Minecraft-Markus: "Jag har aldrig känt mig mer isolerad"

Robot
Minecraft-Markus: "Jag har aldrig känt mig mer isolerad"

Markus "Notch" Persson känner sig miserabel med sina miljarder.

#minecraft


Medlem
Minecraft-Markus: "Jag har aldrig känt mig mer isolerad"

Clearly a l2p issue

Medlem

Det finns alltid två sidor av samma mynt, något som oftast kan glömmas bort när framgång förknippas med lyxliv. Det ideala skulle varit att vara anonymt rik, en kille som Markus gillar inte att behöva stå i rampljuset konstant.

Medlem

Har svårt att känna empati för en hycklare som "sålde ut" och nu märker att hans golddigger groupies inte är riktiga vänner.


signatur

shortbow.gif

Medlem

han gjorde sina "forna medarbetare" ekonomiskt oberoende resten av sina liv och dom hata honom? wtf


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Måste ju vara så jobbigt att vara ekonomiskt oberoende! Förstår inte hur man kan bli deprimerad när man lyckats uppfylla var mans dröm.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Avstängd

Jag erbjuder mig att ta Markus pengar så kan han leva mitt Svensson-liv. Sån är jag – tänker alltid på andra i första hand.

Och i allmänhet anser jag att det var självklart att Markus skulle casha in. Det finns inga skäl till att avstå. De anställda fick ju rejält med ekonomisk kompensation så de ska fan i mig inte gnälla.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Måste ju vara så jobbigt att vara ekonomiskt oberoende! Förstår inte hur man kan bli deprimerad när man lyckats uppfylla var mans dröm.

Du kan väl inte på allvar tro att man inte kan bli deprimerad bara för att man är ekonomiskt oberoende? *facepalm*

Medlem

Jag tror väl i all ärlighet att ingen mår bra av så otroligt mycket pengar... Inte i den mängden han fick ut.
Däremot skulle jag personligen inte tacka nej till ~100 miljoner.. anledningen till detta är att man då har så det räcker livet ut (antagligen längre, men det är ju ämnat för efterföljande) och man behöver inte nödvändigtvis känna att det kommer skita sig ekonomiskt... Man kan köpa sig ett hus, eller bygga ett om man nu skulle föredra det, köpa sig någon bil eller två, men fortfarande ha vett nog att inte slösa bort allt på massa skit

Medlem
Medlem

Då tycker jag, om han nu hatar sina miljarder, att han sållar ut dem bland fattigt svenskt folk, så MÅNGA andra slipper känna sig miserabla.

varför gör han inte som dom flesta med mkt pengar? spenderar dom på horor och kokain.. och har några rappare som vänner .. då kan man inte misslyckas

Medlem

Det är väldigt lätt för folk att tro att man skulle vara lycklig bara för att man är ekonomiskt oberoende, detta stämmer helt enkelt inte, vilket man ser gång på gång. Visst kan det säkert vara skönt att inte behöva oroa sig som fan för pengar, men överflöd i sig ger inte riktig lycka. Problemt för Notch är väl också att han (enligt vad jag sett honom påstå själv) inte är så bra på den sociala biten, då är det nog vääääldigt svårt att få äkta vänner när man är så pass rik och alla vet om det.

Medlem

http://www.gp.se/konsument/1.204753-pengar-ingen-vag-till-lyc...

Citat:

Om du får pengar i handen genererar det en omedelbar lyckokänsla. Men det är inte säkert att den håller i sig.
I själva verket är relationen mellan pengar och lycka ganska liten enligt Peter Ubel, professor i medicin vid universitetet i Michigan.

Medlem

Jag avskyr hans beslut men samtidigt känner jag att det är jävligt surt för honom att han inte kan njuta av det. :\ Usch, nej, vill inte hamna i hans situation. Pengar för all del men nej tack till resten. Jag nöjer mig gott och väl på en 'lagom' nivå då jag mår bäst, med eller utan pengar.

Skrivet av totte1015:

Då tycker jag, om han nu hatar sina miljarder, att han sållar ut dem bland fattigt svenskt folk, så MÅNGA andra slipper känna sig miserabla.

Hur skulle det hjälpa? Om han gör något sådant så hamnar han ännu mer i rampljuset, och blir ännu mer exponerad för den skit som får honom att må dåligt. När man är förföljd av en flock fiskmåsar så blir man inte av med dem genom att mata dem.
Lås in pengarna på banken och umgås enbart med en överklass som inte pratar om pengar - så gör alla rutinerade rika.

Medlem

Va han inte ganska rik även innan han sålde?

Jag har för mig att ha ska sagt att han inte orkade ta hand om företaget länge och ville bli fri, han kanske skulle ha gjort det på något annat sätt?

Medlem

All forskning visar väl att pengar inte gör en lycklig. Bristen på pengar kan dock göra en olycklig, men när du väl når en nivå av trygghet spelar det föga roll hur mycket mer pengar du har.
Jag kan förstå honom.

Medlem

Jag har samma problem som Markus, men mina beror på brist på pengar så jag byter gärna med honom...


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem

FZ, vad fan håller ni på med, det här är inte journalistik, det är skvaller.

Medlem

Alltså jag trodde Markus var gift?

Uppdatering: Jaha, det höll inte... skiljd efter ett år

Medlem
Skrivet av eld:

FZ, vad fan håller ni på med, det här är inte journalistik, det är skvaller.

Jo, känns lite expressen.

Men personligen hade jag nog producerat lite filmer och spel, tränat skitmycket och lekt rik filantrop-playboy. Men det är bara jag...

Medlem

Jag hade låst in mig och lirat Minecraft!

Skrivet av MaXMC:

Alltså jag trodde Markus var gift?

Jo han var gift.

Medlem
Skrivet av Vioche:

Clearly a l2p issue

Verkar inte vara pay 2 win iaf.

Medlem

Känns tyvärr som att snaran inte är alltför långt borta :/

Medlem
Skrivet av eld:

FZ, vad fan håller ni på med, det här är inte journalistik, det är skvaller.

Håller med, det här är trams som FZ klarar sig utan...Eller iaf gjorde de det förr.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

MEG
Medlem
Skrivet av musse1:

http://www.gp.se/konsument/1.204753-pengar-ingen-vag-till-lyc...

Citat:

Om du får pengar i handen genererar det en omedelbar lyckokänsla. Men det är inte säkert att den håller i sig.
I själva verket är relationen mellan pengar och lycka ganska liten enligt Peter Ubel, professor i medicin vid universitetet i Michigan.

Lustigt det där, när jag tidigare läst om lycka och pengar så är det rika personer som säger att man inte blir lycklig av pengar, de som inte har pengar eller väldigt lite säger tvärtom. Jag tror dock att pengar underlättar, att inte kunna betala sina räkningar gör knappast någon lycklig....


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av totte1015:

Då tycker jag, om han nu hatar sina miljarder, att han sållar ut dem bland fattigt svenskt folk, så MÅNGA andra slipper känna sig miserabla.

Hur skulle det hjälpa? Om han gör något sådant så hamnar han ännu mer i rampljuset, och blir ännu mer exponerad för den skit som får honom att må dåligt. När man är förföljd av en flock fiskmåsar så blir man inte av med dem genom att mata dem.
Lås in pengarna på banken och umgås enbart med en överklass som inte pratar om pengar - så gör alla rutinerade rika.

Han säger själv att han har allt så det finns inget att sträva efter, då kan han ju lika gärna göra så, så andra har möjligheten att sträva efter något och inte leva i total fattigdom

Medlem

"Money can't buy happiness" - Bob Marley to his son on his deathbed.

:'( :'(


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar