Det här med tid, och jag = ingen bra kombination

Medlem
Det här med tid, och jag = ingen bra kombination

Jag har lovat mig själv att jag ska se till att få mer tid över till saker jag tycker om att göra; blogga, spela, teckna... men på sistone har det varit mycket mer av jobb, jobb och jobb. Så jag har börjat inse att fritid och jag inte alls är bra vänner just nu. Vilket är synd för högen av spel som SKA spelas blir allt högre och mina snabbskisser på bra bilder som SKA tecknas växer även den; och ja bloggen... den har ju stått tom ett bra tag. Sen skaffade jag ett gymkort i somras som bara ligger och samlar damm i plånboken. Nej tid och jag är ingen bra kombination.

Hur ser ni andra till att får tid till er fritid? För just nu känns det som att jag bara jobbar, äter och sover.

#blogg


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem
Det här med tid, och jag = ingen bra kombination

När man jobbar mycket värderar man sin fritid mera och får mera gjort på den. Slösurfande och det socialamediandet går ner, vilket bara är positivt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Testpilot

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Medlem

Jobba 1-3 månader och vara ledig lika länge har fungerat för mig. Passar inte alla människor och yrken för du måste kunna spara och leva snålt. Men levnads standarden är sjukt hög i Sverige. Kan du laga din egen mat och har låg hyra+lite räkningar så lever man ändå bra och har massor av tid till nöjen.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Jag får testa det, att verkligen ta tillvara på helgerna. Sena helgnätter med Whiskey och spel låter ju faktiskt som något jag skulle trivas med.

Skrivet av cybo:

Jobba 1-3 månader och vara ledig lika länge har fungerat för mig. Passar inte alla människor och yrken för du måste kunna spara och leva snålt. Men levnads standarden är sjukt hög i Sverige. Kan du laga din egen mat och har låg hyra+lite räkningar så lever man ändå bra och har massor av tid till nöjen.

Ja för mig skulle det inte fungera att jobba så tyvärr.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Vad är fritid?

Hos mig består vardagen av jobb och kreativitet, inget annat, men jag gillar det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Citat:

högen av spel som SKA spelas blir allt högre

När du skriver så låter spel som en nödvändig uppgift snarare än en njutbar hobby. Och bloggande är inte heller något du måste göra för att någon annan ska bli nöjd. Det är något du gör om du får ut något av det.

Citat:

Jag har lovat mig själv att jag ska se till att få mer tid över till saker jag tycker om att göra; blogga, spela, teckna...

Dagen har bara 24 timmar. Kläm in lite sömn så har du 16-18 timmar kvar. Man kan inte få mer än så. Jobbar du 10 timmar så får du organisera om resten. Men går man in för hårt och försöker organisera för mycket så blir även fritiden en syssla. Därför undviker jag att planera min fritid för hårt.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Citat:

högen av spel som SKA spelas blir allt högre

När du skriver så låter spel som en nödvändig uppgift snarare än en njutbar hobby. Och bloggande är inte heller något du måste göra för att någon annan ska bli nöjd. Det är något du gör om du får ut något av det.

Nej jag vet att det inte är något som måste göras för att andra ska bli nöjda, men jag gillar att skriva av mig saker, så att blogga gör jag för min egen skull till 100%. Det samma med spelandet - 100% för min egen skull - men för mig är det två delar som jag måste göra för mig själv; men som jag inte lyckas få tid med.

Högen med spel jag ska spela blir bara högre och högre, det är ett faktum. Inte för att någon annan säger det utan för att jag säger det, eller i det här fallet skrev det. Bara för att man använder ord som 'ska' och 'måste' så innebär det inte att det är för någon annans skull.

Skrivet av Bennii:
Citat:

Jag har lovat mig själv att jag ska se till att få mer tid över till saker jag tycker om att göra; blogga, spela, teckna...

Dagen har bara 24 timmar. Kläm in lite sömn så har du 16-18 timmar kvar. Man kan inte få mer än så. Jobbar du 10 timmar så får du organisera om resten. Men går man in för hårt och försöker organisera för mycket så blir även fritiden en syssla. Därför undviker jag att planera min fritid för hårt.

Jo, men det var lite därför jag frågade om hur andra gör för att hinna med det dem vill hinna med. Jag är en sån person som gärna vill planera min tid - även fritid- men det behöver inte gå till det extrema.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Testpilot
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Jag får testa det, att verkligen ta tillvara på helgerna. Sena helgnätter med Whiskey och spel låter ju faktiskt som något jag skulle trivas med.

Finns inget som slår en vintrig fredag/lördagkväll-natt och ett bra spel. Dessutom extra läskigt att spela skräckspel som Alien Isolation.

Jag brukar klara av att spela till en 01-02 på natten utan att paja dygnsrytmen för nästa arbetsvecka.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Jag får testa det, att verkligen ta tillvara på helgerna. Sena helgnätter med Whiskey och spel låter ju faktiskt som något jag skulle trivas med.

Finns inget som slår en vintrig fredag/lördagkväll-natt och ett bra spel. Dessutom extra läskigt att spela skräckspel som Alien Isolation.

Jag brukar klara av att spela till en 01-02 på natten utan att paja dygnsrytmen för nästa arbetsvecka.

Jag lydde ditt råd redan i går kväll iom att jag hade lite sovmorgon i morse... Började spela Until Dawn, kan säga att jag hade svårt att slita mig när jag väl satt mig Så det var ett bra tips. Skippade dock whiskeyn iom att jag ändå jobbar i dag.


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Testpilot
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Jag får testa det, att verkligen ta tillvara på helgerna. Sena helgnätter med Whiskey och spel låter ju faktiskt som något jag skulle trivas med.

Finns inget som slår en vintrig fredag/lördagkväll-natt och ett bra spel. Dessutom extra läskigt att spela skräckspel som Alien Isolation.

Jag brukar klara av att spela till en 01-02 på natten utan att paja dygnsrytmen för nästa arbetsvecka.

Jag lydde ditt råd redan i går kväll iom att jag hade lite sovmorgon i morse... Började spela Until Dawn, kan säga att jag hade svårt att slita mig när jag väl satt mig Så det var ett bra tips. Skippade dock whiskeyn iom att jag ändå jobbar i dag.

Haha finfint , det funkar ju vanliga dagar bara man fyller kvoten med sömn
Ikväll blir det whirre och Satellite Reign till sena natten!! *skål*

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Devolution:
Skrivet av Harakiri:

Min gamertid är på helgerna , på kvällarna efter min sambo stupat i sängen då har jag kvalitetstid.
Även helger brukar gå om vi inte har nåt planerat men den bästa tiden är sena helgnätter med ett stort glas whiskey och ett bra spel redo!

Jag får testa det, att verkligen ta tillvara på helgerna. Sena helgnätter med Whiskey och spel låter ju faktiskt som något jag skulle trivas med.

Finns inget som slår en vintrig fredag/lördagkväll-natt och ett bra spel. Dessutom extra läskigt att spela skräckspel som Alien Isolation.

Jag brukar klara av att spela till en 01-02 på natten utan att paja dygnsrytmen för nästa arbetsvecka.

Jag lydde ditt råd redan i går kväll iom att jag hade lite sovmorgon i morse... Började spela Until Dawn, kan säga att jag hade svårt att slita mig när jag väl satt mig Så det var ett bra tips. Skippade dock whiskeyn iom att jag ändå jobbar i dag.

Haha finfint , det funkar ju vanliga dagar bara man fyller kvoten med sömn
Ikväll blir det whirre och Satellite Reign till sena natten!! *skål*

För mig får det bli Ground Zeroes för att hypa upp mig lite inför MGS V på tisdag Ingen Whiskey i dag häller men lite fin Ipa blir det allt Skål


signatur

“Everything’s impossible until somebody does it.”

Medlem

Har samma problem, men jag gillar mitt jobb så pass mycket att det funkar bra, hänger med kollegor privat och så med så gränsen suddas ut lite. Helgen är din vän.

1
Skriv svar