Nya expansionen till Dragon Age: Inquisition är snart här!

Robot
Nya expansionen till Dragon Age: Inquisition är snart här!
Medlem
Nya expansionen till Dragon Age: Inquisition är snart här!

Huvudspelet är också 50% rabatt just nu på Origin. (299 SEK)

Medlem

Är det någon kronologi i tilläggen som kommit?

Hakkon, Något mer, trespasser? Kan man spela de två första även om man klarat main story?

Hur mycket spelvärde? Blir ju ganska saftigt med 450 kr för alla.

Medlem

Najs! Lätt ett köp!

Medlem

Jag har spelat ut originalet och installerat om min dator i samband med att jag gjorde en uppgradering till Windows 10. Nu till saken: i och med att jag installerade om datorn så försvann alla mina saves (vilket inte är konstigt), men jag trodde att alla mina saves skulle vara sparade i molnet på Origin. Men nu när jag tittar så står det bara att jag inte har något sparat i molnet....what?? borde inte allt ligga där? Jag vet att jag synkat automatiskt. Det är jag 100% säker på. Vet nån hur jag kan göra för att få tillbaka mina saves?

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

Är det någon kronologi i tilläggen som kommit?

Hakkon, Något mer, trespasser? Kan man spela de två första även om man klarat main story?

Hur mycket spelvärde? Blir ju ganska saftigt med 450 kr för alla.

Hakkon och The Descent är samtidiga med main-storyn och kan startas (tror jag) nästan när som helst under den. Oklart om man kan starta dom i post-game, ej prövat. Trespasser är 2 år efter grundspelets slut, och ska då avsluta alltihopa.

Gällande spelvärde, svårt att säga. Både Jaws of Hakkon och The Descent tillförde varsitt ganska stort nytt område, en del lore osv. Tyckte båda var bra, kanske 2-3 timmar vardera? Hade roligt med dom iaf, mycket ny hög-level gear osv.

Medlem

Jag slutade spela det i januari på grund av den numera ökända Cullen-buggen - där han försvinner om man råkar göra quest i "fel" ordning, vilket gör det omöjligt att avsluta hans personliga quest, eller interagera med honom i Skyhold....

Loggade in häromveckan för att kanske lira lite men felet är fortfarande kvar! Patchar och allt uptodate, å trådarna ialla forum fortsätter att fyllas på med folk som har samma problem sen start, nästan ett år senare!

Kanske skulle fixa såntdär innan expansioner?

Medlem

Spelade igenom introduktionsuppdraget och insåg att Bioware återigen är sönderhypat för sin "story". Astråkigt var bara förnamnet. Fattar inte varför de är så löjligt berömda för "bra story". Spelat igenom Mass effect och helt ok spel, men inte fan var den storyn så jädrans lysande heller, men det är väl bara att gratulera till att man lyckats med varumärkesbyggandet.
SWTOR var ju rena skämtet i återanvänt material och repetition och de nya kapitlen verkar överlag vara rip-offs av bland annat kommande filmer. Gör man det med stil (som i GTA-serien) är det väl helt ok, men när man slår sig för bröstet sätter reflexen under adamsäpplet igång.

Medlem

Själv gillade jag vissa av SWtoR class questarna. Tex Sith Sorcerer och Jedi Knight var riktigt bra.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Spelade igenom introduktionsuppdraget och insåg att Bioware återigen är sönderhypat för sin "story". Astråkigt var bara förnamnet. Fattar inte varför de är så löjligt berömda för "bra story". Spelat igenom Mass effect och helt ok spel, men inte fan var den storyn så jädrans lysande heller, men det är väl bara att gratulera till att man lyckats med varumärkesbyggandet.
SWTOR var ju rena skämtet i återanvänt material och repetition och de nya kapitlen verkar överlag vara rip-offs av bland annat kommande filmer. Gör man det med stil (som i GTA-serien) är det väl helt ok, men när man slår sig för bröstet sätter reflexen under adamsäpplet igång.

Senaste spelet med bra story var Dragon Age. Vet inte om EA köpte Bioware före eller efter men efter det spelet sjönk all kvalite hos Bioware.

Äger DA inquisition men har inte ännu spelat det. Ska göra det efter jag kört igenom DA2.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Spelade igenom introduktionsuppdraget och insåg att Bioware återigen är sönderhypat för sin "story". Astråkigt var bara förnamnet. Fattar inte varför de är så löjligt berömda för "bra story". Spelat igenom Mass effect och helt ok spel, men inte fan var den storyn så jädrans lysande heller, men det är väl bara att gratulera till att man lyckats med varumärkesbyggandet.
SWTOR var ju rena skämtet i återanvänt material och repetition och de nya kapitlen verkar överlag vara rip-offs av bland annat kommande filmer. Gör man det med stil (som i GTA-serien) är det väl helt ok, men när man slår sig för bröstet sätter reflexen under adamsäpplet igång.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av ulrik.borg:

Spelade igenom introduktionsuppdraget och insåg att Bioware återigen är sönderhypat för sin "story". Astråkigt var bara förnamnet. Fattar inte varför de är så löjligt berömda för "bra story". Spelat igenom Mass effect och helt ok spel, men inte fan var den storyn så jädrans lysande heller, men det är väl bara att gratulera till att man lyckats med varumärkesbyggandet.
SWTOR var ju rena skämtet i återanvänt material och repetition och de nya kapitlen verkar överlag vara rip-offs av bland annat kommande filmer. Gör man det med stil (som i GTA-serien) är det väl helt ok, men när man slår sig för bröstet sätter reflexen under adamsäpplet igång.

Senaste spelet med bra story var Dragon Age. Vet inte om EA köpte Bioware före eller efter men efter det spelet sjönk all kvalite hos Bioware.

Äger DA inquisition men har inte ännu spelat det. Ska göra det efter jag kört igenom DA2.

Är inte benägen att hålla med er. Både KotOR och Mass Effect 1,2,3 är helt lysande exempel på 10/10 singleplayer spel med bra story.
Betygen talar sitt tydliga språk också.

Kan inte bärga mig tills ME: Andromeda kommer!

Medlem

Det är skitsamma för mig då spelet helt fryser min dator.

Medlem
Skrivet av konsumtion:

Jag har spelat ut originalet och installerat om min dator i samband med att jag gjorde en uppgradering till Windows 10. Nu till saken: i och med att jag installerade om datorn så försvann alla mina saves (vilket inte är konstigt), men jag trodde att alla mina saves skulle vara sparade i molnet på Origin. Men nu när jag tittar så står det bara att jag inte har något sparat i molnet....what?? borde inte allt ligga där? Jag vet att jag synkat automatiskt. Det är jag 100% säker på. Vet nån hur jag kan göra för att få tillbaka mina saves?

Det har ju varit ganska fint väder den senaste tiden, har ju typ inte varit ett moln på himlen, det kan ju vara därför du inte kunnat spara i molnet =( Tråkigt hur som helst.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Efter det minst sagt genant dåliga slutet är jag ganska mätt måste jag säga. Man gav det ändå chansen efter debaclet med DAI 2, men fick precis samma känsla som av Kotor II - Stabilt spel som bygger upp förväntan om en riktigt episk final, bara för att tappa spåret fullständigt, snabbavsluta spelet ställd mot en underlevlad motståndare och fatalt misslyckas med att tillvarata allt det som hade kunnat göra slutet (och spelet) till en succé.

Medlem
Citat:

Dragon Age: Inquisition var ett lyckat drag för Bioware, då de lyckades att reparera den mesta av skadan efter Dragon Age II.

Som jag förstått det lyckades försämra andra saker också, så det är inte bara förbättringar,
Har själv inte införskaffat spelet, vad de har gjort tilltalar mig inte.
Samt Bioware har jag noll förtroende för numera.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av konsumtion:

Jag har spelat ut originalet och installerat om min dator i samband med att jag gjorde en uppgradering till Windows 10. Nu till saken: i och med att jag installerade om datorn så försvann alla mina saves (vilket inte är konstigt), men jag trodde att alla mina saves skulle vara sparade i molnet på Origin. Men nu när jag tittar så står det bara att jag inte har något sparat i molnet....what?? borde inte allt ligga där? Jag vet att jag synkat automatiskt. Det är jag 100% säker på. Vet nån hur jag kan göra för att få tillbaka mina saves?

Om det inte liger i molnet så finns det inget du kan göra. Som är simpelt.

Medlem

Har dom fixat problemet med att spela med mus och tangentbord?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Orkade inte köra färdigt DA:I - Bioware är ett avslutat kapitel för egen del.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av konsumtion:

Jag har spelat ut originalet och installerat om min dator i samband med att jag gjorde en uppgradering till Windows 10. Nu till saken: i och med att jag installerade om datorn så försvann alla mina saves (vilket inte är konstigt), men jag trodde att alla mina saves skulle vara sparade i molnet på Origin. Men nu när jag tittar så står det bara att jag inte har något sparat i molnet....what?? borde inte allt ligga där? Jag vet att jag synkat automatiskt. Det är jag 100% säker på. Vet nån hur jag kan göra för att få tillbaka mina saves?

Tråkigt, men det är därför man alltid gör en backup innan man formaterar...

Men du kan prova att göra en save restore via origin (game details->cloud storage->restore save). Kan funka.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Är det en expansion eller ännu ett av Biowares överprisade och innehållsfattiga dlc? Med expansion menar jag det som Witcher 3 får 2 av och ger ytterligare dryga 30 timmars speltid och inte ett dlc som ger 2-4 för 150 kr som Bioware kränger...

Upp till bevis Bioware och ni har JÄVLIGT mycket att bevisa.

1
Skriv svar