Idiotiska funktioner på forummet

Medlem
Idiotiska funktioner på forummet

Idiotiska funktioner finns även på detta forum. I alla fall för oss som inte är hypersnabba i hjärnan.

Frågan är om den stora massan ska vika sig lite för oss trögare personer. Om ni skulle vilja göra det bara lite grand skulle följande hända:

- Snabbsvar borttaget.
Nu kan ingen fördärvara ett långt arbete genom att klicka på fel knapp. Visst finns backknappen i Webbläsaren, men inte alltid det hjälper.

- Alla kommentarer visas i fallande ordning!
Äntligen behöver vi inte skrolla ner till botten -först- när utvalda kommentarer dyker upp efter en artikel.
I början undrade jag varför folk skrev ungefär som "hej kom och hjälp mig" tills jag kom på att jag läste i bakvänd ordning.


signatur

Det var detta...

Medlem

Snabbsvar använder man väl alltid bortsett från när man "quotar" någon. Den ska absoulut inte tas bort. Hur lyckas man trycka på fel knapp?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:

Snabbsvar använder man väl alltid bortsett från när man "quotar" någon. Den ska absoulut inte tas bort. Hur lyckas man trycka på fel knapp?

Precis, jag använder alltid snabbsvar när jag inte "quotar" och jag har aldrig tryckt på fel knapp.

Medlem

Nä, för ni är klipska. Det är inte jag och därför händer det att jag trycker på SVARA och sedan... borta är texten. Kanske bättre att de tog bort svaraknappen

- Edit -
Haha, tro inte att jag använde svaraknappen igen? Jo, det gjorde jag men räddades denna gång av backknappen i Explorer. Ta bort den där eländiga svaraknappen om nu ingen använder sig av den!

När jag ändå håller på så kan man ju också undra varför nytt ämneknappen ska ligga i en tråd på alla PHPBB. Vem börjar ett nytt ämne inne i en tråd? Kan inte vara många på ett år.


signatur

Det var detta...

Medlem

jag kör alltid med Snabbsvar, den får aldrig försvinna

fallande ordning!? nää, det är bra som det är.
FZ har alltid haft så, och jag hoppas att så skall förbli


signatur

R.I.P The_maxx

Redaktör

1. Snabbsvar kan stängas av. Gå in i Preferenser i dina inställningar och bocka i rutan "Visa inte snabbsvar i trådar".

2. Vanesak skulle jag tro.


signatur
Medlem

Japp, då är snabbsvar borta.

En fråga bara, vad är det som är bra med fallande ordning i kommentarer (senaste inlägget visas först). Och det är så när ett urval av alla kommentarer visas efter en artikel. Annars är det stigande ordning i själva forummet (om man klickar på "skirv en egen kommentar eller visa alla".


signatur

Det var detta...

Redaktör

Kommentarerna under artiklarna ska ge en snabb överblick över de senaste kommentarerna. Om vi kör kronologiskt där kommer samma inlägg visas hela tiden, med omvänd ordning ser man hela tiden det senaste. Visst, det är lite förvirrande ibland, men då är det ju bara att gå in i forumet via länken under.


signatur
Medlem

Kan ni inte sätta den länken över, jag vill inte scrolla ner hela tiden.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Håller med lite om snabbsvar, eller flytta ner knappen bland resten av forumknapparna och byt namn på "svara" till avancerat inlägg eller något


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

1
Skriv svar