Robot
Star VR

Starbreeze överraskade med tillkännagivandet av deras VR-satsning tidigare i somras, men en rullstolstur bland zombier och förrädiska vänner visar sig vara en Tobias hittills bästa VR-upplevelser.

#starbreeze, #sony, #valve, #facebook, #infiniteye, #overkill, #house-of-the-dead, #area-51, #london-heist


Medlem
Star VR

Lite OT första post.... Area 51! Det spelet minns jag, men hittar ingenstans att köpa det. Steam har det inte, GOG har det inte. Någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna klassiker?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Lite OT första post.... Area 51! Det spelet minns jag, men hittar ingenstans att köpa det. Steam har det inte, GOG har det inte. Någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna klassiker?

Kollat Ebay eller Amazon?

Medlem

Kommer bli väldigt svårt att förköpa Oculusen när det kommer senare finnas en massa olika HMDs som man inte vet vilken som kommer att vara bäst. Rädda oss FZ!

Medlem
Skrivet av Stag:

Lite OT första post.... Area 51! Det spelet minns jag, men hittar ingenstans att köpa det. Steam har det inte, GOG har det inte. Någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna klassiker?

Ser ut att vara gratis om det är nu samma spel som du tänker på.

Area 51 fileplanet

Det andra som jag hittade var Blacksite: Area 51.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Lite oväntat att den var så bra - men med den upplösningen är det frågan om vad det blir för pris med..

Skrivet av Stag:

Lite OT första post.... Area 51! Det spelet minns jag, men hittar ingenstans att köpa det. Steam har det inte, GOG har det inte. Någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna klassiker?

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Dv...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Stilfullast:

Kommer bli väldigt svårt att förköpa Oculusen när det kommer senare finnas en massa olika HMDs som man inte vet vilken som kommer att vara bäst. Rädda oss FZ!

Bara vänta. Det är inte ens säkert att bästa VR headset blir det mest användbara.
Allt handlar om vilket headset som får bäst stöd i spel och program.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Inflik: Det heter rullstolsburen, inte rullstolsbunden.
(Jag själv har sagt fel i hela mitt snart 30-åriga liv, tills en kompis storebror som sitter i rullstol påpekade mitt omedvetna ordval)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Inflik: Det heter rullstolsburen, inte rullstolsbunden.
(Jag själv har sagt fel i hela mitt snart 30-åriga liv, tills en kompis storebror som sitter i rullstol påpekade mitt omedvetna ordval)

Är du 100% säker?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Werzion:

Inflik: Det heter rullstolsburen, inte rullstolsbunden.
(Jag själv har sagt fel i hela mitt snart 30-åriga liv, tills en kompis storebror som sitter i rullstol påpekade mitt omedvetna ordval)

Man kan säga båda, så du kan pusta ut Det här skriver GP om det:

Citat:

Språkligt formellt kan det heta både och, men ordval kan förvisso bygga på olika värderingar.
Jag frågade Lars Andersson, informatör vid Handikappades Riksförbund, om vad man där anser. Och han tycker att rullstolsburen är att föredra, helt enkelt eftersom det finns en positiv klang i det uttrycket. Rullstolsbunden förmedlar i stället en negativ livskvalitetsaspekt, som alls inte behöver stämma.

Medlem

LOL@marcus8958

Underbar humor

Medlem
Skrivet av Stag:

Lite OT första post.... Area 51! Det spelet minns jag, men hittar ingenstans att köpa det. Steam har det inte, GOG har det inte. Någon som kan tipsa om var jag kan hitta denna klassiker?

Är väl FreeWare idag om jag inte minns fel.
Funkar med denna patch...
http://www.patches-scrolls.de/patch/392/7/

Spelet ligger här...
http://www.freepcgamers.com/2008/12/area-51.html

Edit* Jag testade det nu med patchen i Windows 10 och det funkar utmärkt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Werzion:

Inflik: Det heter rullstolsburen, inte rullstolsbunden.
(Jag själv har sagt fel i hela mitt snart 30-åriga liv, tills en kompis storebror som sitter i rullstol påpekade mitt omedvetna ordval)

http://pre11.deviantart.net/53a5/th/pre/f/2015/180/c/3/batman...

Är du 100% säker?

!00%

Inaktiv

Det VR headset med bäst spel utbud får mina slantar, thats it

Medlem

Låter ju som ett bättre mål med denna typ. Lustigt, VR utvecklas för fullt, och typ ALLA verkar vilja haka på vågen, men än har inget släppts? Förstår väl att det kanske inte finns någon komplett prototyp än, samt mjukvara att använda den till, men ändå.
Väntar alla på att någon ska bli först, så de vet vad de måste trumfa? Eller håller den digitala världen på att bygga ett luftslott utan dess like?

Det är inte det att jag inte tror att VR kommer bli jättecoolt, men jag undrar ifall det kanske kommer bli lite FÖR coolt. Själv känner jag att jag är hyfsat asocial som jag är när jag sitter vid burken, utan att sätta på mig en hjälm. Och även ifall jag med största sannolikhet kommer att prova (och antagligen köpa) något av alla VR headsets när det väl börjar släppas färdiga sådana och spel som matchar så känner jag iallafall för mig själv en stor skepsis till konceptet i sig.

Börjar antagligen bara bli gammal, men det här känns mer som en våt dröm för ensamma människor som inte har några större planer på att ändra på det.

Tänker också på fenomenet som heter exklusivitet, och hur det kommer påverka spel vs. headset. Ska ett VR-headset bli att jämföra med dagens konsoler, då alla utvecklare vill vara marknadsledande med just sin, och därför satsa på exklusiva spelsläpp?

Frågor, frågor...

Medlem
Skrivet av Ender:

Låter ju som ett bättre mål med denna typ. Lustigt, VR utvecklas för fullt, och typ ALLA verkar vilja haka på vågen, men än har inget släppts? Förstår väl att det kanske inte finns någon komplett prototyp än, samt mjukvara att använda den till, men ändå.
Väntar alla på att någon ska bli först, så de vet vad de måste trumfa? Eller håller den digitala världen på att bygga ett luftslott utan dess like?

Många problem man måste lösa. Ett stort problem är screen door effect. Krävs högre pixeltäthet för att det ska bli en skaplig bild.
http://www.entertherift.fr/images/319-sreendoor-effect-montag...

Skrivet av Ender:

Det är inte det att jag inte tror att VR kommer bli jättecoolt, men jag undrar ifall det kanske kommer bli lite FÖR coolt. Själv känner jag att jag är hyfsat asocial som jag är när jag sitter vid burken, utan att sätta på mig en hjälm. Och även ifall jag med största sannolikhet kommer att prova (och antagligen köpa) något av alla VR headsets när det väl börjar släppas färdiga sådana och spel som matchar så känner jag iallafall för mig själv en stor skepsis till konceptet i sig.

Börjar antagligen bara bli gammal, men det här känns mer som en våt dröm för ensamma människor som inte har några större planer på att ändra på det.

Du ersätter bara en skärm mot en omslutande skärm. Inget annat kommer förändras socialt.

Skrivet av Ender:

Tänker också på fenomenet som heter exklusivitet, och hur det kommer påverka spel vs. headset. Ska ett VR-headset bli att jämföra med dagens konsoler, då alla utvecklare vill vara marknadsledande med just sin, och därför satsa på exklusiva spelsläpp?

Frågor, frågor...

Det här blir nog avgörande för enheten. Det finns inte plats för många enheter på marknaden och den med störst stöd är den som kommer gå segrande ur kriget. Det handlar om att få så många som möjligt att utveckla till enheten.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Starbreeze hoppas på att få en del av gen2 VR headset kakan när det blir aktuellt om ett par år. Finns en balansgång mellan upplösning i headsetet och vilken hårdvara folk har hemma som kan driva det också.
Vad gäller screendoor kan jag bara tala för mig själv att t.om i DK2 1080p existerar inte det någon screendoor, för hjärnan kopplar bort det.
Ända gången den märks är typ i en helvit omgivning som sällan förekommer ändå.
Dock ger högre upplösning bättre skärpa och gör det lättare att läsa små texter.

Medlem

problemet med detta är spelsupport och hårdvara att driva detta. nästan inget spel har support för 210 grader, och det skulle behövas 3-4 titans för att driva sådan stor fov och upplösning i ett grafikintensivt spel.
Pc spel har en standardfov på 90-100
Det är lätt att skapa det bästa men sen får man kolla om det är praktiskt. De har missat att detta inte är praktiskt

Medlem
Skrivet av Karmak:

problemet med detta är spelsupport och hårdvara att driva detta. nästan inget spel har support för 210 grader, och det skulle behövas 3-4 titans för att driva sådan stor fov och upplösning i ett grafikintensivt spel.
Pc spel har en standardfov på 90-100
Det är lätt att skapa det bästa men sen får man kolla om det är praktiskt. De har missat att detta inte är praktiskt

Nu snackar du om stödet för FOV på EN skärm, det här headsetet har två, en för varje öga. Om du renderar två separata bilder med FOV 90 och placerar dem intill varandra så får du ett mycket större synfält än på en enstaka skärm.

Medlem
Skrivet av gerald:

Starbreeze hoppas på att få en del av gen2 VR headset kakan när det blir aktuellt om ett par år. Finns en balansgång mellan upplösning i headsetet och vilken hårdvara folk har hemma som kan driva det också.
Vad gäller screendoor kan jag bara tala för mig själv att t.om i DK2 1080p existerar inte det någon screendoor, för hjärnan kopplar bort det.
Ända gången den märks är typ i en helvit omgivning som sällan förekommer ändå.
Dock ger högre upplösning bättre skärpa och gör det lättare att läsa små texter.

Har DK2 och märker av screen door effect hela tiden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Massor med pengar plöjs ner i de här grejerna och det enda jag känner som är oprövat är de där kartongleksakerna som finns till moderna telefoner...

http://www.clasohlson.com/se/VR-glas%C3%B6gon-f%C3%B6r-smartp...

Typ spegla datorns skärm till de prisman och koppla en webcam billigt till en sån där och plötsligt har vi vr med datorers styrka och en ekonomi som är en promille av occulus riftar och andra projekt...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Vad svammlar du om ?

Medlem
Skrivet av Kane:

Massor med pengar plöjs ner i de här grejerna och det enda jag känner som är oprövat är de där kartongleksakerna som finns till moderna telefoner...

http://www.clasohlson.com/se/VR-glas%C3%B6gon-f%C3%B6r-smartp...

Typ spegla datorns skärm till de prisman och koppla en webcam billigt till en sån där och plötsligt har vi vr med datorers styrka och en ekonomi som är en promille av occulus riftar och andra projekt...

Anledningen till att det fungerar med smartphones är ju att de har inbyggd accelerometer för att känna av vilken vinkel de hålls i, men ett VR-headset har ännu mer än så (däribland rörelsesensor med extremt snabb responstid). Det skulle man inte kunna åstadkomma om man bara kopplade datorns skärm till ett par kartongglasögon (även om jag visserligen önskar att det vore så).

Medlem

Naturligtvis är det inte så enkelt och inte heller något jag försökte påskina. Däremot har man lyckats åstakomma något som är VR med medel som handlar om kartong, prisma och en mobiltelefon. Att detta tekniskt ligger bakom en svindyrt utvecklad VR-mojäng säger sig själv. Frågan är bara om det behöver göra det framöver...

Känns lite som att detta projekt är lite som de som står i draknästet och minsann tänker fortsätta plöja ner tid och pengar i något som någon annan kan kopiera och göra till ett minimalt pris.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Naturligtvis är det inte så enkelt och inte heller något jag försökte påskina. Däremot har man lyckats åstakomma något som är VR med medel som handlar om kartong, prisma och en mobiltelefon. Att detta tekniskt ligger bakom en svindyrt utvecklad VR-mojäng säger sig själv. Frågan är bara om det behöver göra det framöver...

Känns lite som att detta projekt är lite som de som står i draknästet och minsann tänker fortsätta plöja ner tid och pengar i något som någon annan kan kopiera och göra till ett minimalt pris.

Det har du såklart rätt i, och jag tror att ju längre teknologin kommer desto fler alternativ kommer vi få. Vissa kommer fortsätta plöja för att vara i framkant rent hårdvarumässigt medan andra kommer satsa på budgetalternativ. Det som krävs är helt enkelt kompatibilitet dem emellan - ett gemensamt ramverk, likt Valves OpenVR. Utan något sådant, och med en segregerad marknad, kommer det bli väldigt svårt.

1
Skriv svar