Inget mer H1Z1, Planetside och Everquest för John Smedley – lämnar Daybreak för gott

Robot
Inget mer H1Z1, Planetside och Everquest för John Smedley – lämnar Daybreak för gott
Medlem
Inget mer H1Z1, Planetside och Everquest för John Smedley – lämnar Daybreak för gott

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Inaktiv
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Kommer aldrig kunna förlåta dom för vad dom gjorde med skills, jedi's och mycket annat. Från att vara ett spel där enbart möjligheterna satte gränser till klass baserade skiten nej fyfan.

John Smedley trodde en revamp skulle lösa tappade subs till wow, istället förstörde han hela skiten.

Medlem
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Du har honom att tacka att du fick spela dessa spel överhuvudtaget, eftersom du uppenbarligen gillade dem ganska mycket så måste han har gjort en hel del rätt.

Medlem
Skrivet av Nygårda:
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Kommer aldrig kunna förlåta dom för vad dom gjorde med skills, jedi's och mycket annat. Från att vara ett spel där enbart möjligheterna satte gränser till klass baserade skiten nej fyfan.

John Smedley trodde en revamp skulle lösa tappade subs till wow, istället förstörde han hela skiten.

Hållet med dig fullständigt, förutom att denna galning trodde två revamp skulle lösa allt, istället dubbel fucka han alla som spela. Fattar inte hur någon kan tycka att denna man gjort nått bra alls.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Du har honom att tacka att du fick spela dessa spel överhuvudtaget, eftersom du uppenbarligen gillade dem ganska mycket så måste han har gjort en hel del rätt.

Har inget att tacka denna människa, han är en vanlig jäkla standard chef son inte förstår bättre. "oj spelet är släppt för två år sen men nu kom wow som gjort reklam för sitt spel som vi inte gjorde för det är ju star wars så det behövs inte, nått måste vara fel med spelet eftersom vi inte har lika myckwt subs, vi gör om det två gånger tills alla tröttnat, då kommer vi sälja massor" .... Fattar inte hur du kan försvara honom. Detta var troligen andra fina människor med ambitioner som skapade dessa bra spel medans Smedley som vanlig chef missuppfattar allt när subsen går ner och fuckar upp allt ännu mera för att han tror han imponerade på styrelsen och aktieägarna, istället blev allt han röde vid fiasko.

Medlem
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Kindra:
Skrivet av Ahris:

Jag har alltid gillat Smedley, han skapade Everquest för att han själv var en aktiv rollspelare och har alltid varit mer involverad i spelens communities än andra i hans position. Hoppas att det går bra för honom.

Kan du nämnna en konkret sak han gjort rätt, för mig känns detta som en stor glädje att han drar då han förstörde flera soe spel bland annat swg.

Du har honom att tacka att du fick spela dessa spel överhuvudtaget, eftersom du uppenbarligen gillade dem ganska mycket så måste han har gjort en hel del rätt.

Har inget att tacka denna människa, han är en vanlig jäkla standard chef son inte förstår bättre. "oj spelet är släppt för två år sen men nu kom wow som gjort reklam för sitt spel som vi inte gjorde för det är ju star wars så det behövs inte, nått måste vara fel med spelet eftersom vi inte har lika myckwt subs, vi gör om det två gånger tills alla tröttnat, då kommer vi sälja massor" .... Fattar inte hur du kan försvara honom. Detta var troligen andra fina människor med ambitioner som skapade dessa bra spel medans Smedley som vanlig chef missuppfattar allt när subsen går ner och fuckar upp allt ännu mera för att han tror han imponerade på styrelsen och aktieägarna, istället blev allt han röde vid fiasko.

Knappast han ensam som fattade besluten om vilken inriktning och hur förändringarna skulle genomföras medan utvecklarna stod med sina mössor i hand och nedböjda huvuden och sa, ja Mr Smedley. Och om han inte hade imponerat på aktieägarna, tror du då han hade fått sitta kvar? Antagligen inte, och i hans ställe hade det troligen blivit någon än mer ja-sägande som hade blivit tillsatt.

Jag gillade inte heller förändringarna med SWG, jag slutade iofs spela innan allt gick helt åt skogen för jag tyckte att Jedis redan i sin första form förstörde spelet, Jedis skulle aldrig införts öht enligt mig, men de hade ju lovat vid release av spelet så.

Där med inte sagt att Smedley är ansvarsfri, han var ju trotts allt chef och således den som har det yttersta ansvaret om något blir fel (eller rätt men det verkar ingen komma ihåg). Men jag är ändå helt övertygad om att det inte var han, och bara han som satte sig ner och skissade på de otroligt dåliga idéer som senare infördes i spelet, nä det var nog utvecklignsteamet som helhet.

1
Skriv svar