Hurra! Windows 95 fyller 20 år

Robot
Hurra! Windows 95 fyller 20 år

Rösta – Vilken Windows-version har betytt mest för dig?

#microsoft


Medlem
Hurra! Windows 95 fyller 20 år

XP was dabombdiggity!

Medlem

Windows 2000 var king.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör

Windows 2000. Enormt stabilt jämfört med 9x-serien. Och Wnidows XP blev inte bra förrän efter ett eller två service packs.


signatur
Medlem

Ja jäklar. 20 år sedan. Det var tider det. Kanske inte så bra tider alltid, men tider

Skämt o sido, det var då allt var nytt och varje ny version innebar en stor förbättring. Till skillnad från idag då man knappt märker något mellan iPhone 5 och 6 (eller någon annan smartphone heller för den delen). För att inte tala om spelen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Windows 2000. Enormt stabilt jämfört med 9x-serien. Och Wnidows XP blev inte bra förrän efter ett eller två service packs.

-Vilket Windows system har betytt mest för dig?

Medlem

XP kändes som första Worms-versionen om man jämför med fladdriga 3D-versioner. Så himla solitt och utan jobbiga krusiduller.

Medlem

Vista faktiskt pga att jag aldrig behövde formatera om burken med det sytemet vilket jag tidigare fick göra var och varannan vecka med andra OS. Och det betydde jäkligt mycket för mig.

ELF
Medlem

Vi körde aldrig 95. Vi gick från DOS till 98. Det var tider det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Windows 95 pga. Hover!!

Men annars XP. Kanske inte bäst, men det är det jag använt mest.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Win98 i nån slags second edition vill jag minnas, eller så var det nåt slags service pack. Är säkert för att då hade jag min första egna maskin.

Men jag minns både DOS å Win3.1. På den tiden fick jag knappt röra datorn iofs. Tror fortfarande den ska explodera om jag trycker på ESC.

Medlem

Windows 2000, stöd för flera processorer !

Medlem

Win 95! Det va där det hela började för mig. 8 år var man då vi fick hem våran första dator

Medlem

Win 2000 lätt bästa systemet.

Windows ME var kul, det var på den tiden då Windows fortfarande var ganska bråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag vill inte gå tillbaka till de äldre versionerna, men det är ett gott minne.

Medlem

XP var riktigt schysst när det kom men Windows 7 gillade jag mer.

Medlem

Windows 2000 är det som betytt mest för mig, äntligen ett OS som var modernt och stabilt, till skillnad från 9x där man fick BSODs i tid och otid. Windows 95 var buggigt, Windows 98 var bättre (speciellt SE-versionen), Windows ME var katastrofal (totalkraschade redan under installationen så jag lyckades aldrig installera det). Windows 2000 kom sedan som en frisk fläkt.

Och nej, kommer aldrig förlåta Microsoft över Internet Explorer, så mycket skada den skiten åstadkommit.... ActiveX, java-strulet, standarder som MS vägrade följa, alla trojaner och skräp som var så enkelt med den webbläsaren, alla toolbars... de enda gånger jag vägrade utföra konsultjobb var när kunden kört ihop datorn med IE. Sämsta skräpet någonsin. Och Edge är inte mycket bättre, har redan hittat kraftiga buggar i det, den enda gången jag använder Edge är när jag går online för att tanka en annan webbläsare.

Medlem

Var 3 år vid den tiden, Tror jag lirade Stötnisse åker hiss på w95

Medlem

Hoppas dem gör en Remake eller en HD Remaster! :3

Medlem
Skrivet av Propy:

Windows 95 pga. Hover!!

Behöver absolut en remake!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Propy:

Windows 95 pga. Hover!!

Behöver absolut en remake!

http://hover.ie/

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Var 3 år vid den tiden, Tror jag lirade Stötnisse åker hiss på w95

https://www.youtube.com/embed/voohHcd3vyk

bra basröst för en femåring

Skribent

Jag hatade Win 95. Jag hade kontroll på mitt kära gamla DOS, och här kom Win 95 och ville automatisera allting - med högst blandat resultat.

Med facit i hand var det ett nödvändigt steg, så klart. Men hej vilken jobbig övergång det var för mig.

Medlem

År 2000 tog jag datorkörkort och då var det Windows 95 som fanns i datorerna, trots att det skulle kunna varit Windows 98.

Medlem

Solklart Win2000! Multiprocessor stöd och isärklass stabilaste windows vid launch. Tog lång, lång tid och minst 2 service pack innan jag bytte till XP.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

XP kändes som första Worms-versionen om man jämför med fladdriga 3D-versioner. Så himla solitt och utan jobbiga krusiduller.

Där var worm var 4x9 pixlar, hade en upplösning på hela 320×256 och var till en början Amiga exklusivt.

Medlem

* 95 för sin nya design och öppnade möjligheter.
* 98 för det som det betydde då det exploderade med gaming. Win98SE var till slut riktigt bra.
* 2000 för att det är det windows som helt enkelt varit bäst att ha och göra med.

Wintendo-versionerna som är ute nu kan lukta sig i baken tills spelen erkligen kräver det. Av samma anledning bytte jag från w2k.

Måste man välja ett som är overall så blir det 2000.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Jag började med 95'an vilket för mig var helt revolutionerande: Spel för windows? Jag erkänner jag var skeptisk då dom bästa spelen var ju då enbart för DOS.
Jag lärde mig PC'n via Windows 95 via "trial and error"...Ärren sitter fortfarande i min själ

Sen när Windows 98 kom ut blev det bättre och jag körde den tills XP kom ut. (hoppade över 2000).

Medlem
Skrivet av shelter:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Propy:

Windows 95 pga. Hover!!

Behöver absolut en remake!

http://hover.ie/

Tackar! Det hade jag ingen aning om.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

12
Skriv svar