Star Citizens sociala modul lanserad – ett steg närmare ett bestående universum

Robot
Star Citizens sociala modul lanserad – ett steg närmare ett bestående universum
Inaktiv
Star Citizens sociala modul lanserad – ett steg närmare ett bestående universum

Härligt att det rör på sig med modulerna ;). Själv väntar jag med att spela tills en 4K dator med VR hårdvara är inköpt. Sneglar på dessa kort [Tid12:30] https://www.youtube.com/watch?v=kkk6HZ2Kp2w

Medlem

Vänta nu, en statisk modul som är en social hub? Känns ju inte som någon gamechanger direkt kanske... Fortfarande kritisk till vart pengarna har tagit vägen. Luktar lite ponski över detta...

Inaktiv
Skrivet av BeeJac:

Vänta nu, en statisk modul som är en social hub? Känns ju inte som någon gamechanger direkt kanske... Fortfarande kritisk till vart pengarna har tagit vägen. Luktar lite ponski över detta...

Påminner om vad folk sa när Tesla släppte sin sin aktie på marknaden, ,sista gången jag lyssnade på andra ( köpte inte aktien..)

Medlem

Det enda som tillförs här en liten karta där man kan springa runt. Inget imponerade.

BeeJac, förhoppningsvis har en del av pengarna gått åt för mycket sådant som vi inte har sett ännu.

Dock är jag väldigt besviken rent spelmässigt. Det händer inget i utvecklingen av Arena Commander t.e.x:

* Okomplett system för landningar. En knapp för att få tillstånd att landa? Skämtar dom med mig/oss eller? Implementera ett vettigt trafik kontroll system istället, det är alfa och det är dags att testa sådant här. Heller ingen möjlighet att fälla ut landningsställena manuellt.

* Ingen interaktiv cockpit, det här skulle ju trots allt vara en flygsimulator i rymden. HUD systemet är ju avsevärt klumpigt och buggigt.

* Finns ingen möjligt att finstyra styrraketerna t.e.x. för landning, en knapp nedåt för vertikal styrning åker farkosten ned som en raket. Det här skulle ha balanserats ut för länge sedan.

Ja finns säkert mer att rabbla upp.

Man blir förvånad när man jämför Star Citizen med Rogue System som bara just nu utvecklas av en man.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Vänta nu, en statisk modul som är en social hub? Känns ju inte som någon gamechanger direkt kanske... Fortfarande kritisk till vart pengarna har tagit vägen. Luktar lite ponski över detta...

Det man nu har släppt är en grundplåt som man sen ska bygga vidare på. T.ex så kommer man släppa 2 större patcher till denna modul under året och en hög mindre där emellan.
Detta är även ett test där man ser så att nätkoden funkar och förbättra den där det behövs. Och för det måste man ha en jäkla massa folk. Så man ser att Googles moln startar upp sin serverar och konfigurerar dem automatiskt och på ett korrekt sätt.
Har varit inne en del nu i ArcCorp, och skulle säga att det ser riktigt bra ut! Inga av de andra spelarna laggar omkring.
Stött på att servern varit full, men det har nog med Googles servrar att göra. För man kommer in efter att man gör ett försök till.
Så jo, för StarCitizen är det en riktig "game changer" nu när man har börjat att sy ihop de moduler som kommer att bilda hela spelet.
Men du kan va hur kritiskt du än vill vara. Men det är resan som är det största nöjet!

Medlem

Skönt dock är att folk som gnäller för mycket inte lär spela spelet, gör ju hela upplevelsen bättre för oss som spenderar tid på det.

Kommer vi sakna er? Helt ärligt, nej göra vad ni vill klaga på, för mig som spelat spel i 30 år nu så är det en trevlig resa, att få se sin gamla favorit genre igen och att den möter nya favorit genrer. Social module är mäkta snyggt och har mestadels runt 65-100 fps. Ser man det för vad det är, en bas för vad som skall komma så är det en gamechanger.

En grej som tagit/tar mycket tid att göra är att dom kodar om CryEngine från 32 bitars till 64 bitars motor, vilket gör att världarna i framtida "CryEngine-Lir" antagligen kommer att vara gränslösa utan laddningstid mellan "Nivåerna".
Det kommer nog alla att gilla, även ni som inte gillar Star Citizen

Själv har jag bara lagt in 35$ och är väldigt nöjd med att följa hela produktionen av spelet som jag hoppas kommer att bli riktigt bra.

Om allt skulle gå åt skogen så är jag ändå nöjd med att jag följt det hela nära, och kommer inte att släppa en enda tår över att jag "förlorat pengar".

Det får ta den tid det tar att göra liret.
Jag fortsätter att följa det och hoppas på att det blir lyckat !

Medlem

Fantastiskt, vi kan nu gå omkring på ett pyttelitet område och chatta med andra, sannerligen revolutionerande!

Medlem
Skrivet av Tomten:

Fantastiskt, vi kan nu gå omkring på ett pyttelitet område och chatta med andra, sannerligen revolutionerande!

Det är väl ingen som har påstått att det skulle vara revolutionerande...?

Medlem

För er som mer gillar riktig spacesim ber jag er kolla upp Rogue System (smygreklam, vill att projektet skall lyckas )


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Man kan undra om de borde släppt något alls så mycket som folk klagar

Alla som betalar blir i princip alfatestare. Folk verkar inte vara medvetna om det.

Låt det ta den tid det behöver ta om det ska bli bra. Man kan inte rusha potentiella storverk.

Medlem

Snabb fundering. Vad hade hänt om de bara hade fått in de där 500.000$ eller vad det nu var de bad om?

Quake-konnässsör
Skrivet av Thane:

Snabb fundering. Vad hade hänt om de bara hade fått in de där 500.000$ eller vad det nu var de bad om?

Satt och diskuterade det med några igår faktiskt. Antar att de ändrade lite på planerna efter kickstartern

Medlem
Skrivet av Thane:

Snabb fundering. Vad hade hänt om de bara hade fått in de där 500.000$ eller vad det nu var de bad om?

Chris hade riskkapitalister redo att gå in ifall de inte hade fått ihop nog mycket.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Det enda som tillförs här en liten karta där man kan springa runt. Inget imponerade.

BeeJac, förhoppningsvis har en del av pengarna gått åt för mycket sådant som vi inte har sett ännu.

Dock är jag väldigt besviken rent spelmässigt. Det händer inget i utvecklingen av Arena Commander t.e.x:

* Okomplett system för landningar. En knapp för att få tillstånd att landa? Skämtar dom med mig/oss eller? Implementera ett vettigt trafik kontroll system istället, det är alfa och det är dags att testa sådant här. Heller ingen möjlighet att fälla ut landningsställena manuellt.

* Ingen interaktiv cockpit, det här skulle ju trots allt vara en flygsimulator i rymden. HUD systemet är ju avsevärt klumpigt och buggigt.

* Finns ingen möjligt att finstyra styrraketerna t.e.x. för landning, en knapp nedåt för vertikal styrning åker farkosten ned som en raket. Det här skulle ha balanserats ut för länge sedan.

Ja finns säkert mer att rabbla upp.

Man blir förvånad när man jämför Star Citizen med Rogue System som bara just nu utvecklas av en man.

Nu är det ju så att det görs enormt mycket arbete under huven som du inte ser, det borde man förstå om man har uppfattning om hur utveckling fungerar, speciellt i stora projekt.

Allt kommer falla tillsammans snabbare och snabbare när större och större grundpelare och moduler är på plats, och när motorn är tillräckligt robust.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

För er som mer gillar riktig spacesim ber jag er kolla upp Rogue System (smygreklam, vill att projektet skall lyckas )

https://www.youtube.com/embed/fBC0UvIQ3Us

Ser riktigt bra ut måste jag säga.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Quake-konnässsör
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Vantskruv:

För er som mer gillar riktig spacesim ber jag er kolla upp Rogue System (smygreklam, vill att projektet skall lyckas )

https://www.youtube.com/embed/fBC0UvIQ3Us

Ser riktigt bra ut måste jag säga.

Sedan har ni Pulzar the Colony, verkar roligt att köra med några kompisar.

Medlem

Jag har svårt att se hur man kan kritisera dem efter Gamescom demot. Det ser grymt ut.

Galet stolt över att jag backat detta.

Medlem
Skrivet av sgtbastard:
Skrivet av Tomten:

Fantastiskt, vi kan nu gå omkring på ett pyttelitet område och chatta med andra, sannerligen revolutionerande!

Det är väl ingen som har påstått att det skulle vara revolutionerande...?

Jodå, enligt fanatikerna så. Ärligt talat har inget imponerat alls ännu. Flygandet är fortfarande fruktansvärt arkadigt och saknar känsla.

Medlem

Det som folk verkar ha fruktansvärt svårt att förstå är att man får följa hela processen eftersom det är så CIG har valt att utveckla spelet.
Normalt hade ingen utanför CIG sett alla dom olika modulerna.
Jämför detta med vilket AAA spel som helst, The Division t.ex. som försenats och inte delat med sig ett dugg om utvecklingen av spelet. (inget fel med det dock)

CIG släpper modul efter modul och låter dom som backat spelet alpha-testa var och en. När allt ser bra ut kommer man sy ihop alla modulerna och vi kommer att få en Beta.

Visst kan det gå åt skogen och jag förlorar mina 250Kr men den risken visste jag att jag tog när jag backade spelet, inget konstigt med det.

Personligen tycker jag det är intressant att följa skapandet av ett AAA spel på nära håll.

Medlem
Skrivet av JRico:

Jämför detta med vilket AAA spel som helst, The Division t.ex. som försenats och inte delat med sig ett dugg om utvecklingen av spelet. (inget fel med det dock)

Vilken otroligt dum jämförelse. Det låter som att du tycker att Ubisoft borde dela med sig av utvecklingen? Det är deras pengar som de själv investerat och får visa eller inte visa vad fan de vill, de har absolut noll skyldighet att förklara något under utvecklingen. Däremot Star Citizen som är finansierat av andra människors pengar så borde det vara klart som fan att de borde visa utvecklingen tydligt samt redovisa sina finanser. Att de inte visat hur pengarna spenderas är helt otroligt.

Inaktiv
Skrivet av ShaqAttack:

Att de inte visat hur pengarna spenderas är helt otroligt.

Gör ett besök på https://robertsspaceindustries.com/ .
Här kan du observera en hel studio med de senaste animations verktygen köpte för våra pengar. Du kan även notera över 200 utvecklare lokaliserade i 4 länder i diverse filmer.
Jag tycker även du ska kräva att Elite Dangerous redovisar var enskilt öre, varför inte Oculus Rift utvecklarna också?

Medlem
Skrivet av ShaqAttack:
Skrivet av JRico:

Jämför detta med vilket AAA spel som helst, The Division t.ex. som försenats och inte delat med sig ett dugg om utvecklingen av spelet. (inget fel med det dock)

Vilken otroligt dum jämförelse. Det låter som att du tycker att Ubisoft borde dela med sig av utvecklingen? Det är deras pengar som de själv investerat och får visa eller inte visa vad fan de vill, de har absolut noll skyldighet att förklara något under utvecklingen. Däremot Star Citizen som är finansierat av andra människors pengar så borde det vara klart som fan att de borde visa utvecklingen tydligt samt redovisa sina finanser. Att de inte visat hur pengarna spenderas är helt otroligt.

Jag tror du missade där jag sa (inget fel med det dock) men det passar kanske inte din agenda.

Jag har inte stött på något kickstarter projekt som är mer öppet än CIG. (CEO:n svarar på 10 frågor varje vecka, ett 30-60min program där dom går igenom status samt varje studio får redovisa vad dom gjort under veckan för att inte prata om websidan som uppdateras flera gånger varje vecka)

Men visst dom skulle kanske kunna göra mer. Personligen tycker jag nog att det räcker och att dom lägger den tiden på spelet istället.

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Det enda som tillförs här en liten karta där man kan springa runt. Inget imponerade.

BeeJac, förhoppningsvis har en del av pengarna gått åt för mycket sådant som vi inte har sett ännu.

Dock är jag väldigt besviken rent spelmässigt. Det händer inget i utvecklingen av Arena Commander t.e.x:

* Okomplett system för landningar. En knapp för att få tillstånd att landa? Skämtar dom med mig/oss eller? Implementera ett vettigt trafik kontroll system istället, det är alfa och det är dags att testa sådant här. Heller ingen möjlighet att fälla ut landningsställena manuellt.

* Ingen interaktiv cockpit, det här skulle ju trots allt vara en flygsimulator i rymden. HUD systemet är ju avsevärt klumpigt och buggigt.

* Finns ingen möjligt att finstyra styrraketerna t.e.x. för landning, en knapp nedåt för vertikal styrning åker farkosten ned som en raket. Det här skulle ha balanserats ut för länge sedan.

Ja finns säkert mer att rabbla upp.

Man blir förvånad när man jämför Star Citizen med Rogue System som bara just nu utvecklas av en man.

Tycker du kan ta och kontakta dom och säga hur man ska göra ett spel för det vet dom nog inte, du har nog så mycket bättre koll. Är ju bara att skriva lite kod så är det klart liksom, dom latar sig nog allihop och bara du vet svaret och lösningarna. Prisa gud!

Medlem

Så... Vad är nytt här (förutom grafik och monstruösa systemkrav) jämfört med multiplayer spel för 20 år sedan där man också kunde gå runt i en statisk värld och chatta?

Medlem
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Vantskruv:

Det enda som tillförs här en liten karta där man kan springa runt. Inget imponerade.

BeeJac, förhoppningsvis har en del av pengarna gått åt för mycket sådant som vi inte har sett ännu.

Dock är jag väldigt besviken rent spelmässigt. Det händer inget i utvecklingen av Arena Commander t.e.x:

* Okomplett system för landningar. En knapp för att få tillstånd att landa? Skämtar dom med mig/oss eller? Implementera ett vettigt trafik kontroll system istället, det är alfa och det är dags att testa sådant här. Heller ingen möjlighet att fälla ut landningsställena manuellt.

* Ingen interaktiv cockpit, det här skulle ju trots allt vara en flygsimulator i rymden. HUD systemet är ju avsevärt klumpigt och buggigt.

* Finns ingen möjligt att finstyra styrraketerna t.e.x. för landning, en knapp nedåt för vertikal styrning åker farkosten ned som en raket. Det här skulle ha balanserats ut för länge sedan.

Ja finns säkert mer att rabbla upp.

Man blir förvånad när man jämför Star Citizen med Rogue System som bara just nu utvecklas av en man.

Tycker du kan ta och kontakta dom och säga hur man ska göra ett spel för det vet dom nog inte, du har nog så mycket bättre koll. Är ju bara att skriva lite kod så är det klart liksom, dom latar sig nog allihop och bara du vet svaret och lösningarna. Prisa gud!

Det är positivt att klaga, annars finns det ingen anledning att göra det till ännu bättre, trots att det grund botten är bra.

Tycker om ditt sätt att skriva exakt vad jag tänker. :S Ett tips är att bara skriva om du har något konstruktivt att tillföra i sammanhanget, istället för tala om hur du tror andra tänker, vilket oftast brukar vara fel (precis som fördomar är).


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Känns som att förväntan är uppskruvad så pass högt att oavsett hur bra (eller dåligt) Star Citizen i slutändan blir så kommer massor av folk att bli missnöjda.


signatur

shortbow.gif

1
Skriv svar