Funcom överraskar med ett skräckspel i offlineläge

Robot
Funcom överraskar med ett skräckspel i offlineläge

MMO-studion försöker styra undan en hotande konkurs med singleplayerspelet The Park - se första teasern.

#funcom, #age-of-conan-hyborian-adventures, #the-secret-world


FM-guru
F.d. Sisyr
Funcom överraskar med ett skräckspel i offlineläge

Nice, det är ju story och atmosfär som är det bästa med TSW snarare än gameplay, så ett SP-spel kan nog bli något.

Medlem

Coolt! Hoppas det blir bra!

Medlem

Borde göra en single player version av Age of Conan med möjlighet för coop. Mer story och mindre grind.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Helt jäkla rätt. TSW är fantastiskt.

Medlem

Uppfattade först i nyheten att man skulle investera o utveckla nöjsparken samtidigt som skräcken sprider sig.

Medlem

Sounds good. Dom gör okey spel, men inte tillräckligt bra för att hålla kvar folk en längre tid

Medlem

sp the secret world pls ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag tror att Funcom har större chans att lyckas med den här typen av spel än en massa mainstreamgrejor, det ser bra ut.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Borde göra en single player version av Age of Conan med möjlighet för coop. Mer story och mindre grind.

Startzonen är ju hur rolig som helst, så ja, jättegärna!

Medlem

Ser det inte väldigt mycket ut som den karusellen man själv åker i Secret World?

Medlem
Skrivet av Bolleh:
Skrivet av marcus8958:

Borde göra en single player version av Age of Conan med möjlighet för coop. Mer story och mindre grind.

Startzonen är ju hur rolig som helst, så ja, jättegärna!

Håller med, hade extremt kul i AoC - världen kändes så storslagen!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Så här känner jag mig inför en resa med SJ.

Medlem

Jag tror MMO´s har aldrig riktigt vart FunCom´s grej,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Jag tror MMO´s har aldrig riktigt vart FunCom´s grej,

det kan man lätt tro nu när det gått knackigt för dom,.. dock så är det fruktansvärt missvisande.. både AoC och TSW är väldigt bra MMO`s,

dock så är dom kanske inte tillräckligt "mainstream" eller "casual" för att locka en bredare publik, .

Inaktiv

Så länge det inte är ett EA-utgivet spel som kräver Origin-konto så kommer det nog bli ett köp för min del. Vetskapen om att jag kanske kan hjälpa en studio undvika konkurs är definitivt värt att satsa på.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tror att Funcom har större chans att lyckas med den här typen av spel än en massa mainstreamgrejor, det ser bra ut.

deras spel är väl allt annat än mainstream? iaf sett till AoC+TSW

håller med om att det ser bra ut, kan bli riktigt najs det här,.

Medlem

Jag ville gilla TSW men känslan i fighterna var noll och ingenting. Vet inte om dom någonsin styrde upp det.

Medlem

Har nyligen börjat spela TSW igen, så jäkla tung atmosfär. Har önskat sedan release att dom skulle expandera universumet med lite sp spel, hoppas det fortsätter så här


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Ahris:

Jag tror att Funcom har större chans att lyckas med den här typen av spel än en massa mainstreamgrejor, det ser bra ut.

deras spel är väl allt annat än mainstream? iaf sett till AoC+TSW

håller med om att det ser bra ut, kan bli riktigt najs det här,.

Jag syftade mest på att de gav sig på LEGO för att försöka rädda ekonomin.

Medlem

Det ÄR en plats i TSW och Funcom kommer att återanvända en del karaktärer från den storyn i The Park.
Även om det är ett fristående spel och en fristående i story utöver återanvändandet av setting och några karaktärer, så tror jag det är genialiskt av Funcom.
Ett hyfsat billigt skräckspel, i ue, som samtidigt funkar som marknadsföring för TSW.

Medlem
Skrivet av Ergo:

Epilepsi?

Ja, hände det något i slutet av teasern? Det vita epilepsiblinket triggade nästan en migrän här...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Age of Conan var ett riktigt bra och nyskapande MMO.
Men jag vill minnas att releasen var en av de buggigaste och tekniskt trasiga produkter som levererats!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

varning för epilepsi fy fan. Sätt gärna en varning på det om nån här skulle ha.

Inaktiv

Funcoms problem är att dom har haft världens sämsta marketing. Söker man på TSW på youtube kommer det fortfarande upp gameplay från alpha, som de tyvärr visade upp när spelet såg horribelt ut. De gör intressanta spel men de är sjukt dåliga på att sälja.

1
Skriv svar