Spelhösten 2015

Testpilot
Spelhösten 2015

Spelhösten börjar nu!

DLC-Addons:
Har varit ett bra år och det fortsätter starkt , nyss släpptes en addon till Pillars of eternity – The White march Pt1.
Den får man lägga vantarna på senare.
Snart släpps snart en DLC ”the following” till Dying Light som verkar skoj.
Finns 2 st DLC till Dragon Age Inqusition som kan vara spelvärda .

Men nu till spelhösten!

28 Augusti: #Satellite Reign

Lovande kickstarter spel som jag haft ögonen på , remake av klassikern syndicate.
Har minnen av syndicate att det var rätt kul , videos och bilder från spelet ser intressanta ut.

31 Augusti: #Mad Max
Har aldrig kört Avalanches spel men Mad Max ser ju spelbart ut , återstår att se om de sytt ihop paketet på ett bra vis eller om det är sopigt.
Har bokat mig på spelet iallafall med rejäl rabatt så besvikelsen blir nog inte så stor om det bombar.

1 September: #Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Mycket hype på banan här , själv har jag aldrig spelat nåt av dessa spel innan även om de sett coola ut har de varit på konsoller och verkat rätt märkliga rent spelmekaniskt.
Skall ta mig en rejäl titt på recensioner och annat innan jag satsar på detta.

Q3 2015: #Firewatch
Finns inget spikat datum men nu under hösten skall Firewatch släppas och det ser ut som ett ganska kort och mysigt storyspel med ganska unik story som brandvakt som jag ser fram emot.
Ser dock ut som att det blir försenat och kanske släpps nästa år.

10 November: #Fallout 4
Här har vi den stora tungviktaren denna vinter , spelet jag ser mest fram emot.
Skall bli kul att komma tillbaka till wasteland och härja runt , allt ser bra ut !

17 November: #Star Wars: Battlefront
Vet inte ens varför jag har det på min lista nu då de nyligen berättade att de skulle hoppa över singleplay kampanjen. Det var enda orsaken för mig att spela.

19 November: #Assassin's Creed: Syndicate
Visst ser det snyggt ut med medeltida London. Är skeptisk efter det ganska ljumma Assassins Creed : Unity som hade på tok för mycket skräp och konstiga saker för sig.
Avvaktar recensioner och videos innan jag satsar på detta.

?? November: #Xcom 2
Inget datum sagt mer än November , här har vi ett av de bästa spelen del2 . De bygger på första spelet och verkar hittills träffat rätt på allt , bättre möjligheter på alla saker i spelet.
Det enda jag ser som en liten nackdel är att det inte verkar finnas mechs , hoppas dock att man kan sno och tjuvkoppla fiendens för att använda som sin egen.
Vi får se helt enkelt , de har varit rätt snåla med rena gameplay detaljer för striderna.

1 December: #Just Cause 3
Har som redan nämnts innan inte spelat Avalanche spel , ser ut som lagom galen pang pang med stora explosioner. Har detta liggande som reserv då man kanske vill ha lite omväxling i spelandet under vintern.

8 December: #Hitman
Ja du , efter den enorma besvikelsen över förra Hitman så kommer jag ta och peta på nya hitman med en lång pinne och hoppas att liket rör sig. Finns hopp då de satsar på openworld konceptet men jag är skeptisk.

Okänt datum: #No Man's Sky
Detta kan bli en bra eller uselt , de saker de visat har varit intressanta , frågan är om det finns nåt mer än bara upptäckandet av nya planeter som innehåll i spelet.

Okänt datum: #Hunt: Horrors of the gilded age
En joker som kan bli hur kass som helst , men vi har den på listan. 3e-person western, zombie mix av okänt slag.

Okänt datum: #Hellraid
Också en joker som vi inte ens vet om det släpps , ser intressant ut men dåligt med info.

Det var 2015 , får göra en lista för nästa år då det släpps en hel del godingar efter årsskiftet.

// KIRI OUT

#blogg

Medlem
Spelhösten 2015

Är nyfiken på MGS efter betygen. Har annars aldrig fastnat för de spelen. Ska det ett försök när priset gått ner lite.

Just Cause är ju ett måste. Mycket roligt sandlådespel. Mer sådant tack.

FallOut 4.. ja där blir det många timmars speltid i långsamt tempo för att få med så många side quests som möjligt.

Hitman: Jodå den måste också införskaffas, dock inte till fullpris.

Tomb Raider... kommer inte den i år? Re booten var ju nästan en fullträff... lite mer pussel hoppas jag dock på för att det ska bli en ren fullträff.

Hellraid kan du glömma att den kommer i år, om en alls.

Sedan måste jag kritisera Techland för att inte komma med info om den massiva expansionen i närtid till release av Dying Light.. Hade jag vetat att DLCt skulle komma, hade jag behållt spelet, men nu är den ju inbyten sedan månader, och jag har ingen lust att köpa den igen och sedan lägga pengar på DLC.

Assassins Creed: Ett klart nej tack. Inte efter tråkiga Unity. Tråkigt, inte pga av buggarna utan för att jag har spelat alla tidigare utgåvor och konceptet är nu uttömt för min del.

Testpilot
Skrivet av Takachimaya:

Är nyfiken på MGS efter betygen. Har annars aldrig fastnat för de spelen. Ska det ett försök när priset gått ner lite.

Just Cause är ju ett måste. Mycket roligt sandlådespel. Mer sådant tack.

FallOut 4.. ja där blir det många timmars speltid i långsamt tempo för att få med så många side quests som möjligt.

Hitman: Jodå den måste också införskaffas, dock inte till fullpris.

Tomb Raider... kommer inte den i år? Re booten var ju nästan en fullträff... lite mer pussel hoppas jag dock på för att det ska bli en ren fullträff.

Hellraid kan du glömma att den kommer i år, om en alls.

Sedan måste jag kritisera Techland för att inte komma med info om den massiva expansionen i närtid till release av Dying Light.. Hade jag vetat att DLCt skulle komma, hade jag behållt spelet, men nu är den ju inbyten sedan månader, och jag har ingen lust att köpa den igen och sedan lägga pengar på DLC.

Assassins Creed: Ett klart nej tack. Inte efter tråkiga Unity. Tråkigt, inte pga av buggarna utan för att jag har spelat alla tidigare utgåvor och konceptet är nu uttömt för min del.

Ja flera av de jag är tveksam blir nog test på rea om ens alls efter recensionerna.

Tomb Raider rebooten kommer till PS4 och Xbox One i år men till PC nästa år.
Kommer en hel del smaskens i början på året förutom Tomb Raider, både Dishonored 2 och Deus Ex: Mankind Divided dyker upp under början på 2016.

Medlem

Det har varit ett riktigt bra spelår så här långt och det finns några släpp kvar som åtminstone ser intressanta ut och som ska provas.

1
Skriv svar