Until Dawn censureras i Japan

Robot
Until Dawn censureras i Japan

En mordscen blev för mycket för landet som har mycket annat märkligt för sig.

#until-dawn


Medlem
Until Dawn censureras i Japan

Tråkig censurering, bara en svart skärm över scenerna det visades :/

Medlem

Ja, det kan man ju undra sig varför. Men Japans censurlagar är lite konstiga. All deras porr har ju t.ex. blurred genitials.

Jag tror det är lite myt om att Japan är det "extrema landet" för det är ju oftast så att när där är något som folk utanför hänger upp sig på är det det som chockerar. T.ex. som hur vissa amerikaner nu verkar förknippa Sverige med barnprogrammet Snippan och Snoppen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DarkZide8:

T.ex. som hur vissa amerikaner nu verkar förknippa Sverige med barnprogrammet Snippan och Snoppen.

Nu fick jag den på hjärnan igen!


signatur
Medlem

Riktigt trevligt spel måste jag säga. Var lite sisådär först, sedan köpte jag det och blev positivt överraskad. Detta spel blir jag faktiskt skrämd av, mörkt rum och med Sonys 7.1 lurar (finns en preset man kan ladda in till lurarna som är anpassad för Until Dawn) och jag hoppar faktiskt till och blir skrämd. Tummen upp för detta spel.

4 Totempålar av 5 Möjliga.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Jag tror det är lite myt om att Japan är det "extrema landet" för det är ju oftast så att när där är något som folk utanför hänger upp sig på är det det som chockerar. T.ex. som hur vissa amerikaner nu verkar förknippa Sverige med barnprogrammet Snippan och Snoppen.

Ja, Sverige anses ju också vara "extremt" i omvärldens ögon ibland. Min fru är från Japan, så jag kan intyga att Japan inte är så konstigt som folk verkar tro när de ser diverse tv-snuttar på Youtube. Sverige och Japan är faktiskt på många sätt rätt lika. Humorn och vissa tabun kan dock skilja sig rätt drastiskt.

Medlem

Man kan ju nästan förstå detta, spelet är ju lite sjukt. Men fy vad bra gjort det är. Fast det finns vissa sekvenser som är lite "långsamma" där jag tvivlar att jag kommer att orka igenom spelar flera gånger.
Lätt att bli petig på detaljer också - grafiken är väldigt bra, så då störs man av t.ex. hur tänderna är gjorda.
Annars kan jag bara säga "fullträff". 4.5 av 5.

Medlem

Haha vad säger man, landet där våldtäktsspel släpps på hög så klarar dom inte av lite slaffsig död

1
Skriv svar