Stöldliga tvingar Webhallen till nya rutiner

Medlem
Skrivet av LupX:
Skrivet av conthox:
Skrivet av LupX:

en politisk aktion mot främlingsfientlighet och antidemokrati.

En nyfiken fråga:

Hur kan det vara en aktion mot antidemokrati när dom river ned helt lagliga affischer för ett demokratiskt valt parti?

Inser ni inte hyckleriet i det? Man kan inte kämpa för demokrati med odemokratiska medel. Det är en självmotsägelse och dubbelmoral utan dess like.

Jag väljer att inte gå in i debatt om det ämnet då tråden inte riktigt handlar om det. Det är väl bara att konstantera att åsikterna går isär där.

Det är inte heller en nyhet på denna planet att folk saboterar varandras propaganda, vilket parti det än gäller. Förmodligen en kostnad respektive parti har med i sin beräkning. Så det är ju mest gråt i media av de bruna.

Det har diskuterats ganska flitigt i denna tråden, varför inte om det? Det hade inte krävt många rader. Men jag förstår varför du inte vill, det gör nog alla, man ser var det går hän...

Sedan kan jag inte påminna mig om när t ex S eller M fick sina affischer eller liknande saboterade på samma sätt. På sin höjd (i alla fall här jag bor) fick dom ett par av dom där mobila träskyltarna nedvälta och klottrade. Men annars fick allt sitta uppe.

Dessutom var 95 % av gråtandet fån vänsterhåll som undrade hur SJ hade mage att sätta upp sådant och hur illa det var när ett demokratiskt valt parti fick sätta upp affischer i tunnelbanan.... hur logiken gick där vet jag som sagt inte, det får dom svara på. Från SDs håll var det ju bara i princip ett konstaterande med kommentaren "det är synd, men vi fick fram vårt budskap".

Aja, antar att vi är ganska färdiga för denna gång om ingen vill fortsätta. Jag tycker det började illa i tråden, men flera lyckades ju skriva ihop ganska vettiga saker.

Ett tack till FZ också, som höll tråden hyfsad och framför allt höll den öppen för diskussion.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av waeress:

Min erfarenhet är den motsatta. Många jag talar med som växte upp i Sverige samtidigt med mig såg redan tidigt i livet kyrkan som en symbol för förtryck; bland annat några som växt upp i kristna sekter. Ingen av dom är intresserade av att ha kvar skolavslutning i kyrkan utav traditionella skäl, än färre idag efter att statsreligionen avskaffades (för 15! år sedan).
Skolavslutning i kyrkan är inte en fråga som i första hand har med andra religioners utbredning i Sverige att göra. Utan med en långt gående sekularisering och medvetande om religiösa samfunds förtryck.

(Ledsen, missade ditt inlägg så svar kommer i efterhand.)

Jag kan inget annat än att beklaga, trist med sådant. Men sedan kan man undra hur mycket av "uppväxt i sekter" har påverkat. Tror fortfarande långt ifrån gemene man har den erfarenheten.

Men som sagt, det var bara min personliga erfarenhet att jag och de jag känner inte har parat ihop skolavslutning i kyrkan med religion. Det var t ex aldrig predikan eller så, utan bara en plats vi samlades och sjöng på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av waeress:

Min erfarenhet är den motsatta. Många jag talar med som växte upp i Sverige samtidigt med mig såg redan tidigt i livet kyrkan som en symbol för förtryck; bland annat några som växt upp i kristna sekter. Ingen av dom är intresserade av att ha kvar skolavslutning i kyrkan utav traditionella skäl, än färre idag efter att statsreligionen avskaffades (för 15! år sedan).
Skolavslutning i kyrkan är inte en fråga som i första hand har med andra religioners utbredning i Sverige att göra. Utan med en långt gående sekularisering och medvetande om religiösa samfunds förtryck.

(Ledsen, missade ditt inlägg så svar kommer i efterhand.)

Jag kan inget annat än att beklaga, trist med sådant. Men sedan kan man undra hur mycket av "uppväxt i sekter" har påverkat. Tror fortfarande långt ifrån gemene man har den erfarenheten.

Men som sagt, det var bara min personliga erfarenhet att jag och de jag känner inte har parat ihop skolavslutning i kyrkan med religion. Det var t ex aldrig predikan eller så, utan bara en plats vi samlades och sjöng på.

Ja, det var trist.
Vi hade inte heller predikan under skolavslutningarna (förutom att vi gemensamt sjöng psalmer). Oavsett var det obehagligt både för dom som växt upp i sekter som för deras skolkompisar.
Jag kan tänka mig att avhoppare från sekteristiska grupper inom alla religioner mår bättre av att ha ett offentligt samhälle som verkligen är religiöst obundet, traditioner eller ej. Något som kan vara viktigare än någonsin idag.

Även om inte dom flesta upplever det på det sättet, så tycker jag det är viktigt att belysa att frågan inte är så ny att den endast kan tillskrivas dagens integrationsdebatt. Vilken den tyvärr väldigt ofta används i.

Medlem

Hahah sicken jävla nöt.. Med reflex västen på också. Kan iofs förstå då deras priser är ett helvete

Avstängd

@Nybbe: vad vill du ha sagt, säg det rakt istället för att fega

Medlem
Skrivet av SenseMaker:

@Nybbe: vad vill du ha sagt, säg det rakt istället för att fega

Wtf?
Nytt september konto och riktig gravskändning.
Ta och posta i ditt riktiga namn istället, har inte ens brytt mig att titta vad det rör sig om.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Avstängd

@cb99: han är bannad så det är lugnt

Skriv svar