Alienkriget får vänta – Xcom 2 försenas

Robot
Medlem
Alienkriget får vänta – Xcom 2 försenas

Helt ok!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Bra! Det finns allt för många bra spel som kommer ut det här året. Några måste flyttas lite


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Detta som skulle bli min räddning inför vintern. Nåja, det finns gott om andra släpp nu i höst som tur är

Medlem

Bra beslut, kommer säkert finnas buggar att polera efter release ändå, hellre ett någorlunda färdigt spel än ett helt ofärdigt spel

Medlem

Varför inte spela lite X-Com: Terror from the deep istället?

Medlem

Noooooo! Yeeesss!?
Det försenas väl av en bra anledning får man hoppas ^^ riktigt hype'ad

Medlem

Ettan var riktigt bra, och jag har inte spelat så mycket turordningsbaserat förutom Civilization V och hybriden Total War, om det nu räknas..

Känns som om man har fått upp ögonen för lite mer spel nu. T ex Heroes och Kings Bounty som jag har på önskelistan på Steam.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Högg till lite bittert i mitt hjärta en stund då jag längtat som ett barn efter uppföljaren i november, men självklart vill man hellre vänta lite längre på ett lite bättre spel. Spelet är nog i trygga händer.

Medlem

Fantastiskt vilket tålamod ni ger prov på. Andra mer tekniskt avancerade spel kan det ju bli ett himla gnäll om. Lite förvånad med tanke på hur förhållandevis okomplicerade de här spelen är att det blir försenat.
Missförstå mig rätt, jag gillar serien och den här typen av spel och säger definitivt inte att de är lätta, bara att de är förhållandevis "tekniskt" lätta att producera, men det låter ju som om de fått gå tillbaka till skrivbordet med innehållet, fått tänka om rätt rejält och det kan ju säkert vara nog så svårt som att krossa buggar.

Releasehästryttare

rip , inget bra spel att lira i höst nu

Testpilot

Inte så farligt , det enda dumma är att min tid kommer inte att räcka till XCOM och nästa års titlar som Deus Ex , Mirrors Edge och Dishonored 2.

Men det är ju trevliga plågor!

FM-guru
F.d. Sisyr

:'(

Finns inget spel jag ser fram emot mer.

Medlem

Mer djup....var det något de kom på i sista stund?

"Åh, attans det är nog lite grunt och ytligt...!"


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Jaja, bättre bra än rushat. Men usch vad surt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

ufo2 extraterrestrials ska ju släppas i höst annars, gillade själv föregångaren ☺

Medlem

Är det bara jag som tycker de nya xcom spelen är dynga mot originalet

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Fantastiskt vilket tålamod ni ger prov på. Andra mer tekniskt avancerade spel kan det ju bli ett himla gnäll om. Lite förvånad med tanke på hur förhållandevis okomplicerade de här spelen är att det blir försenat.
Missförstå mig rätt, jag gillar serien och den här typen av spel och säger definitivt inte att de är lätta, bara att de är förhållandevis "tekniskt" lätta att producera, men det låter ju som om de fått gå tillbaka till skrivbordet med innehållet, fått tänka om rätt rejält och det kan ju säkert vara nog så svårt som att krossa buggar.

Väntar jag på mosbricka på Torstens Grill i Säffle blir jag sur om den inte är klar snabbt och snärtigt. Väntar jag däremot på ett kulinariskt konstverk på NoMa kan jag vänta lite till.

X-Com motsvarar kulinarisk konst. Mycket av det andra som blivit försenat är mosbricka. Därför kan jag vänta.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Fantastiskt vilket tålamod ni ger prov på. Andra mer tekniskt avancerade spel kan det ju bli ett himla gnäll om. Lite förvånad med tanke på hur förhållandevis okomplicerade de här spelen är att det blir försenat.
Missförstå mig rätt, jag gillar serien och den här typen av spel och säger definitivt inte att de är lätta, bara att de är förhållandevis "tekniskt" lätta att producera, men det låter ju som om de fått gå tillbaka till skrivbordet med innehållet, fått tänka om rätt rejält och det kan ju säkert vara nog så svårt som att krossa buggar.

Tror du har svaret på din egen "fråga". Det här spelet vänder sig helt enkelt till en annan målgrupp än mer tekniskt avancerade spel eftersom dom oftast skapas för att kunna uppskattas av den stora massan.

Dessutom är den initiala förseningen minimal och dom går ut med informationen i god tid.

Som Pastorn ovan sa, ett potentiellt mästerverk får ta sin tid och jag hoppas det är värt väntan

Medlem

Ja vilken tur, vill inte ha för mycket "must have" spel samtidigt

Testpilot
Skrivet av Garga:

Är det bara jag som tycker de nya xcom spelen är dynga mot originalet

Finns många som gnäller som du .
Det är bara o strunta i att spela och köra nåt av de andra Xcom klonerna - Xenonauts tex.

Medlem

Nej, jag vill ha det nu juh, är det spontana första intrycket.

Helt ok när man inser att det är bra när utvecklare fattar att man inte kan släppa buggiga, innehållsfattiga "beta" versioner av spel längre, inte utan att få den allrådande opinionen på internet mot sig i varje fall. Något som bland annat Creative Assembly är mästare på, men ändå tyvärr lever och frodas.

1
Skriv svar