Musik i Star Wars: The Old Republic

Robot
Medlem
Musik i Star Wars: The Old Republic

John Williams. Behövs inget annat. Gör inget som "liknar" hans musik, det finns redan timmar och timmar med musik han har skapat till detta universum. Men sen är detta ju inte "riktig" starwars heller, det är "old republic".

Jag vill ha Stormtroopers och John Williams! SWG2 var är du!?


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av gurkoz:

John Williams. Behövs inget annat. Gör inget som "liknar" hans musik, det finns redan timmar och timmar med musik han har skapat till detta universum. Men sen är detta ju inte "riktig" starwars heller, det är "old republic".

Jag vill ha Stormtroopers och John Williams! SWG2 var är du!?

Äh, jag blev mest upphetsad över att höra att de tar musik från KotOR-spelen.

Mass Effect-temat är fortfarande det bästa Bioware har gjort.

AW8
Medlem
Skrivet av gurkoz:

John Williams. Behövs inget annat. Gör inget som "liknar" hans musik, det finns redan timmar och timmar med musik han har skapat till detta universum.

De ska spela in runt 5 och en halv timmars ny musik, samt använda John Williams musik och musiken från KotOR och KotOR 2.
Mark Griskey och Jesse Harlin är med i projektet, och eftersom KotOR 2's och TFU's musik inte är någon John Williams-klon så kan du vara säker på att musiken kommer att kännas Star Warsy men ändå inte kopierad från filmerna.
(Fan vad jag lät som en utvecklare nu då )

Skrivet av Geetcher:

Mass Effect-temat är fortfarande det bästa Bioware har gjort.

Tycker du? Jag tycker att KotOR's musik håller den platsen, Mass Effect hade en bra main theme (är det bara main themet du menar?) och en del bra låtar, men jag tycker ändå att Manaan, Dantooine, Jedi Enclave, Bastila's theme m.m. är bättre.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

För mig finns det bara Starwars-musik, eller Inte-Starwars-Musik.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Tycker det mesta låtar själlöst...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av gurkoz:

John Williams. Behövs inget annat. Gör inget som "liknar" hans musik, det finns redan timmar och timmar med musik han har skapat till detta universum.

De ska spela in runt 5 och en halv timmars ny musik, samt använda John Williams musik och musiken från KotOR och KotOR 2.
Mark Griskey och Jesse Harlin är med i projektet, och eftersom KotOR 2's och TFU's musik inte är någon John Williams-klon så kan du vara säker på att musiken kommer att kännas Star Warsy men ändå inte kopierad från filmerna.
(Fan vad jag lät som en utvecklare nu då )

Skrivet av Geetcher:

Mass Effect-temat är fortfarande det bästa Bioware har gjort.

Tycker du? Jag tycker att KotOR's musik håller den platsen, Mass Effect hade en bra main theme (är det bara main themet du menar?) och en del bra låtar, men jag tycker ändå att Manaan, Dantooine, Jedi Enclave, Bastila's theme m.m. är bättre.

Min absoluta favorit från spelet är From The Wreckage, jag ryser varje gång jag hör den.

The Presidium, Spectre Induction och The Normandy gillas starkt också!

1
Skriv svar