Resident evil Revelations 2

Medlem
Resident evil Revelations 2

Detta spelet överraskade mig, jag var beredd på ett vanligt resident evil. Med väldigt mycket action och ammo. Men detta hade mer än så, det hade allt det jag sökt efter. Jag har spelat klart episod 1 och halva 2an. Jag har blivit lite små skrämd här och där. Känt lite utav den paniken som man kände förr, även storyn har varit väldigt intressant. Det har fått mig att vilja försöka hitta alla dokumenten, ge mig lite ledtrådar.
Stämningen är på topp redan de första fem minuterna och har hållit i sig hittills.
Det finns vissa uppdrag där kontrollen varit lite seg, men det är ett resident evil spel. Så man har blivit van nu.

Annars har allt varit fantastiskt, grafiken är väldigt härlig, inte den bästa. Men inget jag tänker på tack vare atmosfären och karaktärerna. De är alla intressanta än så länge och Barry blev genast min favorit efter Moira. Jag gillar att man kan ändra kläderna i spelet, att det har lagt till en sån detalj. Ljudet är fantastiskt och musiken förhöjer verkligen gameplayet. Röstskådisarna har varit fel fria och duktiga, de har gett ett väldigt bra intryck. Gillar dessutom att det är som en miniserie, lite som walking dead.

Är glad att jag införskaffade mig detta spelet.

Sedan ska jag spela klart racoon city, än så länge gillar jag det med. Storyn är kanske inte den bästa. Men finns mycket bra i det spelet, som jag tycker att många har kollat bort ifrån. Så skriver mer efter jag klarat det.

#blogg

Medlem
Resident evil Revelations 2

Spelet är ju lite budget i utförande, men priset är ju satt därefter, vilket är bra. Jag gillade Rev-ettan mestadels, och spelade 2.an även i coop vilket höjer spelet mycket. Lite småjobbigt med split screen bara.

Är inte Raccon city ett helt annat typ av spel, mer åt fps?

"There is something ahead".

Medlem
Skrivet av Takachimaya:

Spelet är ju lite budget i utförande, men priset är ju satt därefter, vilket är bra. Jag gillade Rev-ettan mestadels, och spelade 2.an även i coop vilket höjer spelet mycket. Lite småjobbigt med split screen bara.

Är inte Raccon city ett helt annat typ av spel, mer åt fps?

"There is something ahead".

Jo racoon city är mer ett skjutar spel i tredje persons vy. Så inte ett "skräck" spel i sig. Dock ett hyfsat action spel i resident evil miljö.

1
Skriv svar