Red Dead Redemption har nästan sålt lika bra som CoD: Modern Warfare

Medlem

Otroligt bra spel. Mitt absolut favoritspel last gen.
Skulle lätt vilja se en Read Dead 2 och n rmastered version!

Medlem
Skrivet av Pierre:

ehrm! jag måste bara undra nu efter att jag har röstat. hur kan det va förtjänt av så många femmor? Tyckte det var mycket i det spelet som kunde varit bättre än vad det var, jag spelade det på PS3 och det var buggigt och jag spelade aldrig klart det föräns lååångt efter releasen på grund av att det var rätt så trist överlag.

Men klart att alla tycker olika, bara lite intresserad av att veta Varför det är värt 5or av ni som gett det i betyg?

Tycker inte heller det var något speciellt, okej kampanj men inget som hade fått mig köra det igen, MPn lämnade definitivt mer att önska. Open-world delen kändes tom och fattig och sidouppdragen var både tråkiga och oinspirerande.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Redaktör
Skrivet av Pierre:

Men klart att alla tycker olika, bara lite intresserad av att veta Varför det är värt 5or av ni som gett det i betyg?

För min del är det stämningen och känslan. Även om spelet är alldeles för långt (transportsträckor och upprepning i andra världen) vägs det upp av de sakerna. Ett helt fantastiskt spel i min bok.

Apropå betyget: det har fått fler ettor än tvåor i betyg i omröstningen. Vi borde kanske införa betygskalan "1 eller 5".


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pierre:

Men klart att alla tycker olika, bara lite intresserad av att veta Varför det är värt 5or av ni som gett det i betyg?

För min del är det stämningen och känslan. Även om spelet är alldeles för långt (transportsträckor och upprepning i andra världen) vägs det upp av de sakerna. Ett helt fantastiskt spel i min bok.

Apropå betyget: det har fått fler ettor än tvåor i betyg i omröstningen. Vi borde kanske införa betygskalan "1 eller 5".

...Bra eller Anus?

Medlem
Skrivet av Pierre:

Men klart att alla tycker olika, bara lite intresserad av att veta Varför det är värt 5or av ni som gett det i betyg?

Finns inte så många western lir som är bra. RDR är nog i min mening det bästa. Fin stämning, bra story.

Call of Juarez va fräckt med men kändes billigare.

Bästa online western tycker jag är Lead and gold, tyvärr slog det inte riktigt men ett bra spel.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kadavriak:

Ett av mycket få konsol-exklusiva spel jag faktiskt saknar till PC.

Det är lugnt, hela spelet gick i runt 360p/15fps, en ren mardröm att spela.

Märkte inte av vad det var för upplösning/uppdatering särskilt mycket, var så jävla inne i handlingen. Typ det enda spelet som fått mig att gråta framåt slutet.

https://www.youtube.com/embed/mmjHg_uTABY

Bra video. Blev sugen igen. Måste nog köra igenom spelet snart igen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kadavriak:

Ett av mycket få konsol-exklusiva spel jag faktiskt saknar till PC.

Det är lugnt, hela spelet gick i runt 360p/15fps, en ren mardröm att spela.

Märkte inte av vad det var för upplösning/uppdatering särskilt mycket, var så jävla inne i handlingen. Typ det enda spelet som fått mig att gråta framåt slutet.

https://www.youtube.com/embed/mmjHg_uTABY

Bra video. Blev sugen igen. Måste nog köra igenom spelet snart igen.

Var en fps video för att visa att spelet till största delen håller ca 30 fps.
Fullt spelbart även om den har rätt mycket drops som märks av.

Spelar hellre ett bra spel med fps drops än ett dåligt spel med hög fps. Det är ändå den slutliga upplevelsen av produkten som räknas.
När jag spelar spelet på stor bild är det tydligt att spelet har väldigt låg upplösning vilket skadar upplevelsen rätt mycket. Hoppas på en uppföljare till PS4/X1/PC och kanske en remake av spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pierre:

Men klart att alla tycker olika, bara lite intresserad av att veta Varför det är värt 5or av ni som gett det i betyg?

För min del är det stämningen och känslan. Även om spelet är alldeles för långt (transportsträckor och upprepning i andra världen) vägs det upp av de sakerna. Ett helt fantastiskt spel i min bok.

Apropå betyget: det har fått fler ettor än tvåor i betyg i omröstningen. Vi borde kanske införa betygskalan "1 eller 5".

...Bra eller Anus?

Nu tror jag du kränkte de läsare som drar ett likamedtecken på de två betygen... Men seriöst...ett av de bästa spelen någonsin. Ge oss en tvåa till PC!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av McNord:

Jag tröttnade på spelet och spelade aldrig klart det

Samma här. Fullständigt ointressant handling, men att roama runt i världen var kul som fan väldigt länge. Sen tröttnade man, som sagt.

KoP
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kadavriak:

Ett av mycket få konsol-exklusiva spel jag faktiskt saknar till PC.

Det är lugnt, hela spelet gick i runt 360p/15fps, en ren mardröm att spela.

Nej. Bara nej.

Inaktiv

RDR var ett fantastiskt spel och en remake vore suveränt. Rent tekniskt var det faktiskt något av en mardröm, annat kan inte påstås. Kör just nu expansionen Undead Nightmare och det är faktiskt ännu värre...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

xbone med uphottat grafik å 60 fps, jag hade lätt pröjsat 700 spänn för det xD

60 fps på xbox? tack för topkek.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

RDR är sååå mycket bättre än GTA enligt mig. Jag förstår inte varför Rockstar inte spinner vidare på det. Uppenbart så är det en enorm succé, och det finns pengar att tjäna i både en remaster och en uppföljare.

Hur vet du att dom inte ''spinner'' vidare på det? Det dröjde ju över 5 år mellan GTA IV och V.

12
Skriv svar