Valves VR-hjälm Vive släpps inte för alla i år

Robot
Valves VR-hjälm Vive släpps inte för alla i år

Endast för ett fåtal utvalda.

#valve, #htc


Inaktiv
Valves VR-hjälm Vive släpps inte för alla i år

jag känner ett starkt begär att skaffa alla 3. dis is not gut

Medlem

Bra, då hinner man läsa lite reviews osv, spelmakarna hinner anpassa sina spel och hårdvarumarknaden hinner mogna till sig för att kunna driva dessa. Själv är jag taggad på en Vive själv då denna verkar klart bäst på alla fronter, men jag väntar gärna för att se till att jag får den bästa produkten för pengarna. Kommer alltid finnas barnsjukdomar i början och jag tänker inte betala för dem :).

Medlem

Urgh. Hade hellre tagit en eller max två. Känns som att det blir för många standards för utvecklarna att anpassa till.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Urgh. Hade hellre tagit en eller max två. Känns som att det blir för många standards för utvecklarna att anpassa till.

Tror inte det kommer vara så stora problem. Förhoppningsvis så kommer vi inte se allt för många exklusiva spel. Jag tror att många spel kommer fungera med olika VR "out-of-the-box" . Självklart tar det säkert 5-10 år för att vi marknaden ska stabilisera sig och vi kanske bara har två alternativ klar. OpenVR och liknande lösningar kanske är svaret.

Men det är helt klart en spännande tid vi lever i!

Medlem

Tror vi får en motsvarande standard som inom mobiltelefoni, nämligen 2st paralellt android = openVR ios= Oculus där 99% av utbudet finns till båda systemen.

Medlem

Denna artikel stämmer ej! Missförstånd bara, är här

http://www.reddit.com/r/oculus/comments/3iqyy1/psa_the_vive_h...

Dock väldigt begränsat i antal dock

Medlem

Uuuh VR-hjälmarna är en sån typisk "jag-vill-ha-men-borde-vänta". Kanske lika bra att den här blir försenad då.

Medlem

Vill vi har VR-anpassade spel med sämre grafik? Hade en OR version 1 och man sväljer det (älskade spela HLF2 med VR).


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar