Hurra! Windows 95 fyller 20 år

Medlem

Helt klart Windows 2000.


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

Medlem

Måste nog säga ME, det var väldigt mycket dator under den perioden. Bara man lärde sig att högerklick på startknappen innebar krasch så var det rätt så drägligt.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Jag har kört alla windows-versioner från 3.1 och framåt. Nostalgiskt sett är det Windows 98 som utmärker sig, där hade jag alla mina stora spelupplevelser i början av 3D-revolutionen.

Det bästa OS jag haft är dock Windows 7, det är det enda helt problemfria OS jag nånsin kört och då handlar det inte så mycket om spel som om hård- och mjukvara för musik och audio som jämförelsevis var ett rent helvete att köra på de tidigare versionerna pga. hårdvarukonflikter mm.

Medlem

Windows 3.10 tillsammans med Internet och IRC runt 1991-1992 var den första Wow!-upplevelsen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

XP, hela min karrär är fan uppbygg under den tiden. Hade det tills 2013 dessutom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

XP, hela min karrär är fan uppbygg under den tiden. Hade det tills 2013 dessutom.

https://www.youtube.com/watch?v=VfjES7hpoJw


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:
Skrivet av Hipshot:

XP, hela min karrär är fan uppbygg under den tiden. Hade det tills 2013 dessutom.

https://www.youtube.com/watch?v=VfjES7hpoJw

Det blev en ny karriär när Windows 7 kom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Windows 2000 var inte för spel... WinXp var perfekt så länge man inte surfade på skräpsidor med virus och hade någon form av skydd.

Medlem

W95 var det första windowseet jag uppgraderade till.....väldigt lite funkade på burken efter det....men så har det varit sedan dess....ett par hotfix/service packs så har alla (jag har använt) funkat fin fint

till alla xp älskare så var xp shit och 98se var det man absolut skulle ha

Medlem

Windows 95 utan tvekan.
Första operativsystemet vi hade hemma och det som fick mig intresserad av datorer, vid 4 års ålder.
Goda tider.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

W95 var det första windowseet jag uppgraderade till.....väldigt lite funkade på burken efter det....men så har det varit sedan dess....ett par hotfix/service packs så har alla (jag har använt) funkat fin fint

till alla xp älskare så var xp shit och 98se var det man absolut skulle ha

Allt innan win2000 kunde krascha så fort det var OS installerat. Program hade inte seperata minnes-sektioner allokerade till sig själv så ett endaste programkrasch kunde krascha precis allt. Fruktansvärda tider. Och allt krånglande med olika adresser osv till ljudkort osv... bleeeh

Medlem

Den där ikonen och benämningen för MS-DOS Prompt får mig att rysa av välbehag fortfarande


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Härliga tider utan uppkoppling så man kunde ha tid för att lära sig och det behövdes mycket offline tid för att formatera om med jämna mellanrum hah. Tack MS för Windows i alla utgåvor!

12
Skriv svar