Pillars of Eternity – kyliga vinterexpansionen The White March ute nu!

Robot
Pillars of Eternity – kyliga vinterexpansionen The White March ute nu!
Medlem
Pillars of Eternity – kyliga vinterexpansionen The White March ute nu!

Winter is coming...!

MEG
Medlem

Ett riktigt bra rollspel, lite besviken dock på mage classen. Blir till att öppna plånboken.


signatur

Death is only the beginning

phi
Medlem

Väntar hellre tills part 2 kommer och spelar igenom båda expansionerna.

Men som sagt, ett väldigt bra spel.

Medlem

Årets RPG vetti fan, Witcher 3 är så otroligt mycket bättre på precis allt och lite till än samtliga RPG's som släppts de senaste 10-20 åren att man blivit rejält bortskämd. Med det sagt är Pillars inget dåligt spel, långt ifrån. Det är ett bra spel, men knappast 5/5 som FZ gav det, utan en stabil 4:a. Ett bra spel utan tvekan, men det lämnade en del att önska.

Enbart 2 nya nivåer känns jävligt snålt med tanke på att man nådde maxnivå efter typ halva spelet, åtminstone 5 krävs. Står inte heller hur mycket det nya expantionen ger i ren speltid. Ett par nya områden man springer igenom på 5-10 timmar och 2 nivåer samt lite lullull som gör spelet bekvämare är inte värt 15 Euro, känns mer likt Biowares överprisade DLC:s om det är på det viset. Ska det bli ett direkt köp, får det allt röra sig om 20+ timmars nytt material för att det ska bli ett köp.

Medlem

Jag är inte så inläst på denna expansion, men som jag förstår det så är det alltså bara lite extra grejer inklämt i själva huvudkampanjen, eller? är det tänkt att nästa expansion ska köra i samma spår, eller blir det en fortsättning på kampanjen då? tänker om man ska vänta med att köpa denna, eller om det är värt att spela igenom spelet igen med denna expansion nu på direkten. orkar inte köra igenom igen sen när nr.2 kommer.

Medlem

Riktiga Icewind Dale vibbar hittils!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

k3m
Medlem
Skrivet av Chomag:

Årets RPG vetti fan, Witcher 3 är så otroligt mycket bättre på precis allt och lite till än samtliga RPG's som släppts de senaste 10-20 åren att man blivit rejält bortskämd. Med det sagt är Pillars inget dåligt spel, långt ifrån. Det är ett bra spel, men knappast 5/5 som FZ gav det, utan en stabil 4:a. Ett bra spel utan tvekan, men det lämnade en del att önska.

Enbart 2 nya nivåer känns jävligt snålt med tanke på att man nådde maxnivå efter typ halva spelet, åtminstone 5 krävs. Står inte heller hur mycket det nya expantionen ger i ren speltid. Ett par nya områden man springer igenom på 5-10 timmar och 2 nivåer samt lite lullull som gör spelet bekvämare är inte värt 15 Euro, känns mer likt Biowares överprisade DLC:s om det är på det viset. Ska det bli ett direkt köp, får det allt röra sig om 20+ timmars nytt material för att det ska bli ett köp.

Håller med om mycket, inte allt. Jag ska köpa expansionen direkt, mest för att stödja mina egna intressen. Jag väntar dock på att spela tills efter andra delen är släppt. Sedan så tycker jag kvalitet går före kvantitet, upp till en viss nivå. Så expansionen kan mycket väl vara värd priset, trots få speltimmar. Sist så tycker jag inte ett spel ska vara balanserat och samtidigt styrt så att spelare når maxnivå i slutspelet. Hur kul är det? Att få använda de häftigaste färdigheterna nån timme i slutet bara! Nä, ett rollspel ska inte vara balanserat till förbannelse, då är det värdelöst som rollspel.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Chomag:

Årets RPG vetti fan, Witcher 3 är så otroligt mycket bättre på precis allt och lite till än samtliga RPG's som släppts de senaste 10-20 åren att man blivit rejält bortskämd. Med det sagt är Pillars inget dåligt spel, långt ifrån. Det är ett bra spel, men knappast 5/5 som FZ gav det, utan en stabil 4:a. Ett bra spel utan tvekan, men det lämnade en del att önska.

Enbart 2 nya nivåer känns jävligt snålt med tanke på att man nådde maxnivå efter typ halva spelet, åtminstone 5 krävs. Står inte heller hur mycket det nya expantionen ger i ren speltid. Ett par nya områden man springer igenom på 5-10 timmar och 2 nivåer samt lite lullull som gör spelet bekvämare är inte värt 15 Euro, känns mer likt Biowares överprisade DLC:s om det är på det viset. Ska det bli ett direkt köp, får det allt röra sig om 20+ timmars nytt material för att det ska bli ett köp.

Håller med om mycket, inte allt. Jag ska köpa expansionen direkt, mest för att stödja mina egna intressen. Jag väntar dock på att spela tills efter andra delen är släppt. Sedan så tycker jag kvalitet går före kvantitet, upp till en viss nivå. Så expansionen kan mycket väl vara värd priset, trots få speltimmar. Sist så tycker jag inte ett spel ska vara balanserat och samtidigt styrt så att spelare når maxnivå i slutspelet. Hur kul är det? Att få använda de häftigaste färdigheterna nån timme i slutet bara! Nä, ett rollspel ska inte vara balanserat till förbannelse, då är det värdelöst som rollspel.

Instämmer. Det finns rollspel där man slår i leveltaket och fortfarande har väldigt roligt. Striderna kan bli riktigt intressanta när man är max level om de skalar svårighetsgraden därefter. Att grinda XP är inte allt som är kul ned rollspel, framförallt inte ett spel som Pillars of Eternity.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Chomag:

Årets RPG vetti fan, Witcher 3 är så otroligt mycket bättre på precis allt och lite till än samtliga RPG's som släppts de senaste 10-20 åren att man blivit rejält bortskämd. Med det sagt är Pillars inget dåligt spel, långt ifrån. Det är ett bra spel, men knappast 5/5 som FZ gav det, utan en stabil 4:a. Ett bra spel utan tvekan, men det lämnade en del att önska.

Enbart 2 nya nivåer känns jävligt snålt med tanke på att man nådde maxnivå efter typ halva spelet, åtminstone 5 krävs. Står inte heller hur mycket det nya expantionen ger i ren speltid. Ett par nya områden man springer igenom på 5-10 timmar och 2 nivåer samt lite lullull som gör spelet bekvämare är inte värt 15 Euro, känns mer likt Biowares överprisade DLC:s om det är på det viset. Ska det bli ett direkt köp, får det allt röra sig om 20+ timmars nytt material för att det ska bli ett köp.

Håller med om mycket, inte allt. Jag ska köpa expansionen direkt, mest för att stödja mina egna intressen. Jag väntar dock på att spela tills efter andra delen är släppt. Sedan så tycker jag kvalitet går före kvantitet, upp till en viss nivå. Så expansionen kan mycket väl vara värd priset, trots få speltimmar. Sist så tycker jag inte ett spel ska vara balanserat och samtidigt styrt så att spelare når maxnivå i slutspelet. Hur kul är det? Att få använda de häftigaste färdigheterna nån timme i slutet bara! Nä, ett rollspel ska inte vara balanserat till förbannelse, då är det värdelöst som rollspel.

Väntar nog tills både del 1 och 2 har kommit, gillade PoE skarpt och bra spel ska premieras genom köp, men del 1 känns lite väl tunt och innehållsfattigt helt enkelt. Kommer absolut köpa och spela igenom båda delar när del 2 kommer.

Ang leveltaket, så blev lite av ett antiklimax när jag inte kunde levla vidare mina karaktärer efter att ha nått dryga halvvägs in i spelet, gjorde förvisso samtliga sidouppdrag jag hittade och utforskade det mesta inna jag gav mig på huvuduppdraget. Gillar egentligen inte tak över huvud taget i RPG:s, det känns som en begränsning/straff på något sätt när man som jag är gillar att utforska varje grotta, vrå, karta och göra alla uppdrag jag hittar. Tyvärr har spel en tendens att bli lite för enkla när tak finns och man gör annat än huvuduppdragen.

Medlem

Dock skulle spelet vara ännu enklare utan tak. Om man nu inte balanserade upplevelsen annorlunda. Tycker iofs inte att spelet är enkelt i ordets rätta bemärkelse om man kör på högsta svårighetsgraden.

Ett bra spel, hoppas expansionen är värd pengarna.

Medlem
Skrivet av toern:

Dock skulle spelet vara ännu enklare utan tak. Om man nu inte balanserade upplevelsen annorlunda. Tycker iofs inte att spelet är enkelt i ordets rätta bemärkelse om man kör på högsta svårighetsgraden.

Ett bra spel, hoppas expansionen är värd pengarna.

Nu är spelet förvisso inte "svårt " för en gammal rollspelsräv som mig, men för noviser är det nog rätt klurigt på de högre svårighetsgraderna. Vad jag efterfrågar är mycket högre tak och skalade svårighetsgrader i takt med att dina nivåer ökar.

k3m
Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av toern:

Dock skulle spelet vara ännu enklare utan tak. Om man nu inte balanserade upplevelsen annorlunda. Tycker iofs inte att spelet är enkelt i ordets rätta bemärkelse om man kör på högsta svårighetsgraden.

Ett bra spel, hoppas expansionen är värd pengarna.

Nu är spelet förvisso inte "svårt " för en gammal rollspelsräv som mig, men för noviser är det nog rätt klurigt på de högre svårighetsgraderna. Vad jag efterfrågar är mycket högre tak och skalade svårighetsgrader i takt med att dina nivåer ökar.

Nivå skalning i lagom mängd kan vara toppen. Men fel eller mycket nivå skalning förstör spel. Ska vi ta det i svart och vitt, så är det bättre utan nivå skalning.

1
Skriv svar