Sex tonåringar arresterade efter hackerattacker mot Microsoft och Sony

Robot
Sex tonåringar arresterade efter hackerattacker mot Microsoft och Sony
Medlem
Sex tonåringar arresterade efter hackerattacker mot Microsoft och Sony

Belägg dem med feta skadestånd och se till att de inte får använda en dator mer än bankomaten och för jobbsökande...

Fängelse osv är aldrig en lösning, men att tvinga dem att betala en del av deras nuvarande och framtida inkomst i skadestånd har bättre effekt på dessa snorvalpar. Finns inget så knäckande som att veta att ens polare har råd med bil, leksaker och skoj medans man själv får pröjsa för att man var en idiot.

Medlem

wow vilka tönt ungar, har dom inget bättre för sig på sina sommarlov suck.....

Medlem

ta ett finger eller flera

Medlem

Barn kommer alltid vara barn, speciellt ungdomar utan någon kontroll. Därför ska de inte curlas med fjantåtgärder som att plocka skräp osv, utan något som effektivt märks i deras liv. Som t.ex sämre ekonomi eller direktförbud av vissa saker. Samhället måste sluta curla med ungdomar i denna åldern och se till att de får kännbara straff utan att det ger dem "status" (som fängelser gör som bara är förvaring och inte rehabilitering).

Medlem

Var det inte bara ddos-attacker?

Medlem

10 smiskningar dagligen på allmän plats under 1 års tid, då ska ni fan se att de gömmer sig snällt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Barn kommer alltid vara barn, speciellt ungdomar utan någon kontroll. Därför ska de inte curlas med fjantåtgärder som att plocka skräp osv, utan något som effektivt märks i deras liv. Som t.ex sämre ekonomi eller direktförbud av vissa saker. Samhället måste sluta curla med ungdomar i denna åldern och se till att de får kännbara straff utan att det ger dem "status" (som fängelser gör som bara är förvaring och inte rehabilitering).

Förvaring behövs också, när det kommer till återfallsförbrytare gällande våldsbrott!

Men det här borde väl klassas som eko-terrorism eller något, lämpligt straff vore att sätta fotboja på dom och gräva av internetkabeln till deras hus eller nåt, för att dom är minderåriga..

annars kan man gott och väl stoppa dom i fängelse om dom är myndiga, kan inte tänka mig att det är "status" att sitta i fängelse för någon som inte vågar vara kriminell på riktigt, utan är någon sorts låtsashacker!

Medlem
Skrivet av Deli:

Förvaring behövs också, när det kommer till återfallsförbrytare gällande våldsbrott!

Men det här borde väl klassas som eko-terrorism eller något, lämpligt straff vore att sätta fotboja på dom och gräva av internetkabeln till deras hus eller nåt, för att dom är minderåriga..

annars kan man gott och väl stoppa dom i fängelse om dom är myndiga, kan inte tänka mig att det är "status" att sitta i fängelse för någon som inte vågar vara kriminell på riktigt, utan är någon sorts låtsashacker!

Ja absolut, men kanske inte detta fallet med 16-åringar. Fotboja är bara en statusgrej så det hjälper inte, och fotboja är ju mest för att de inte ska dra osv, vilket kvittar här. Problemet är att fängelser oftast härdar redan kriminella, speciellt sådana som har de anlagen att bli yrkeskriminella. Så det är bäst i den ålden att hålla dem borta från fängelser men ändå ge ett kännbart straff, så som saftiga böter samt begränsad tillgång till Internet (vilket är svårt ändå med dagens teknik).

Medlem

Låt dem se på den otecknade Mario Bros filmen 20 gånger.

Eller var jag för brutal nu? :/


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Låt dem se på den otecknade Mario Bros filmen 20 gånger.

Eller var jag för brutal nu? :/

Du är en hemsk människa.

KoP
Medlem

Hoppas detta avskräcker andra snorungar. Men troligtvis inte. :/

vore rätt fränt om man kunde tveckla en fotboja som stör ut alla former av It eller It komikation.sått på en på dom 1 år blir skoj när dom inte kan använda någon form av it eller polarna blir arga på dom för deras fotboja pajar för dom:D


signatur

New life, New hope

Medlem

Spörapp med saltad käpp ska de ha, lymlarna!

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Deli:

Förvaring behövs också, när det kommer till återfallsförbrytare gällande våldsbrott!

Men det här borde väl klassas som eko-terrorism eller något, lämpligt straff vore att sätta fotboja på dom och gräva av internetkabeln till deras hus eller nåt, för att dom är minderåriga..

annars kan man gott och väl stoppa dom i fängelse om dom är myndiga, kan inte tänka mig att det är "status" att sitta i fängelse för någon som inte vågar vara kriminell på riktigt, utan är någon sorts låtsashacker!

Ja absolut, men kanske inte detta fallet med 16-åringar. Fotboja är bara en statusgrej så det hjälper inte, och fotboja är ju mest för att de inte ska dra osv, vilket kvittar här. Problemet är att fängelser oftast härdar redan kriminella, speciellt sådana som har de anlagen att bli yrkeskriminella. Så det är bäst i den ålden att hålla dem borta från fängelser men ändå ge ett kännbart straff, så som saftiga böter samt begränsad tillgång till Internet (vilket är svårt ändå med dagens teknik).

Tycker det är så synd att vi inte har straffarbete i Sverige. Alla som sysslar med diverse vandalisering skulle tvingas tälja dalahästar (och tändstickor av spillet) tills skulderna är betalda!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Var det inte bara ddos-attacker?

"Bara"? Är du frisk?

Medlem

Häng dom på torget!

Nej men seriöst, Åtala dom och ge dom tid i häktet dom små glinen.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av kebbe:

Var det inte bara ddos-attacker?

"Bara"? Är du frisk?

"Bara" som i att det inte är att likställa med "hackerattacker".

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av kebbe:

Var det inte bara ddos-attacker?

"Bara"? Är du frisk?

"Bara" som i att det inte är att likställa med "hackerattacker".

Vad exakt är då en "hackerattack"? Menar du att just en "hackerattack" är något specifikt?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av kebbe:

Var det inte bara ddos-attacker?

"Bara"? Är du frisk?

"Bara" som i att det inte är att likställa med "hackerattacker".

Vad exakt är då en "hackerattack"? Menar du att just en "hackerattack" är något specifikt?

Jag föreslår att du googlar skillnaden på en ddos-attack och en hackerattack. Du verkar lite förvirrad.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av kebbe:

Var det inte bara ddos-attacker?

"Bara"? Är du frisk?

"Bara" som i att det inte är att likställa med "hackerattacker".

Vad exakt är då en "hackerattack"? Menar du att just en "hackerattack" är något specifikt?

Haha där är du igen. Det är väll klart det är skillnad? Som att säga ett rån är samma sak som utpressning.

Medlem

Jag kommer osökt att tänka på:

...vet inte varför.

Det jag frågade (eller iallafall menade) var ifall begreppet "hackerattack" inte kan inkludera den mer precisa "ddosattack". När jag hör ordet "hackerattack" så tänker jag iallafall själv på någon typ av digital vandalism/skadegörelse/elände. Min fråga är ifall just en "hackerattack" skulle vara en special typ av attack, som inte går att förväxla med något annat, eller om det är ett mer generellt begrepp. Ungefär som att "rån" och "utpressning" båda är brott.

En enkel Wikisökning på "hackerattack" gav: https://sv.wikipedia.org/w/index.php?search=hackerattack&titl...
...så i likhet med era inlägg så var det ju inte till någon större hjälp.

Medlem

Ender, en del är bara petiga med definitioner men det är inget annat än hårklyverier och vissa verkar gillar sånt. The nature of the Internets, antar jag.

Själv har jag sett begreppen "hacker attack" och "cracker attack" användas för att beskriva alla möjliga attackar, inkl DoS, mm. Någon vedertagen definition verkar inte finnas (någon får gärna motbevisa mig).

Men för att vara på säkra sidan kan du alltid använda "cyberattack". Det begreppet täcker det mesta

https://www.techopedia.com/definition/24748/cyberattack

Medlem
Skrivet av Nemo:

Ender, en del är bara petiga med definitioner men det är inget annat än hårklyverier och vissa verkar gillar sånt. The nature of the Internets, antar jag.

Själv har jag sett begreppen "hacker attack" och "cracker attack" användas för att beskriva alla möjliga attackar, inkl DoS, mm. Någon vedertagen definition verkar inte finnas (någon får gärna motbevisa mig).

Men för att vara på säkra sidan kan du alltid använda "cyberattack". Det begreppet täcker det mesta

https://www.techopedia.com/definition/24748/cyberattack

Det var lite min tanke också. Även om jag har förstått att det är en skillnad på hacker och cracker så känns båda som hitte-på-ord iallafall, lika så med "cyber". Antar att skillnaden spelar en väldigt stor roll för de invigda.

Lite "Enya är inte rave" över det hela

Medlem

Jösses, Ender du är fantastiskt dålig haha.

Vi kan ju sätta punkt där hela ditt korståg av idioti började - allt som skrevs var "... Som i att inte likställa med hackerattack".

Alltså på riktigt, så är det ju bara. det är ju ingenting du behöver argumentera för. Du har ju helt enkelt fel?
Det kan hända alla, även om jag misstänker att du råkar ut för det lite oftare än genomsnittet.

Men Du måste ju på riktigt inse att mjölk inte är samma sak som smör även om båda kommer från kossan? Sen kan du argumentera bäst du vill för den sakens skull men oavsett vad så är det ju fel. Samma sak med ovan diskussion.

Jag hade gärna googlat åt dig med det är på något sätt meditativt på att se dig sprattla

Medlem
Skrivet av sitman:

Jösses, Ender du är fantastiskt dålig haha.

Vi kan ju sätta punkt där hela ditt korståg av idioti började - allt som skrevs var "... Som i att inte likställa med hackerattack".

Alltså på riktigt, så är det ju bara. det är ju ingenting du behöver argumentera för. Du har ju helt enkelt fel?
Det kan hända alla, även om jag misstänker att du råkar ut för det lite oftare än genomsnittet.

Men Du måste ju på riktigt inse att mjölk inte är samma sak som smör även om båda kommer från kossan? Sen kan du argumentera bäst du vill för den sakens skull men oavsett vad så är det ju fel. Samma sak med ovan diskussion.

Jag hade gärna googlat åt dig med det är på något sätt meditativt på att se dig sprattla

Mycket pladder, och ändå kan du inte svara på vad jag frågade från första början. Vad "exakt" är en hackerattack? ÄR det något exakt?
Vet inte var det blev så komplicerat någonstans.

1
Skriv svar