*Metal Gear Solid V:s PvP-läge kan vara låst bakom betalvägg

Robot
*Metal Gear Solid V:s PvP-läge kan vara låst bakom betalvägg

Hur mycket det kostar får vi veta nästa vecka.

#metal-gear-solid-v-4, #konami, #metal-gear-online


Medlem
*Metal Gear Solid V:s PvP-läge kan vara låst bakom betalvägg

Tur att man skaffar det endast för SP.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Men va fan konami! Sluta göra sånt här skit!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Det här är en typisk anledning till att jag köper på release istället för förhandsbokning. Spelet ser grymt ut, men recensionsomständigheterna känns mysko. Ska bli intressant och se om det är någon sanning bakom påståendet.


signatur

Videomupp

Medlem

Är det inte sagt att det ska gå och fixa mb coins utan att köpa?

Medlem

Snacka om crash and burn liksom XD
Men men det går ju som sagt att lira ensam.

Medlem

För att citera Jim Sterling, FUCK Konami.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det här är en typisk anledning till att jag köper på release istället för förhandsbokning. Spelet ser grymt ut, men recensionsomständigheterna känns mysko. Ska bli intressant och se om det är någon sanning bakom påståendet.

För de flesta är ju mgs först och främst SP och iom det ett köp oavsett hur MP är.

Men jag hoppas det inte stämmer, ser faktiskt fram emot båte FOB och mgs online.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kör ändå bara singelplayer, så för mig kvittar det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av WildThing:

Det här är en typisk anledning till att jag köper på release istället för förhandsbokning. Spelet ser grymt ut, men recensionsomständigheterna känns mysko. Ska bli intressant och se om det är någon sanning bakom påståendet.

För de flesta är ju mgs först och främst SP och iom det ett köp oavsett hur MP är.

Men jag hoppas det inte stämmer, ser faktiskt fram emot båte FOB och mgs online.

Absolut, för mig med. Jag hade inte ens tänkt spela spelläget. Men det är inte det som det handlar om. Det handlar om att man inte är öppen med sådana här saker, och släpper gameplayvideos som visar materialet, men aldrig nämner något om en betalvägg. Sen fraktar man vissa utvalda journalister till specifika events (vilket i sig inte är fel) för att bättre kunna kontrollera omständigheterna. Det är där jag får problem med det.

Men, allt är ju spekulationer, inget bekräftat åt ena eller andra sidan. Vi får helt enkelt se vid release, men frågan är om det inte kommer skapa onödigt med backlash åt dom för något dom bara kunde vara öppna med från början.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Är det inte sagt att det ska gå och fixa mb coins utan att köpa?

Jo. Precis så är det. Tyvärr rapporterar FZ om en förlegad och missuppfattad artikel hos Gamespot.
Det de handlar om är "MB coins" som man kan skaffa genom att klara uppdrag och sedan använda för att infiltrera andras baser.
Dessa "MB coins" går även att köpa för verkliga pengar.
Angående MGO (som kommer i oktober till konsoller) så vet ingen idag hur mikrotransaktionerna kommer fungera.

Medlem

Tydligen verkar det som MB-coins bara är en snabbväg för lata spelare att få tillgång till nya FOB's omgående, istället för att köra uppdrag i spelet och få valuta där för att kunna bygga FOB's...

Medlem

F*n, jag såg fram emot att bli attackerad eller att attackera medans man själv spelade i SP läget, det finns en liten levande kuslig känsla i det hela när man spelar SP. Och så gör dom det på bekostnad såklart. Minus poäng! Vad ska dom ha da, 400 spänn?

EDIT: Såg att det handlade om MB coins.

Medlem

Köpt Collector's till PS4, Fixar PC versionen på annat sätt, huehue

För dom gav inte ut någon PC collector's, skit konami.
Och japan fick den bästa versionen, mer grejer


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Sniff, sniff... Luktar oros.

Medlem

MB coins verkar funka på samma sätt som guld i Hearthstone. Kör du endast PVP / Arena kommer du få slut och måste köpa nytt men du kommer kunna grinda till dig valuta/speltid.

"No additional purchases need to be made to complete or build anything in the game, however you can use MB coins to speed up development as well as within the FOB system."

Med andra ord det enda du kan köpa med riktiga pengar är tid, precis som i alla F2P titlar där ute.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tur att man skiter i det då, jag hatar alla jävla multiplayer gimmicks. Ska de va multiplayer så ska de vara ordentlig multiplayer t.ex Metal Gear Online 3 som kommer med spelet!

Medlem

"Gamespot posted an article following the review that the PVP (FOB) mode in MGSV TPP will be restricted behind a micro-transaction paywall and that is simply not true. The FOB mode will be fully accessible at launch and the micro-transaction layer to that specific feature in the game primarily acts as an accelerator. We’ll have more details at launch, but we did try and clear these rumours up when they started circulating during E3. We even addressed this in our official E3 2015 demo when it went live during that show."

Med andra ord, det rör sig om en sorts boost, och inget annat.

Källa: http://www.pcgamer.com/mgs-5-the-phantom-pains-multiplayer-is...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

ja inte köper jag phantom pain för mp läge, synd dock om det skulle vara något sådant idiotiskt som att du kan inte lira utan att betala extra för det, förhoppningsvis om det är så, så hoppas jag alla bojkottar MP delen, och enbart lirar SP och kastar istället skit på konami varje gång dom tänker tanken om att starta upp MP

Medlem

Har en fråga, Kan man köpa spelet på ett annat ställe ? För jag har zero redan. Vill inte betala för nått jag redan har, Finns det nån sida man kan köpa det till steam?

Medlem
Skrivet av (Free):

Har en fråga, Kan man köpa spelet på ett annat ställe ? För jag har zero redan. Vill inte betala för nått jag redan har, Finns det nån sida man kan köpa det till steam?

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ingår utan extra kostnad.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Wow vet att spelet drog iväg i kostnader men snälla Konami, ni behöver inte stoppa in microtransaktioner! Spelet kommer sälja som smör och ni kommer få era jevla pengar endå!

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av (Free):

Har en fråga, Kan man köpa spelet på ett annat ställe ? För jag har zero redan. Vill inte betala för nått jag redan har, Finns det nån sida man kan köpa det till steam?

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes ingår utan extra kostnad.

Okej tänkte bara att jag köpte det för ca 2 veck sen. Finns det inga sidor man kan lita på som har det billigare kanske?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Med andra ord, det rör sig om en sorts boost, och inget annat.

Källa: http://www.pcgamer.com/mgs-5-the-phantom-pains-multiplayer-is...

Vilket fortfarande inte är acceptabelt i en fullpris titel.

Medlem

Dra åt helvete, Konami! Ni är giriga jävla clowner!

Medlem

Lol. Konami, så gjorde ni genast valet att skita i spelet en aningen bättre. Tack <3

Redaktör
Skrivet av Smoo87:

Lol. Konami, så gjorde ni genast valet att skita i spelet en aningen bättre. Tack &lt;3

Konami har dementerat uppgiften - det blir ingen betalvägg.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Smoo87:

Lol. Konami, så gjorde ni genast valet att skita i spelet en aningen bättre. Tack &lt;3

Konami har dementerat uppgiften - det blir ingen betalvägg.

Gillar det fortfarande inte.
"För att skynda på"
Varför finns ens alternativet att påskynda? Ge oss alla isf full tillgång från början istället för att göra spelläget med detta i åtanke. Det börjar klarna mer och mer om varför Kojima fick gå. Antagligen så ville han inte gå med på såna fasoner, så dom kicka honom så dom kunde "fixa" till avsaknaden av mikrotransaktioner

1
Skriv svar