Starbreeze tjänar miljoner på Payday 2 - två år efter releasen
Kul att det går bra för dom. Det här kommer förmodligen bli framtiden där spelutvecklare släpper ett stort spel och stödjer det under flera år.
Vi börjar redan se mer av det med t.ex. Destiny och förmodligen MGS5 med deras FOB.
fast dom borde jobba lite med sin pr.
http://i.imgur.com/ujMSaNQ.jpg
Nåja ... speaking to the PCMR crowd... ain't nobody careing about them console peasants.
fast dom borde jobba lite med sin pr.
http://i.imgur.com/ujMSaNQ.jpg
Nåja ... speaking to the PCMR crowd... ain't nobody careing about them console peasants.
Nu får du väl ändå ge dig. Är du så djupt nere I PC vs Konsol-träsket att du inte ser skadan I att ofärdiga/trasiga produkter säljs till spelare för fullpris?
Den där tweeten är så vansinnigt korkad att det får mig att allvarligt tveka till Starbreeze spel.
fast dom borde jobba lite med sin pr.
*bild*
Förväntar mig inte bättre när det är en av programmerarna som själv svarar. Förstår inte varför dessa ska snacka med omvärlden utan medieträning när man inte gör så i någon annan bransch.
Men visst, det där var ovanligt efterblivet.
Förväntar mig inte bättre när det är en av programmerarna som själv svarar. Förstår inte varför dessa ska snacka med omvärlden utan medieträning när man inte gör så i någon annan bransch.
Men visst, det där var ovanligt efterblivet.
De flesta spelutvecklare vet att man ska vara extremt försiktig och politisk när man uttalar sig om spel man själv arbetar på. Allt kan - och kommer att - uppfattas som officiella uttalanden.
Ett gravt tjänstefel är var det är!
Meh, attityden i tweeten är ju något de har haft hela tiden, nått som är deras nisch och vad jag har uppfattat faktiskt uppskattas bland PC-spelarna. Rå humor och öppenhet samt ständiga uppdateringar och massa content (även om man måste betala för de flesta) är ju deras grej.
Twitcharna jag sett med med utvecklarna visar att de är väldigt ödmjuka bakom den råa humorn och jobbar hårt bakom kulisserna för att fixa allt de upptäcker är trasigt i spelet.
Men ja, vissa är ju lite blödiga och börjar gråta direkt. Samtidigt som jag förstår att hela deras värld går under om nått inte funkar en nanosekund efter en ny patch, finns ju inga andra exempel i spelvärlden.
fast dom borde jobba lite med sin pr.
*ett år gammal bild*
Är det inte dags att sluta älta det där? Du tror inte dom har gjort något åt det där under året som har gått? Dessutom är det ju enorm skillnad på om det är kommunikationsansvarig som uttrycker sig så eller random anställd. Det finns rötägg överallt och man måste vara bra naiv om man tolkar ett sånt där uttalande som något hela företaget står bakom.
Provade det under gratisveckan, drog igång offline mode och en heist. Var helt obegripligt eller buggat, vet ärligt talat inte vilket, men efter att ha kört om heisten åtskilliga gånger utan att fatta vad jag skulle göra - eller om det nu helt enkelt var buggat och jag gjorde det jag skulle göra vilket jag tror jag gjorde - så blev det snabbt avinstallerat.
Tur man inte gjorde en online heist, hade blivit pinsamt, men poängen är: Så dålig design är fan inte ok. Har inget emot att spel är svåra och utmanande, men ett spel av den här typen ska man ju inte behöva läsa en massa onlina-manualer och tips&trix för att begripa sig på. Kanske hade otur och lyckades ta den enda heisten som är buggad, men det var en extremt stor besvikelse. Fattar inte spelets "storhet", varför det hyllas av de som spelar det. Även om man bortser från det så kändes spelmotorn stel, direkt obehaglig, Lite pre-counterstrike (pre-source, originalet).
För "små" bolag gillar jag annars försäljningskonceptet, även om jag avskyr betal-DLC. Inte rört ett battlefield efter originalet och sörjer det inte. Enda gången jag köpt DLC är flera år efter i paket på steamrea.
...Back to GTAV, original-thief och spel med mekanik, fysik, stil osv som inte känns stelt.
Provade det under gratisveckan, drog igång offline mode och en heist. Var helt obegripligt eller buggat, vet ärligt talat inte vilket, men efter att ha kört om heisten åtskilliga gånger utan att fatta vad jag skulle göra - eller om det nu helt enkelt var buggat och jag gjorde det jag skulle göra vilket jag tror jag gjorde - så blev det snabbt avinstallerat.
Tur man inte gjorde en online heist, hade blivit pinsamt, men poängen är: Så dålig design är fan inte ok. Har inget emot att spel är svåra och utmanande, men ett spel av den här typen ska man ju inte behöva läsa en massa onlina-manualer och tips&trix för att begripa sig på. Kanske hade otur och lyckades ta den enda heisten som är buggad, men det var en extremt stor besvikelse. Fattar inte spelets "storhet", varför det hyllas av de som spelar det. Även om man bortser från det så kändes spelmotorn stel, direkt obehaglig, Lite pre-counterstrike (pre-source, originalet).
För "små" bolag gillar jag annars försäljningskonceptet, även om jag avskyr betal-DLC. Inte rört ett battlefield efter originalet och sörjer det inte. Enda gången jag köpt DLC är flera år efter i paket på steamrea.
...Back to GTAV, original-thief och spel med mekanik, fysik, stil osv som inte känns stelt.
Vad gick uppdraget ut på?
Du har en röst i bakgrunden, Bain, som konstant påminner dig om vad du ska göra. Han gör det så ofta att folk har börjat utveckla moddar som inaktiverar det hela. Så det är en bedrift i sig om du lyckades missa det. Dessutom har du en statisk text i hörnet som berättar vad din nuvarande uppgift är (typ hämta borren). Att det skulle vara buggigt tvivlar jag på, det känns troligare att du inte tittade på hela skärmen och heller inte lyssnade på instruktionerna. Det finns till och med undertexter som klart och tydligt kan skriva ut vad som sägs. Tutorial utspelas i ditt tjuvnäste, där du i lugn och ro och på egen hand kan prova på alla de vanligaste spelmekanikerna (öppna dörrar på olika sätt, öppna skåp, hantera kameror, skjuta vapen).
Kul att det går bra för dom, men jag tycker det är urtrista spel.
Ändå gick aktiehelvetet ner idag.. (årsrapport)
Men kul att se Starbreeze får lite uppmärksamhet här på FZ
Var ju Starbreeze som släppte Brothers med, även om de sålt licensen nu. Ett av de bästa spelen någonsin imho
Finns inte så mycket kvar av det Starbreeze som skapade Brothers annat än namnet och aktieposterna. Utvecklarna som idag bär namnet Starbreeze hette tidigare Overkill. De som gjorde Brothers heter nu Hazelight.
Men, det är ju en definitionsfråga. Är det ideell eller ekonomisk upphovsrätt man pratar om när man säger "skaparna av..."?