Blizzard kan tänka sig att utveckla konsolspel

Medlem
Skrivet av NympH:

Ja, barnen kanske vill ha nåt Blizzard spel dom också.

Fan vad jag älskar patetiska PC fanboys....

Inaktiv

Blizzard gör ju aldrig något nytt, dom kom på två spel där under mitten av 90-talet och sen dess har dom gjort samma sak om och om igen.

Finns det något företag som är rädda för att prova något nytt så är det Blizzard.

Deras konsolspel kommer nog garanterat vara portar av deras PC spel.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Xifarian:

Jag ogillar inte Blizzard på det sättet. Utan att de har inte på konsol att göra i och med att de saknar fantasi. Kommer de upp med en ny spel serie eller liknande som inte har med *craft att göra så är de välkommna.

Sämsta anledningen jag hört någonsin. Du försöker alltså att antyda att konsollbranchen har "fantasi" och släpper nya intressanta spelserier hela tiden, och inget som görs där är kopior på tidigare spel?

Jag nämnde aldrig kopior av något slag.
Jag säger bara att Blizzard kan bara 2 saker.
RTS och MMO. Inget av dessa former av spel har på konsol att göra.
Om de nu ska göra spel till konsol så är inte någon av deras titlar intressanta.
StarCraft är ett ok RTS spel likså Warcraft.

Inaktiv
Skrivet av Xifarian:

Jag nämnde aldrig kopior av något slag. Jag säger bara att Blizzard kan bara 2 saker.
RTS och MMO. Inget av dessa former av spel har på konsol att göra.

Om de nu ska göra spel till konsol så är inte någon av deras titlar intressanta. StarCraft är ett ok RTS spel likså Warcraft.

Du råkade glömma Diablo som är ett action-RPG som skulle passa utmärkt på konsoll. Sen finns det andra bolag som gör spin-off till konsoll, ta t.ex. det kommande Space Marine (actionspel) från Relic Games, de baserar det på sin kunskap från Dawn of War II (som är ett RTS).

Att RTS inte hör hemma på konsoll stämmer ungefär lika bra som att FPS inte gör det. Gör de bara tillräckligt bra kontroller så fungerar det utmärkt. Blir inte samma spel som på PC, men det är väl inte tanken heller?

Inaktiv
Skrivet av NoName:
Skrivet av NympH:

Ja, barnen kanske vill ha nåt Blizzard spel dom också.

Fan vad jag älskar patetiska PC fanboys....

Killen ligger väl på samma nivå av finmotorik som ett gravt förståndshandikappat dampbarn med multipel skleros. Inte så jävla lätt att spela med handkontroller då ju


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Löjligt att ni klagar på Blizzard, när de gjort några av världens mest populära spelserier(Hint: Starcraft, Warcraft).

Inaktiv
Skrivet av Athaleos:

Löjligt att ni klagar på Blizzard, när de gjort några av världens mest populära spelserier(Hint: Starcraft, Warcraft).

Går inte att leva på gamla meriter hur länge som helst.

Medlem

inge problem ifall dom släpper spel till what ever.. så länge det är bra kvalitet på spelen, men HEY när har blizzard någonsin gjort ett dåligt spel fan ^^

Medlem
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av NoName:
Skrivet av NympH:

Ja, barnen kanske vill ha nåt Blizzard spel dom också.

Fan vad jag älskar patetiska PC fanboys....

Killen ligger väl på samma nivå av finmotorik som ett gravt förståndshandikappat dampbarn med multipel skleros. Inte så jävla lätt att spela med handkontroller då ju

Haha

Inget ont om PC som spelmaskin, men att klanka ned på konsoler som en del PC folk gör är så äckligt patetiskt.

Medlem

Det var väl meningen att SC: Ghost var menat att bara komma till konsoller, dvs innan det lades ner.

Medlem

Drömmer om den dag då konsoller och deras spel designas från grunden med mus och tangentbord och inte handkontroll. Då vore världsordningen återställd.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Lagom deffade skinkor i den dräkten. Weak point identified?

123
Skriv svar