Robot
Alien Swarm

Är du en av de gamla rävar som saknar klassiker som Alien Breed och Chaos Engine? Tillhör du även de som till högsta grad uppskattar att spela co-op med vänner? Då bör du ta en titt på Alien Swarm.

#alien-swarm, #valve, #unreal-tournament-2004


Medlem
Alien Swarm

Bra recension, svårt att ha något på minus-sidan för min del eftersom spelet faktiskt är gratis. Tycker inte man ska förvänta sig mer, men som du säger det blir långtråkigt efter ett tag.

Medlem

Väldigt beroendeframkallande. Det är fortfarande väldigt likt den gamla modden, bara mer av allt. Saknar bara de gamla kampanjerna.

Medlem

Dom hoppas att spelarna gör egna maps och kampanjer antar jag. Rätt, lätt och bra spel! Vad dom kan göra är att täcka golvet på mapsen med reklam så dom får in lite mer deg och utvecklar spelet till något EPIC!

Medlem

Mums, gratis är godast!!

Medlem
Skrivet av GenKan:

Dom hoppas att spelarna gör egna maps och kampanjer antar jag. Rätt, lätt och bra spel! Vad dom kan göra är att täcka golvet på mapsen med reklam så dom får in lite mer deg och utvecklar spelet till något EPIC!

Med tanke på att personerna som gjorde spelet är anställda av Valve har jag svårt att tro att pengar är något de behöver oroa sig för.

Hursom, spelet är roligt om man får med sig 3 polare och röjer på hard eller svårare.

Medlem

Väldigt bra för att vara gratis, synd bara att efter några banor så är det inget kul längre.

Medlem

Ska testa det ikväll. Gratis är skoj ohoj!

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Väldigt bra för att vara gratis, synd bara att efter några banor så är det inget kul längre.

Precis, men sen så kan man ju försöka speedrunna på normal vilket är skitkul.

Medlem

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

Medlem

Riktigt roligt spel men jag tänker vänta med att spela mer tills det finns lite roliga gamemodes osv.

Medlem
Skrivet av Herk:

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

Så om en cyckel får 4/5 i betyg men en ostbåge får 4/5 så anser du de vara lika bra trotts det är olika saker?

Alien Swarm är ju för fan ett helt annat sorts spel än SC2. Allt är relativt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man kan väl aktivera director som gör att aliens inte spawnar på samma ställe. Som i left for dead?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Väldigt underhållande spel. Har drygt 20 timmars speltid totalt och lika roligt varje gång!

Bra recension och jag håller med att dom spawnar på samma ställe. Hoppas att det kommer nya kartor snart!

Ett spel som alla borde ladda ner och spela!

Medlem

Skulle gärna ha sett mer material till spelet, även om det kostar...
Lite nya/annorlunda vapen är ett måste, fler banor och typer av fiender likaså. Kul spel, men blir tyvärr tråkigt lite för fort, å andra sidan är gratis alltid gott så...

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Herk:

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

Så om en cyckel får 4/5 i betyg men en ostbåge får 4/5 så anser du de vara lika bra trotts det är olika saker?

Alien Swarm är ju för fan ett helt annat sorts spel än SC2. Allt är relativt.

Jo men...

Visst, recensionen på Starcraft 2 var bra, jag hade satt en femma dock med tanke på vad man kan göra. Att ge ett spel som Alien swarm samma betyg som SC2 är ju sjukt konstigt. Då man säkerligen kan göra en nästan identiskt "Alien swarm" kopia i SC2 editorn. Så...

Lite mer on topic:

Tycker att spelet var ganska repetitivt men aningen underhållande. Hatar dock multiplayer systemet.


signatur

PIRANHA BYTES FTW

Medlem

spelat endel, men nu när jag loggar in och joinar nått game så är jag helt plötsligt rank 1 igen och kan inte använda några av mina unlocks. Va rank 10 förut och folk i spelet ser mig tydligen fortfarande som rank 10 man jag ser mig som rank 1 och kan inte använda dom vapnen jag låste upp och använde förut... nån som vet vad det kan bero på?

Medlem
Skrivet av Herk:

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

För att få reda på hur bra spelet är så läser man recensionen, inte stirrar sig blind på siffran... :evil:

Medlem
Skrivet av SubMarine:
Skrivet av Herk:

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

För att få reda på hur bra spelet är så läser man recensionen, inte stirrar sig blind på siffran... :evil:

Bra att betygsystemet finns då, då man absolut inte ska använda det.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av SubMarine:
Skrivet av Herk:

Alltså jepp, det här spelet är lika bra som Starcraft 2.

För att få reda på hur bra spelet är så läser man recensionen, inte stirrar sig blind på siffran... :evil:

Bra att betygsystemet finns då, då man absolut inte ska använda det.

Om du tittar här: http://www.fz.se/betyg

Så ser du att 4/5 innebär att spelet är "Mycket bra", det innebär alltså att både SC2 och Alien Swarm är "Mycket bra", att de skulle vara lika bra står ingenstans. Betygen är så (som jag förstått det) endast där för att ge en snabb uppfattning om vad som är vad.

Medlem
Skrivet av GenKan:

Dom hoppas att spelarna gör egna maps och kampanjer antar jag. Rätt, lätt och bra spel! Vad dom kan göra är att täcka golvet på mapsen med reklam så dom får in lite mer deg och utvecklar spelet till något EPIC!

Rätt lätt? Seriöst körde du igenom det på Easy, lr pröva 4 pers i Brutal genom hela kampanjen, så mycket roligare och mer utmanande.

Medlem

Testade lite snabbt nu innan läggdax...
verkar helt ok för att vara gratis


signatur

I was the turkey aaall alooooong!......

Medlem

gillar allt utom att man ibland paras ihop med puckon och att det bara finns en kampanj, gameplayet är dock asbra

Medlem
Skrivet av Mang:

gillar allt utom att man ibland paras ihop med puckon och att det bara finns en kampanj, gameplayet är dock asbra

Du får kanske sluta spela med dina polare då

Men jag håller med om kampanjen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Haha FailZone does it again

Medlem

Höm Höm HÖM! varje klass kan använda stationery turrets ( lr hure stavas) och man kan låsa upp en liten rund metal sak som gör att man skadar 200% i närheten av den (endast officerare kan använda den dock, men en EX lvl 1 som kör som officerare har inte tillgång till saken) ,man har 3 per runda om ja mins korrekt
dessutom så måste ja gnälla lite på att recensionen var lite sen tkr jag

Och angående den korta kampanjen, så kom det ut nya bannor redan 2:dra/3:De dan så bannor finns det gott om.

Men spelet var lite för lätt, typ 3:de dan så körde ja me 3 polare som alla var 100% noobs, endå lyckades vi tackla spelet ganska bra på Hard utan att få börja om allt för mkt, Däremot kör man på insane behöver man bara lite team-play så gåre oftast ganska bra


signatur

Rwa?

Medlem

Grymt roligt spel. Skulle vara bättre med fler banor bara. Annars är det underbart.

Medlem
Skrivet av eCore:

Haha FailZone does it again

Vad menar du med detta?

Grymt kul spel!


signatur

hejsanhejsanhejsan

FZ, såvitt jag vet, sätter inte alla "betyg i jämförelse med SC2" eller någon annan specifik titel. De sätts efter förutsättningarna för det som recenseras. Vad kostar spelet? Stämmer det påstådda innehållet med det faktiska? Är det buggfritt? Funkar kopieringsskyddet bra? Hur är det jämfört med andra titlar inom [b]samma genre[/b] osv.

Sitta stirra blint på en siffra som enda relevanta jämförelsemöjlighet för spel och helt ignorera andra faktorer eller själva recensionen är banne mig dummare än bedöma värdet på konst efter infärgningen på dina kalsonger.

Medlem

Spelar ingen roll hur många gånger fz förklarar detta, vissa forummedlemmar vägrar förstå


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar