Twitch sätter krokben på konkurrenten Youtube

Robot
Twitch sätter krokben på konkurrenten Youtube

Youtube har inte ens hunnit lansera sin gamingportal förrän Twitch sätter ner foten.


Medlem
Twitch sätter krokben på konkurrenten Youtube

Intressant. Jag kan se YouTube ge existerande populära Twitch streamers ett rikligt incitament för att hoppa över till dem. Som åskådare är jag absolut inte knytet till Twitch, så om de jag följer går till YouTube så hänger jag med.

Medlem

Kan väl jämföras med TV där kanalbolagen köper licenser för att visa vissa evenemang eller program exklusivt. Helt logiskt i en affärsdriven verksamhet.

Medlem

Men att ladda upp sina videor på Youtube direkt från Twitch är helt ok, eftersom att Twitch inte bryr sig om att ordna ett ordentligt arkiv, utan gärna använder sig av Youtube. Undrar om detta kommer ha någon påverkan på den funktionaliteten..

Medlem

Ingen som är förvånad hoppas jag.

Medlem

Håller med om att deras Android app o offlinedel är ju under all kritik för ett sånt pass stort o etablerat bolag. Kanske bra för alla om Google kliver in o konkurrerar lite så de händer nått.

Medlem

Hitbox > Twitch > Youtube


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

So what? Om partners vill gå över till youtube är det bara å göra det. Vad ska twitch göra? Jag som är youtube partner redan och har en etablerad partner med bentpixels, kommer att börja använda deras gaming tjänst istället för twitch.

På twitch så kan man inte som ny ens streama längre. Det har de satt käppar i hjulen för folk. Så twitch kanske borde se över sin egna plattform innan de börjar bråka.

Medlem

det är väl så man inte får köra dom samtidigt?

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:

Men att ladda upp sina videor på Youtube direkt från Twitch är helt ok, eftersom att Twitch inte bryr sig om att ordna ett ordentligt arkiv, utan gärna använder sig av Youtube. Undrar om detta kommer ha någon påverkan på den funktionaliteten..

Kommer nog inte dröja länge innan youtube förbjuder upladdning av videos från twich streams i sina användarvillkor för att synas på Youtube Gaming.

Medlem

Hm, det är rätt många youtubera som streamar på twitch på sidan om. Vet inte om dom kommer att stanna på twitch. En fråga om pengar och där antar jag att YT ligger i framkant.

Medlem

Känns som att Twitch inte kommer ha så mycket att sätta emot när Google bara kan börja ösa pengar över allt och alla.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Känns som att Twitch inte kommer ha så mycket att sätta emot när Google bara kan börja ösa pengar över allt och alla.

Bortsett från att Twitch har partnerskap med större tuneringar.

Medlem
Skrivet av Joql:
Skrivet av Newklear:

Känns som att Twitch inte kommer ha så mycket att sätta emot när Google bara kan börja ösa pengar över allt och alla.

Bortsett från att Twitch har partnerskap med större tuneringar. Youtube får komma med något bättre.

Turneringar som går till den mest givande partnern. Go figure!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Hitbox > Twitch > Youtube

Mmkay

Medlem

Kommer att gå lika bra som Google+
Sedan så kan jag inte tänka mig att streama på YouTube där ens stream kan tas ner så fort man råkar sätta på en låt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Fast det här är inget nytt, det har funnits i partner-avtalet länge på twitch, att man binder sig att streama på deras plattform och ej får lov att inom tiden som avtalet avser streama på någon annan plattform. Så detta infördes inte för att bekämpa googles satsning, utan har som sagt funnits länge. Är väl enbart nu när googles alternativ har dykt upp som vissa satt sig ner och läst igenom vad dom skrivit under.

Så lite väl vinklad artikel tyvärr, alternativt väldigt dålig faktakoll.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kommer att gå lika bra som Google+
Sedan så kan jag inte tänka mig att streama på YouTube där ens stream kan tas ner så fort man råkar sätta på en låt.

Jag är lite osäker alltså. Youtube Gaming funkar riktigt bra just nu. De streams jag tittat på har buffrat snabbare än Twitch. Och live rewind är en riktigt nice funktion. Jag är imponerad.

Medlem
Skrivet av Emyxia:

Och live rewind är en riktigt nice funktion. Jag är imponerad.

Det där är nå man saknar på Twitch.

Gillar själv Twitch. Visst har dom en hel del de kan polera på men kan inte se hur YT ska kunna konkurrera när det finns så många etablerade ansikten som håller till hos Twitch.
Många hörn utav sidan har etablerade mini-communities etc.

Hoppas iaf för deras överlevnad. Det är inte bra om Google ska vara med och tappa ur varenda informationskran som existerar över nätet.

Medlem

Kan google ge bättre cpm än twitch (vilket de bör kunna) så kan jag tänka mig att de som har svårt att tjäna tillräckligt på twitch kommer flytta. Blir nog svårare att få över de stora som redan är etablerade på twitch.

Medlem
Skrivet av DarkDev:

Kan google ge bättre cpm än twitch (vilket de bör kunna) så kan jag tänka mig att de som har svårt att tjäna tillräckligt på twitch kommer flytta. Blir nog svårare att få över de stora som redan är etablerade på twitch.

Reklamintäkter är nog minimala i jämförelse med vad subs ger. I många fall så körs de inte ens på Twitch utav streamers då de flesta ändå har adblock.

Medlem

Konsumenten är den som förlorar på detta, men samtidigt förstår man att företag är ute efter pengar.

Dock förstår jag att Twitch är oroliga, jag gillar Twitch men youtube live är ju faktiskt fungerande numera (till skillnad från i början).

Medlem

Känns nästan som dom förstör för sig själva? Visar det sig att YouTubes tjänst är bättre än Twich kan det ju leda till en massemigration från Twitch Partner. Kan väl dock vara så att även om man skiter i partner så kan det vara värt att simulsända på vanliga Twitch förutsatt att YouTube inte har samma strikta regler. Vilket då kan leda till att YouTube tvungas införa samma strikta regler. Så det här kan typ vara dåligt för alla?


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar