Rykte: Microsoft ska släppa mini-version av Xbox One

Robot
Rykte: Microsoft ska släppa mini-version av Xbox One
Medlem
Rykte: Microsoft ska släppa mini-version av Xbox One

Kommer aldrig köpa ett Xbox One, oavsett storlek.

Medlem

Detta låter som ett bra förslag, iallafall för oss i länder som har snabb bredbandsuppkoppling. Inga spel till PC köps med skiva längre så varför inte på konsol.

Medlem

Hmm.. att ta bort blueray spelaren... Får se hur priset blir.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Startade upp min PS3 för någon dag sedan, var sugen på Skate och tänkte plocka hem det från PSN. Varken spelet eller demon fanns kvar i butiken. Jag tänkte då att NHL 14 med dess '94-läge vore roligt, det kostade dock 639kr på rea, likaså NHL 13.

Finns inte en chans i hela världen att jag skulle göra mig beroende av vilka spel som finns tillgängliga i konsolens egna onlinebutik till deras drömpriser. Så länge det inte öppnas upp möjlighet till konkurrens i online-handeln så är optisk läsare ett måste.

Medlem

Skulle gärna köra 100% digitalt. Det enda problemet är att digitala konsolspel ofta är så snuskigt dyra. 799:- på Xbox/PS Store vs 449:- för en fysisk kopia. Tror jag väljer det senare alternativet.

Medlem

För människor som kollar på blu-ray-filmer på konsol blir det inte så lyckat.
Företagen får allt se till att sänka de digitala priserna också. Det spelar ingen roll om de kan halvera kostnaderna på konsolerna, för de pengarna äts snabbt upp om man köper en del spel.

Medlem

Om jag köpte en XB1 så skulle jag vilja kunna använda den till att spela mina 360-spel och förhoppningsvis även Panzer Dragoon Orta till original-Xbox någon dag. Så nej, jag skulle inte vilja köpa en XB1 utan en optiskt enhet.

Medlem
Skrivet av Thomas:

Skulle gärna köra 100% digitalt. Det enda problemet är att digitala konsolspel ofta är så snuskigt dyra. 799:- på Xbox/PS Store vs 449:- för en fysisk kopia. Tror jag väljer det senare alternativet.

Min tanke också. Sen kan man alltid byta bort/sälja dom fysiska spelen man inte kommer röra igen.

Medlem

Varför kan de bara släppa en ny version med bättre grafikkort? Det ju det som är problemet med xbox one!

Medlem

Kan man inte köpa ett fysiskt spel och sen lägga till det på sitt konto och sen ladda hem det? (jag har ingen aning).


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Kan man inte köpa ett fysiskt spel och sen lägga till det på sitt konto och sen ladda hem det? (jag har ingen aning).

Nej, så fungerar det inte. Fysiska spel kopplas inte till dit konto på det sättet.

Skrivet av Garga:

Varför kan de bara släppa en ny version med bättre grafikkort? Det ju det som är problemet med xbox one!

Då måste alla skaffa den nya versionen. Annars blir det nog för bökigt för utvecklarna att anpassa grafiken till en extra konsol.

Medlem

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Medlem
Skrivet av huklen:

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Som jag fattar det måste jag skapa ett nytt (amerikanskt) konto, men jag vill ha spelen på mitt nuvarande.
Detta verkar även bryta mote Sonys terms of agreement, vilket gör det hela ännu mindre intressant.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av huklen:

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Som jag fattar det måste jag skapa ett nytt (amerikanskt) konto, men jag vill ha spelen på mitt nuvarande.
Detta verkar även bryta mote Sonys terms of agreement, vilket gör det hela ännu mindre intressant.

Du kan ändå spela spelen på ditt main konto, du köper dom bara med US kontot. Många (inkl mig själv) gör såhär, inga problem på varken Xbone eller PS4 (funkade även på tidigare gen konsoller)

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av returpack:
Skrivet av huklen:

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Som jag fattar det måste jag skapa ett nytt (amerikanskt) konto, men jag vill ha spelen på mitt nuvarande.
Detta verkar även bryta mote Sonys terms of agreement, vilket gör det hela ännu mindre intressant.

Du kan ändå spela spelen på ditt main konto, du köper dom bara med US kontot. Många (inkl mig själv) gör såhär, inga problem på varken Xbone eller PS4 (funkade även på tidigare gen konsoller)

Då låter det inte så farligt.

Efter att ha bläddrat i PS Store i båda regionerna måste jag nog säga att CoD Ghosts lär höra till ett av spelen med störst prisskillnad:
http://i.imgur.com/WmTgHL4.png

Inaktiv

Mina första tankar är:
1: om de tar bort blu ray-läsaren, hur ska då bakåtkompabiliteten med Xbox360-spelen fungera? Jag har väldigt svårt att se konsumenten som är beredd att offra den möjligheten i utbyte mot en något mindre maskin med ett något lägre inköpspris.
2: det MS behöver om de vill boosta sin försäljning är fler exklusiva spel. Bra sådana. Gärna något annat än cover-pangande och generiska "öppna världar".

Medlem

hade dom gjort en mindre med blue ray läsare hade det funnits ett skäl till att köpa en xbox one, men att köpa en klen media station utan blue ray spelare skulle vara ren idoti.

Medlem
Skrivet av Ducci:

hade dom gjort en mindre med blue ray läsare hade det funnits ett skäl till att köpa en xbox one, men att köpa en klen media station utan blue ray spelare skulle vara ren idoti.

Blir ju som en Intel NUC, och den säljer ju bra. Ser inte varför detta inte skulle kunna fungera. Känner ingen som använder fysiska skivor längre...

Medlem

Om detta skulle visa sig vara sant så känns det mest som en indikation på att MS inte vet hur de ska kontra PS4 och börjar prova vad som helst.

Man har försökt med ganska många prissänkningar och slopat Kinect men det har bara gett kortsiktiga resultat.

"Kasta saker mot väggen" och se om något fastnar.

Skrivet av Dreijer:

Kommer aldrig köpa ett Xbox One, oavsett storlek.

Intresseklubben antecknar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Startade upp min PS3 för någon dag sedan, var sugen på Skate och tänkte plocka hem det från PSN. Varken spelet eller demon fanns kvar i butiken. Jag tänkte då att NHL 14 med dess '94-läge vore roligt, det kostade dock 639kr på rea, likaså NHL 13.

Finns inte en chans i hela världen att jag skulle göra mig beroende av vilka spel som finns tillgängliga i konsolens egna onlinebutik till deras drömpriser. Så länge det inte öppnas upp möjlighet till konkurrens i online-handeln så är optisk läsare ett måste.

Det är dock väldigt mycket bättre nu än vad det var förr. Spel som också finns på Steam brukar råka på feta discounts då och då i Xbox Live. Hur det ser ut på PSN har jag ingen aning.

Medlem
Skrivet av huklen:

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Ja, det händer, fast då är det oftast för det är något 75% off erbjudande och oftast då äldre billigare spel som t.ex. Dead Rising 2 Off the Record. Enda spelet som jag vet jag har köpt för fullpris var Tales of Vesperia som var svårt att hitta i butik. Tror det kostade mig 300 kronor.

Annars så är XBLA-spel rimliga i sina priser (oftast). På On Demand kan det dock se väldigt sjukt ut (tror jag såg Skyrim en gång för 699 eller något)

Medlem
Skrivet av huklen:

Handlar folk verkligen på svenska PSN och svenska xbox live? Googla lite så kan ni köpa från US PSN/Xbox store för humana priser

Ja det gör vi. Eller jag i alla fall.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Kommer aldrig köpa ett Xbox One, oavsett storlek.

Men du är lite coolare än oss andra så vi förstår

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Dreijer:

Kommer aldrig köpa ett Xbox One, oavsett storlek.

Men du är lite coolare än oss andra så vi förstår

Du behöver inte konstatera det uppenbara.

Det ryktas även om att Nintendos nästa konsol också kommer vara utan skivor.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Mina första tankar är:
1: om de tar bort blu ray-läsaren, hur ska då bakåtkompabiliteten med Xbox360-spelen fungera? Jag har väldigt svårt att se konsumenten som är beredd att offra den möjligheten i utbyte mot en något mindre maskin med ett något lägre inköpspris.
2: det MS behöver om de vill boosta sin försäljning är fler exklusiva spel. Bra sådana. Gärna något annat än cover-pangande och generiska "öppna världar".

Bakåtkompatibiliteten är först och främst digital så när du väl stoppar i en skiva så laddas spelet ner till ditt bibliotek och sen behöver du inte skivan längre. Även alla spel som man fått tidigare med Games with Gold kommer vara tillgängliga, samt kommande titlar via games with gold som även de är digitala.

De har en rätt bra exklusiv lineup för i år om man jämför med ps4an som för tillfället satsat mest på multiplatformar som Battlefront och Batman i deras nuvarande marknadsföring.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar