Fika-time...

Medlem
Fika-time...

... on the stora mur. Glömde kaffetermos, och på bullen är det sesamfrön, men vad gör man inte för en hederlig svensk fika.

#blogg

Fika-time...

What de fakk!?

Varför fick inte jag hänga med

Är det Mulan jag ser där i bakgrunden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du frågade inte

Nja, det är nog Jackie på sin dagliga löprunda.

Skrivet av 73mpl4R:

Du frågade inte

Nja, det är nog Jackie på sin dagliga löprunda.

Hehe. Säg "Hej", eller motsvarande på kinesiska. Semester?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av 73mpl4R:

Du frågade inte

Nja, det är nog Jackie på sin dagliga löprunda.

Hehe. Säg "Hej", eller motsvarande på kinesiska. Semester?

Ni hao! Japp, den är dock slut nu, så jag laddar upp och ordnar bilder retroaktivt. Fick blodad tand för landet, så jag ska dit igen om 2 år. Nästa år blir det förhoppningsvis Japan, det har jag längtat efter. Alternativt Sydkorea!

Medlem

Nice view!

Hur långt fick du gå längs muren för att komma dit?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Nice view!

Hur långt fick du gå längs muren för att komma dit?

Bilden gör inte vyn rättvisa! Jag hade tur med vädret, hört att det är dimmigt/mulet/disigt lite då och då, hade väldigt klar och fin luft. Var dock 35 grader, så man blev varm och go efter några timmar.

Man kan gå upp på muren på många ställen, så jag får passa på att tipsa om Jinshanling, där jag gick upp. Det är längre från Beijing men mycket mindre turistigt, inga utländska turistbussar, bara lokalbefolkning när jag var där. Från ingång till bilden är tagen tog det väl ungefär 60-90 minuter i någorlunda rask takt, men sen fortsatte jag i några timmar till. Nu i efterhand skulle jag kanske gått österut istället, det såg ut som en berg- och dalbana när muren gick upp och ner mellan bergstopparna. Fascinerande bygge!

1
Skriv svar