Är Nintendos NX en konsol utan diskläsare?

Robot
Är Nintendos NX en konsol utan diskläsare?
Medlem
Är Nintendos NX en konsol utan diskläsare?

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

Medlem

Jag tror snarare att det rör sig om ett Wii U utan optisk enhet, ett så kallat Wii U Mini, än att NX får en handkontroll med display.

Medlem

De kanske ska använda SD-kort eller något liknande istället för skivor?

Avstängd

Jag tror det blir en sådan här. Fodral fast med en medföljande kod inne i fodralet.

Medlem

Gör inte mig något överhuvudtaget. Vägrar använda mig utav skivor och dylikt. En box är en sak med en nedladdnings-kod på men inte några skivor, tack!

Medlem

Det går ju att koppla på usb-hårdisk på WiiU:n så jag antar att dom vill att man ska göra något liknande

Medlem

Kan klara mig utan läsare så länge man inte måste köpa spel digital från nintendostore/psstore/xbox store så priserna är 25% högre än andra ställen man kan köpa spelen.

Gen
Medlem

Kassetter hade vart skoj
Men box med nedladdningskod hade också fungerat bra. Digitalt bibliotek är trots allt det mest bekväma. Bara den har någon form av HDD så man kan lira offline.

Medlem

Knappast att de skulle återgå till kassetter! De vore också väldigt dumma om de försöker sig på något eget format som t.ex psp:s umd eller dylikt (umd är ju iofs också diskar men förpackade i kassettliknande etui).
Hur som helst är det säkert en bra bit kvar innan den lanseras (skulle bli förvånad om den släpps tidigare än 2017) och det blir spännande att se om de lyckas med något bra och att inte för många utav ryktena stämmer! Bevisligen så behöver de ej skapa ett monster till maskin för att sälja hårdvara men de kan nog vara smart att skapa en maskin som tredjepartsutvecklare diggar från början och att de har en starkare lina med spel från start än de hade med Wii 2! Zelda blir det garanterat men skulle inte vara fel med ett Metroid, Mario Galaxy och något nytt IP så de kanske t.o.m säljer några burkar det första kvartalet så att fler utvecklare vågar satsa på NX

Medlem

Nej fy.. Hoppas det inte bara är digitala spel. Alla har inte supersnabbt internet, och så är det säkert en skit hdd som medföljer.

Medlem

Bara det följer med en jädrans stor hårddisk så är det väl lugnt.

Medlem

Har gått från att samla på alla möjliga specialutgåvor och prylar till att enbart handla digitalt. Allt står ju bara och samlar damm i bokhyllan ändå. Kanske har man gått och blivit gammal...


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Inaktiv
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

Välkommen till framtiden..

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Jao, en av anledningarna till att jag spelar de flesta multiplatform spelen till konsol istället för PC. Spel på skiva till PC har ju inget värde då det är "online DRM" på alla spel så man kan i princip kasta skivan och bara ta CD/Game- Nyckeln. Så jo jag kan förstå att PC spelare inte har något problem med detta längre...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Jao, en av anledningarna till att jag spelar de flesta multiplatform spelen till konsol istället för PC. Spel på skiva till PC har ju inget värde då det är "online DRM" på alla spel så man kan i princip kasta skivan och bara ta CD/Game- Nyckeln. Så jo jag kan förstå att PC spelare inte har något problem med detta längre...

Så du har då kassettband och cdskivor också istället för att använda spotify/mp3 till musik?

Inaktiv
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Jao, en av anledningarna till att jag spelar de flesta multiplatform spelen till konsol istället för PC. Spel på skiva till PC har ju inget värde då det är "online DRM" på alla spel så man kan i princip kasta skivan och bara ta CD/Game- Nyckeln. Så jo jag kan förstå att PC spelare inte har något problem med detta längre...

Så du har då kassettband och cdskivor också istället för att använda spotify/mp3 till musik?

Nostalgi i all ära, men ibland är vissa rädda för förändringar, brukar kalla dessa för bakåtsträvare..

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Jao, en av anledningarna till att jag spelar de flesta multiplatform spelen till konsol istället för PC. Spel på skiva till PC har ju inget värde då det är "online DRM" på alla spel så man kan i princip kasta skivan och bara ta CD/Game- Nyckeln. Så jo jag kan förstå att PC spelare inte har något problem med detta längre...

Så du har då kassettband och cdskivor också istället för att använda spotify/mp3 till musik?

Ärligt talat så lyssnar jag nästan inte alls på musik och när jag väl gör det är det genom youtube eller Winamp med rippade låtar från mina cd skivor.

Spotify eller liknande kommer jag aldrig skaffa:P

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Gaara:

Kommer aldrig köpa en konsol som bara är för digital download. Vill ha mina spel i fysisk form i bokhyllan.

det sa folk också när steam kom.. kolla nu..

Jao, en av anledningarna till att jag spelar de flesta multiplatform spelen till konsol istället för PC. Spel på skiva till PC har ju inget värde då det är "online DRM" på alla spel så man kan i princip kasta skivan och bara ta CD/Game- Nyckeln. Så jo jag kan förstå att PC spelare inte har något problem med detta längre...

Så du har då kassettband och cdskivor också istället för att använda spotify/mp3 till musik?

Ärligt talat så lyssnar jag nästan inte alls på musik och när jag väl gör det är det genom youtube eller Winamp med rippade låtar från mina cd skivor.

Spotify eller liknande kommer jag aldrig skaffa:P

Lyssnar inte jättemycket på musik, men när jag vill det vill jag lyssna på precis vad som helst på en gång. Inte tusan vill jag sticka ut och köpa 10 olika skivor för att kunna lyssna på 10 olika artister. Inte heller har jag lust att köpa online för downloads. Nej då betalar jag hellre en mindre avgift per månad och kan lyssna på vad som helst när som helst.

1
Skriv svar