men det känns som att fokus ska ligga 100% på action och att bryta 47ans karaktär vilket inte är vad varken fansen eller kritiker vill ha.

Skrivet av guran33:

Om folk som ser filmen har goda minnen ifrån spelen så blir det väl alltid svårt att tillfreställa just dem. Men det verkar framförallt vara så att de som skriver manus till filmerna inte har spelat spelen alls.

Tycker att det finns tillräckligt med bakgrund och story för att man ska kunna klippa ihop ett riktigt coolt manus för en film men det känns som att fokus ska ligga 100% på action och att bryta 47ans karaktär vilket inte är vad varken fansen eller kritiker vill ha.

Problemet är ju att spelet i sig själv har en mycket svag karaktärsutveckling. Agent 47 mördar folk. Punkt. Det är allt det handlar om. Filmproducenterna tror gamers ska springa benen av sig att se den här filmen, men de förstår inte hur luttrade vi är.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ash, who gives a f,kommer se den mer för actionbiten storyn finns ju inte.

Fast dock inte på bio, kanske kommer 1 rulle om året som är intressant nog för mig att gå.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av dotque:

5.8 på IMDB, knappt sevärd med andra ord! Säkerligen inte väl omskriven för filmformat.

? Jag har sett flera filmer som haft ~6 på IMDB som haft bra högre underhållningsvärde än ~8< filmer

Underhållningsvärde är helt subjektivt!
Det beror ju helt på vilken genre du pratar om, nostalgi, etc..
Efter ett tag lär man sig filtrera ut de filmer som är sevärda men det här är ju bara mina åsikter och som jag ser det hela.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av dotque:

5.8 på IMDB, knappt sevärd med andra ord! Säkerligen inte väl omskriven för filmformat.

? Jag har sett flera filmer som haft ~6 på IMDB som haft bra högre underhållningsvärde än ~8< filmer

Underhållningsvärde är helt subjektivt!
Det beror ju helt på vilken genre du pratar om, nostalgi, etc..
Efter ett tag lär man sig filtrera ut de filmer som är sevärda men det här är ju bara mina åsikter och som jag ser det hela.

Exakt, det är subjektivt, det jag försöker få fram är att DU kanske skulle tycka det var en underbar film även fast medelvärdet är på strax över "okey". Vissa filmer och spel får överflöd dessutom av såna som trollar med betygen. Skapa dig din EGNA åsikt än att gå blint efter IMDB betyg

12
Skriv svar