Star Citizen. Hjälp mig bli uppdaterad!

Medlem
Star Citizen. Hjälp mig bli uppdaterad!

Hallå där!

Nu är det så att en gång i tiden kickstartade jag Star Citizen och sedan dess har de ramlat in en massa mail från Robert Space Industries om massa nya skepp och grejer. Men jag har på vägen helt tappat konceptet med spelet.

  • Varför läggs så stor tyngd i nya skepp istället för spelets tekniska framsteg under utvecklingen?

  • Varför kostar skeppen?

  • Kommer det fortfarande vara den där hybriden mellan singleplayer och multiplayer? Där olika spelares världar på något sätt integrerar med varandra?

  • Kommer det finnas rena multiplayer-element? Tror jag har sett dog fights och FPS-moment.

Tack för svar!

//
Fluffo

Medlem

De som skapar skeppen har antagligen noll erfarenhet om programmering, så istället för att bara sitta och rulla tummarna så skapar de innehåll i spelet.

Skeppen kostar för att det är på det sättet som spelet finansieras. Men när spelet väl släpps så kommer du att kunna köpa alla skepp med UEC, spelets valuta.

Spelet kommer att vara instansbaserat. Tänk Guild Wars. Detta ger en sorts MMO-känsla utan att kräva lika mycket serverkapacitet. Alla kommer alltså inte att vara uppkopplade mot samma server, utan bara de du är i närheten av och kan interagera med kommer att dela samma server som du. Och en instansserver kommer troligtvis ha en ganska låg maxgräns för antalet spelare jämfört med ett riktigt MMO, men betydligt mer än ett typiskt MP-spel. Vi vet ännu inte hur många spelare som kommer vara maxgränsen, men min gissning är 128 spelare per instans och att gränsen kan variera beroende på vilken typ av instans det är, t.ex. om det är battle-instans eller orbit-instans.

Singleplayer-kampanjen (Squadron 42) går antingen att spela helt själv eller online genom den så kallade galaxy servern. Och multiplayer kommer att erbjuda PvE, PvP och Co-op.

Hoppas att du blev lite klokare nu

Bibbidi bobbidi uppdaterad


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Bojkott:

De som skapar skeppen har antagligen noll erfarenhet om programmering, så istället för att bara sitta och rulla tummarna så skapar de innehåll i spelet.

Skeppen kostar för att det är på det sättet som spelet finansieras. Men när spelet väl släpps så kommer du att kunna köpa alla skepp med UEC, spelets valuta.

Spelet kommer att vara instansbaserat. Tänk Guild Wars. Detta ger en sorts MMO-känsla utan att kräva lika mycket serverkapacitet. Alla kommer alltså inte att vara uppkopplade mot samma server, utan bara de du är i närheten av och kan interagera med kommer att dela samma server som du. Och en instansserver kommer troligtvis ha en ganska låg maxgräns för antalet spelare jämfört med ett riktigt MMO, men betydligt mer än ett typiskt MP-spel. Vi vet ännu inte hur många spelare som kommer vara maxgränsen, men min gissning är 128 spelare per instans och att gränsen kan variera beroende på vilken typ av instans det är, t.ex. om det är battle-instans eller orbit-instans.

Singleplayer-kampanjen (Squadron 42) går antingen att spela helt själv eller online genom den så kallade galaxy servern. Och multiplayer kommer att erbjuda PvE, PvP och Co-op.

Hoppas att du blev lite klokare nu

Tack ska du ha! Mycket bra svarat

Då kanske vi alla syns i rymden sen!

Medlem

sen när det gäller skepp etc vapen m.m nu också så kan du hyra grejer som du kan spela dig till ingame pengar också om jag har inte helt fel redan? själv inte testat det än för jag har inte orka brytt mig att fixa i ordning alla binds som jag vill ha dom med voice attack och min hotas för jag kommer ihåg det var så jävla ruttet senaste gången jag testa och svårt att få med alla knappar på "rätt" ställe Gud vad jag saknar elite dangerous system med power management t,ex

UI för vissa skepp, t,ex vanliga hornet gillar jag inte, tycker det värkar bah krångligt

Medlem

signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Här har du en fet Update:

https://m.youtube.com/watch?v=4xSOzEWsHOs

jag gillar det där M'et före youtube i länken, :/

Medlem

Haha. Missade det ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har försökt sätta mig in lite mer i SC i dagarna och speciellt då vad som händer med kontrollerna.

Jag har förstått att en viss oro uppstått över att SC varit på väg mot samma spår som War Thunder, dvs att spelet anpassas för mus/tgb enkelhet och då ger joystick piloter ett kraftigt underläge.

Kortfattat så automatiseras skeppets flygsystem och i kombination med gimals så behöver en mus/tgb pilot bara peka sin muspekare där den vill skjuta/flyga så sköter skeppet resten. Du para pekar och klickar.
Mer likt ett simpelt klassiskt arkad shootemup än ett riktigt flygspel.

I kontrast mot en joystick pilot som måste styra alla kontrollytor på sitt skepp individuellt (yaw, pitch, roll) samtidigt som vapnen ska riktas vilket blir märkbart mycket svårare.

Har läst vad jag funnit på officiella forumet samt youtube och det verkar som CIG verkar helt inställda på att den simpla automatiserade muskontrollen skall bestå. Jag kan förstå att man vill försäkra att spelet fungerar bra med mus/tgb, speciellt som SC har lyckats snärja en stor del spelare även utanför flyg och sim marknaden.

Men samtidigt verkar det som om många mycket bra förslag på en balansering mellan de olika kontrollalternativen lagts fram men utan respons eller gehör från utvecklarna. (Autoaima gimbals ala ED är ett förslag, skippa gimbals helt ett annat)

Lite hopp får jag dock när jag ser att saitek framöver i samarbete med CIG ska lansera en dedikerad SC Hotas vilket torde betyda att SC trots allt inte lämnat de mer inbitna flygspelarna bakom sig.

Så vad tror ni händer, nån av er mer pålästa som vet mer?
Jag har min oro över SC men mins förhoppningsr också och ser verkligen fram emot att se vart det här slutar. Men just denna bit blir en verklig "gamebreaker" för min del då det krävs en förändring för att inte begränsa mig till singleplayer endast då jag absolut måste spela flygspel med joystick.
Och det är multiplayer jag mest ser fram emot.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det ända jag sett på rsi var att en av programmerarna sa att han personligen ville testa att programmera in så att gimbals blev mer autoaim, men ifall denne programmeraren har inflytande eller ej kan jag inte svara på.

Det är som du säger; en gamebreaker, men på samma gång vet Chris Roberts om att hans gamla kärncomunity är simulatornerdar så tror jag han kommer greja biffen


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Det ända jag sett på rsi var att en av programmerarna sa att han personligen ville testa att programmera in så att gimbals blev mer autoaim, men ifall denne programmeraren har inflytande eller ej kan jag inte svara på.

Det är som du säger; en gamebreaker, men på samma gång vet Chris Roberts om att hans gamla kärncomunity är simulatornerdar så tror jag han kommer greja biffen

Jag hoppas verkligen det, det finns mycket potential här..,eller snarare ALL potential! Men väldigt lite konkret än sålänge.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Enligt plan släpptes Social Module (ArcCorp) för några dagar sen.
Det ger en ganska bra bild av hur det kommer se ut och fungera utanför skeppen (ser fantastiskt ut)
Det var också en konfirmering på vad jag redan visste, min hårdvara behöver bytas ut.

Men bara för att vara säkra på att knäcka mitt stackars grafikkort så släppte man även en förhandstitt på nästa ställe som man ska kunna resa till, Nyx. (Om jag förstått det hela rätt ska man i Arena Commander 2.0 kunna resa mellan ArCorp och Nyx?)

Nästa modul som ska släppas och testas är FPS-modulen (Star Marine) och det beräknas ske i slutet av September.

Medlem

Har försökt testa Social Module sen det släpptes men kommer inte in då servrarna tydligen är fulla :/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det verkar vara många som vill in just nu, kommer nog lugna sig om några dagar.

1
Skriv svar