Metal Gear Solid V – ett mästerverk

Robot
Metal Gear Solid V – ett mästerverk

Lovord och skyhöga betyg, enligt de första recensionerna.

#konami, #metal-gear-solid-v-4


Medlem
Metal Gear Solid V – ett mästerverk

Det var nog rätt väntat så det blir nog ett köp av detta.

Medlem

Jag har köpt det till PC, hoppas de har gjort ett bra jobb där också. Man är alltid lite orolig nu för tiden.

Medlem

Har egentligen bara småspelat lite av ettan som inte var i närheten av att spelas klart.

Behöver man ha spelat föregångarna tro, eller kan man bara hoppa in på det senaste?

Medlem

Släpps det här samma dag som mad max då eller har jag missat nått ?

Medlem

Körde en pre-order för ett tag sen. Nu ser jag fram emot spelet ännu mer.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Släpps det här samma dag som mad max då eller har jag missat nått ?

Nä, Mad Max släpps väl 31 augusti. Dvs, dagen innan.

Medlem

Spelet har även läckt ut i mellan-östern. Finns några som har fått tag på spelet redan nu och ska tydligen kunna spela det. Så jag rekommenderar att om ni inte vill få spoliers så håller ni er undan från neogaf, reddit och 4chan fram tills nästa vecka.

Skägg.
10 Chambers

Värt att notera, om sajterna inte själva skriver ut det, är att recensionen baseras på ett event dit utvalda medier bjöds in.


signatur
Medlem

tro jag skippa det, storyn är för jävla flummig att hänga med i.
blir Mad Max nästa vecka istället.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera, om sajterna inte själva skriver ut det, är att recensionen baseras på ett event dit utvalda medier bjöds in.

Känns mer som förhandstittar då.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Har egentligen bara småspelat lite av ettan som inte var i närheten av att spelas klart.

Behöver man ha spelat föregångarna tro, eller kan man bara hoppa in på det senaste?

Du kan nog spela spelet och njuta av det. Men du kommer nog inte kunna köra igenom spelet och känna igen karaktärer och story på samma sätt som oss andra.
Mitt tips är att spela igenom andra spelen före om man gillar bra och djup story som följer igenom hela serien.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Petrik:

Släpps det här samma dag som mad max då eller har jag missat nått ?

Nä, Mad Max släpps väl 31 augusti. Dvs, dagen innan.

ahh, aja blir att tömma plånboken denna månade då
Tackar för svaret.

MEG
Medlem

Synd att ni får recensionskoden så sent, men sånt är livet. Kan bara hoppas att det verkligen är ett bra spel


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Petrik:

Släpps det här samma dag som mad max då eller har jag missat nått ?

Nä, Mad Max släpps väl 31 augusti. Dvs, dagen innan.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain släpps den 31:a augusti, klockan 14:00 svensk tid - d.v.s. 00:00, 1:a september i Nya Zeeland.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera, om sajterna inte själva skriver ut det, är att recensionen baseras på ett event dit utvalda medier bjöds in.

Jag tänkte det var nåt sånt. Ser alltid röd flag när recensioner kommer ut så här.

Skribent

Ser fram emot att spela det, även om jag tar de första recensionerna med en nypa event-salt.

Medlem
Skrivet av Ziern:

Har egentligen bara småspelat lite av ettan som inte var i närheten av att spelas klart.

Behöver man ha spelat föregångarna tro, eller kan man bara hoppa in på det senaste?

Det går, men du borde titta på Metal Gear Solid: Peace Walker, Phantom Pain fortsätter efter det spelet, se länk nedan.

Själv har jag tittat på 1an, 2an, 3an, Peace Walker, och 4an, samt läst FZ:as timeline tips http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150816/djuplodande-helgla....

Om du verkligen vill ha en 100% upplevelse så rekommenderar jag att du tittar på alla, då du kommer känna igen karaktärerna och deras bakgrund under spelets gång, vilket gör spelet ännu bättre.

Här har du Peace Walker:

Medlem

IGN och Gamespots recensioner ger jag inte mycket för. Väntar på FZ


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

http://www.twitch.tv/uknighted kör dygnet runt maraton på alla MGS spelen i kronologisk ordning.

Medlem

Urgh. Känner peppen! Körde tvåan före sommaren och lånade precis trean av en kompis och ska köra. Ground zeroes köpte jag på steams sommarrea och som av ren slump köpte jag ny dator nyss där Phantom Pain ingick... Nu måste jag bara klubba ner en kompis för att skolans PS3 med fyran så är jag fullbokad spelmässigt fram till julpyntningen börjar.
Ett år i MGS tecken.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Ziern:

Har egentligen bara småspelat lite av ettan som inte var i närheten av att spelas klart.

Behöver man ha spelat föregångarna tro, eller kan man bara hoppa in på det senaste?

Det går, men du borde titta på Metal Gear Solid: Peace Walker, Phantom Pain fortsätter efter det spelet, se länk nedan.

Själv har jag tittat på 1an, 2an, 3an, Peace Walker, och 4an, samt läst FZ:as timeline tips http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150816/djuplodande-helgla....

Om du verkligen vill ha en 100% upplevelse så rekommenderar jag att du tittar på alla, då du kommer känna igen karaktärerna och deras bakgrund under spelets gång, vilket gör spelet ännu bättre.

Här har du Peace Walker:

https://www.youtube.com/embed/9Cy7E76mBL0

Fint, tackar! Tack även till marcus8958.
Får se sen om det känns värt att spela de gamla eller om man bara kör en followup på storyn och avgör om man slänger sig in efter det.

Inaktiv

När både Gamespot och IGN ger 10 så vet man att det är köpta betyg.
Samma sak var det 2008 när både GTA4 och MGS4 fick perfekta 10: or av både IGN och Gamespot. Det senaste spelet som fått en 10:a av IGN innan det var Soul Calibur på Dreamcast. Plötsligt släpps två spel med ett par månaders mellanrum och båda får 10. Något suspekt.

Notera också att varken Gamespot eller IGN hade skalan 0-10.
I realiteten gick IGN:s skala från 0-100 och Gamespots från 0-20.
Gamespot hade 2008 halva poäng i betygsättningen (typ 5.5) så det blir 21 möjliga betyg mellan 0.0 och 10.0.
IGN hade och har fortfarande 101 möjliga betyg mellan 0.0 och 10.0 eftersom det kan skilja en tiondel i betygspoäng mellan spel. (9.1, 9.3, 9.4 osv.).
En 10.0 på IGN är alltså nära nog perfekt om man försöker hitta någon logik i det.

Lägg där till att Jeff Gerstmann blev sparkad från Gamespot efter att han gett Kane & Lynch dåligt betyg så är iaf min trovärdighet för spelsidor som Gamespot och IGN nära noll.

Medlem

Hade nog varit en bra spelserie om Kojima slutade ha absurd och "awkward" humor i spelet.

De här spelen skulle varit lika allvarligt och "mörkt" som Nolans Dark Knight trilogi.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Gnällkuk
Skrivet av warh0g:

IGN och Gamespots recensioner ger jag inte mycket för. Väntar på FZ

Du kan lägga till Gametrailers. Typ halvt sågar ett spel och sen får det 8.2 i betyg.

Dessutom när det enbart är konsol så känns det väldigt tveksamt att man inte har PC samtidigt. Batman anyone?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Väntar på recensioner som kommer efter release då de enligt mig brukar ge en bättre bild på hur spelet egentligen är. Recensioner som släpps före räknar oftast inte in serverproblem, saknar ofta information om vanliga buggar eller kompatibilitetsproblem med olika hårdvaror. Sen finns alltid risken att tidiga recensionsexemplar bara ges till de som kan lova höga betyg.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera, om sajterna inte själva skriver ut det, är att recensionen baseras på ett event dit utvalda medier bjöds in.

Sen verkar vara under vissa restriktioner också som jag förstod det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Fyran fick 10/10 också. En riktig kvalitetsserie!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Värt att notera, om sajterna inte själva skriver ut det, är att recensionen baseras på ett event dit utvalda medier bjöds in.

Äh, what could go wrong? *host*simcity*host*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Här har ni hela Metal Gear storyn från tidigare spelen på 11min

https://youtu.be/22qpIrBJJRY

1
Skriv svar