Klarat ut "The Witcher 3" (OBS ev SPOILERS i tråden!)

Medlem
Klarat ut "The Witcher 3" (OBS ev SPOILERS i tråden!)

Har nyss klarat ut TW3 efter att ha påbörjat vid releasen, haft ett uppehåll över sommaren innan jag återupptog spelet.
Jag har tidigare sagt och skrivit att blott halvvägs in i spelet så var det redan ett av de bästa RPG och spel överhuvudtaget som jag spelat.
Nu, när det är över, så vill jag revidera det uttalandet och ändra till att det utan tvekan är det bästa spel jag spelat någonsin.

Det finns många spel som har lämnat ett intryck på mig, spel som jag minns väl pga en speciell scen eller en del av handlingen eller kanske bara just ett speciellt ställe där något klickade för att påverka mig till den grad att jag minns det långt efter spelet är avklarat.

The witcher 3, själv, har haft fler sådana ögonblick än mina samlade spelerfarenheter hitills totalt.
Allt från den bedårande grafiken som get ett fantastiskt cinematiskt intryck, till den i överlag helt otroliga skådespelarinsats och författarskap som ger realistiska karaktärer i en verklighetstrogen värld trots sina fantasyelement.

Ett tydligt tecken för mig på att något varit bra är när jag, efter att det är över, har en liten klump av ångest och vad som mest kan liknas med hopplöshet över att det jag just upplevt är förbi.
Det kan vara en bra film/bok, en tv-serie eller kanske en resa. Man vill inte att det roliga skall ta slut.
Exakt den känslan har jag nu efter TW3, men den är mycket mer rotad här än någon film eller tv-serie någonsin varit. Det kan låta som en dålig sak, men det är det verkligen inte.

Så för att sammanfatta:
The witcher 3 har rört/berört mig mer än någon media tidigare gjort.
Från tårar till skratt, ilska och rädsla (ja, jag har blivit skrämd vid några tillfällen) har jag upplevt något som mest för mina tankar till de gamla goda tiderna när jag spelade PnP rollspel och en lång kampanj kom till sitt slut. Och jag älskade varenda sekund.

Jag tror det var FZ som i sin rescension skrev "hur kan jag nu gå tillbaks till andra spel efter att ha spelat witcher3" och jag känner likadant. Detta har satt en ribba för mig vad gäller roll och äventyrsspel och jag hoppas verkligen vi får se den ribban ligga kvar framöver.

Nu ser jag fram emot MGSV med allt vad det innebär, men så småningom kommer jag att återvända till The Witcher 3, kanske med expansionerna, och återigen uppleva ett absolut fantastiskt äventyr.

Så, nu har jag öst tillräckligt med beröm över spelet, det finns brister med det också men de är så små i jämförelse med det bra att jag inte bryr mig om att ta upp dem


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tack, undrar varför jag inte haft spelsug efter jag klarat ut tw3.
Det är helt enkelt så simpelt att det inte finns något som mäter upp till samma nivå i dagsläget.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Riktigt bra spel som jag sammanfattade mina tankar om för ett par veckor sen.
http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150817/vid-vagens-slut...

Det första jag gjorde var att starta om spelet med en ny karaktär.

Det negativa jag kan nämna är att vissa buggar. Jag har till exempel varit med om att Geralt teleporteras 200 meter upp i luften när man suttit i en båt och reser sig. Och de borde verkligen fixa så att Roach inte teleporteras in var som helst. Jag har till exempel varit med om att han teleporteras in uppe på en stadsmur som inte går att nå. Så en hel del småbuggar finns som ställer till det, men jag har inte stött på något som är spelförstörande.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Riktigt bra spel som jag sammanfattade mina tankar om för ett par veckor sen.
http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150817/vid-vagens-slut...

Det första jag gjorde var att starta om spelet med en ny karaktär.

Det negativa jag kan nämna är att vissa buggar. Jag har till exempel varit med om att Geralt teleporteras 200 meter upp i luften när man suttit i en båt och reser sig. Och de borde verkligen fixa så att Roach inte teleporteras in var som helst. Jag har till exempel varit med om att han teleporteras in uppe på en stadsmur som inte går att nå. Så en hel del småbuggar finns som ställer till det, men jag har inte stött på något som är spelförstörande.

Har inte stött på en enda bug faktiskt ) eller jo en kommer jag på vattenhåll of doom, ramlade man in i den så kunde man inte komma ut ur den förut ))


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Jag har haft en del buggar med inventory och några questrelaterade men lyckligtvis inget som förstört eller gjort att jag inte kan göra klart ett quest och inget på de mer intressanta main o secondary.
Men som jag nämnde ovan, inget som jag egentligen orkar bry mig om när resten är så fruktansvärt bra.

Det hade varit förjävligt om det kraschar ur mitt under ett main quest dock (som jag förstått att vissa fått erfara).

edit:
Har beställt två böcker nu, dels spelrelaterade "The World of The Witcher" som verkar vara en riktig fin samlarbok, samt engelska översättningen "The Last Wish" som ska vara den första (kronologiskt) av böckerna som relaterar till Witcher.

Kul att man kan falla för något nytt även vid vuxen ålder, för ett år sedan visste jag inget om vad Witcher vad för något.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Testpilot

Måste säga att efter WItcher 3 så kommer det bli svårt att acceptera spel som har tråkiga fetchquests och drösvis med dumma achievements som inte uppfyller nåt.

Men det är kul att de driver utvecklingen framåt , för ingen kan ju ha missat hur bra de lyckats med sitt spel!

1
Skriv svar