Bakgrundsbild GT

Medlem
Bakgrundsbild GT

Jaha, då försvann hela inlägget när mitt FF krashade. Spännande. *grr*

I.a.f. Tänkte bara ge lite feedback på GT bilden. Det att den segar ner skrollandet väldigt mycket på min burk. Bara så ni vet att den inte är så användarvändlig.

Sen är naturligtvis fråga. Varför finns den där? Ny feature?

Jaha där crashade browsern igen... Måste kolla upp det.
Undrar om det är nya FF uppdateringen som dök upp idag.

Antikvitet

Det är ett annonsformat som blir vanligare och vanligare på nätet, det kallas "bigbang".


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

abp verkar inte ta bort de iaff. :C hoppas de ändras.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Verkligen bigbang ja!

Ok, tack skall du ha för infon och förstår nu också varför ni inte tagit upp detta som en nyhet

Medlem

Me like it alot

man vaknade verkligen till, inte van att se FZ.se såhär
(inget laggande eller problem för min del, MacBook Pro, Safari 3)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Tobbe:

abp verkar inte ta bort de iaff. :C hoppas de ändras.

Om man väljer manuellt att ta bort den och kör en asterix efter katalogen bigbang så borde man vara fri från detta Aftonbladsreklamsliknande bang i ansiktet ett tag frammåt


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Ni går gärna optimera bilden eller koden för det går så segt att skrolla.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Antikvitet
Skrivet av Night Hawk:

Ni går gärna optimera bilden eller koden för det går så segt att skrolla.

Det finns inte så mycket att optimera. Bilden är väldigt hårt komprimerad och möter vårt krav på maximalt 100 kb filstorlek.

"Koden" är en enkel bakgrundsangivelse i CSS. Vissa browsers är väldigt dåliga på att hantera fixa bakgrunder. Jag ska inte nämna några namn, men IE är skit.

Värt att tillägga är också att bigbangannonsen bara syns ett dygn.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Werzion:

Me like it alot

man vaknade verkligen till, inte van att se FZ.se såhär
(inget laggande eller problem för min del, MacBook Pro, Safari 3)

Ja, ger en en uppfräshad känsla. På ett sätt är det kul för det hela blir lite som ett byta av skrivbordsbakgrund och man lär då aldrig tröttna

Inaktiv

NEEEEEEEEEEEEEJ, hemskt! FY! BOJKOTT! Hur kan man få för sig att förstöra hela fz med ett sånt här hemskt sätt? Nej, nu bytar jag startsida direkt...

Medlem
Skrivet av Alcr:

NEEEEEEEEEEEEEJ, hemskt! FY! BOJKOTT! Hur kan man få för sig att förstöra hela fz med ett sånt här hemskt sätt? Nej, nu bytar jag startsida direkt...

Reklamen kommer antagligen ligga kvar i ungefär ett dygn... Och Fz tjänar stora pengar på att köra en sån här annons än dom mindre.

Medlem

mig stör den inte i alla fall...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det är just FIXED i CSS för bakgrundsbilder som IE har problem med. Ett av IE många störande buggar och problem vi alla får stå ut med.

*Tittar surt på IE*


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Funkar fast vet inte hur man får bort tomytan som blir kvar.

Fast bara ett tag ibland. Då är det ju acceptabelt.
Kul me lite omväxling som nån sa.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Pansarknekt

Inte för jag tror att GT kommer vara dåligt men påverkar inte dyra annonser som dessa spelens betyg lite sådär i skuggorna.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag ser den inte ens? Hela sidan har hoppat ner lite, men ingen reklam ligger där uppe för mig.

Har ingen adblocker eller nått.

Edit: Err. Glöm det. Det berodde på att jag använder en egen bakgrund.


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet
Skrivet av deftune:

Inte för jag tror att GT kommer vara dåligt men påverkar inte dyra annonser som dessa spelens betyg lite sådär i skuggorna.

Självklart finns det inte minsta uns av koppling mellan våra betyg och vilka som annonserar på sajten.

FZ ägs av ett stort förlag som heter Hjemmet Mortensen. Vi har en säljavdelning som sköter annonssäljandet och en redaktion som sköter recenserandet.

Att redaktionens omdömen skulle låta sig påverkas av vilka som annonserar hos oss är totalt otänkbart. Jag lämnar hellre mitt jobb än låter det ske.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

FZ är inte Gamespot.

jag litar på deras omdömme

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Det är just FIXED i CSS för bakgrundsbilder som IE har problem med. Ett av IE många störande buggar och problem vi alla får stå ut med.

*Tittar surt på IE*

Då har du inte öppnat FZ i IE8 hoppas jag? Där kan vi snacka problem. :>

Edit:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/o/o3plsy60b7wv4giqzajm9eunhdx18...


signatur

I'm a snake, follow me!

Antikvitet

Jag har svårt att tänka mig att det är något annat än IE:s fel.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Oavsett är det otroligt fult och tar bort ett helt billass med känsla och stil på sidan. Hade jag velat se dominerande helsidesannonser hade jag gått in på aftonbladets hemsida.

Menmen, jag får väl klara mig utan fz ett tag då. De skulle försvinna imorrn, sa ni?


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Ser förjävligt ut.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

mig stör den inte i alla fall...

samma här, riktigt fin bild!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Känns som sån härn "reklam" är att BE att folk inte ska köpa det.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hwergelmer:

mig stör den inte i alla fall...

samma här, riktigt fin bild!

Inte mig heller.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Kör med Firefox, inga problem här inte.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Hwergelmer:

mig stör den inte i alla fall...

samma här, riktigt fin bild!

Najs, jag får ett tillfälle att hålla med Redmac Har alltid gillat bigbangs av någon anledning. Speciellt när de är så bra utförda som denna.

Medlem

Gillar det! 8)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Funkar bra för mig med. (Använder FF 2.0.0.13.) Tycker att det ser snyggt ut!

Flakmonkey

Tycker faktiskt annonser som denna är betydligt behagligare än en massa mindre flash-annonser å liknande ^^

12
Skriv svar