Jimmy Kimmel ger Let's Play-kulturen en släng av sleven

Robot
Jimmy Kimmel ger Let's Play-kulturen en släng av sleven
Medlem

Det var väl. Kul? Kanske? Däremot verkar det finnas McDonalds även i himlen

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Det var väl. Kul? Kanske? Däremot verkar det finnas McDonalds även i himlen

Bara ba pa paa, Gods lovin' it!

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Du menar hemska kommentarer i kommentarsfältet och inte videon väl?

Videon var dålig och var basically detta: "jag är gammal, jag förstår inte, det är roligt för jag förstår inte". De flesta kommentarer jag har läst har bara påpekat att Jimmy Kimmel är sjukt tråkig och orelevant.

Medlem

Inte riktigt min typ av humor, men wow vilka vidriga kommentarer! Några av toppkommentarerna:

"You have over 6Mill subscribers and your ratings/feedback gets shat by so many people who record themselves playing games you ignorant cunt lmao."

"Moron"

"Get cancer"

Tyvärr verkar sådant hat inte vara ovanligt när man säger något negativt om spel eller "gamers"...

Edit: Kanske var lite hastig med att anklaga gamers :). Snarare så är det så att man blir överröst av hat om man säger något negativt om vilken grupp som helst på internet.

Medlem

Meh, "tydligen finns det rätt stora pengar i detta" -noshit och varför kommer det först upp nu när youtube har lanserat sitt? Vet dem inte om att twitch finns eller? Vad är hans problem?

Medlem

Men någon slags masspsykos verkar drabba dagens unga. Vet inte hur många gånger jag sagt till min åttaåriga son att spela något av alla grymma spel i min Steamkatalog istället för att kolla på andra som spelar på youtube. Trodde aldrig jag skulle bli för gammal för att förstå ett ungdomsfenomen...men detta...kan bara inte förstå...

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Medlem

Kollar aldrig på live-spelande. Däremot så kan jag kolla på "tips/instruktionsvideor" för spel på youtube ibland.
Måste iofs erkänna att jag inte tittar så mycket på vanlig sport heller. Inte ens den sport som ja själv tävlar i.

Någon som vet hur mycket "duktiga" gamers i de stora teamen tittar på andras spel?

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Anledningen att folk tittar är personligheterna och vad som sägs, inte spelet i fråga. Många på tuben snackar om allt möjligt medans de spelar, se det som en podcast (du kanske inte förstår det konceptet heller..?) där personer du tycker är intressanta sitter och snackar medans dem spelar ett spel.

Hur ofta ser du någon bli populär på youtube ifall de inte snackar själva utan bara spelar igenom spelet..?

Medlem

Vad gör vi när vi har tid över?
Vi sitter på café och bekymrar oss över vad andra gör.
Vi lyssnar på radio, vänta nu... radion är ju svinigt gammal.
Vi tittar på tv, den är oxå sjukt gammal, betyder inte för den sakens skull att vad som visas tilltalar mig.
Program som handlar om hur andra lagar mat, eller syr ett överdrag till en kudde, män i båtar som fiskar krabbor. män som skall tvångla vartenda djur han springer på, listan är lång.
Att titta på medans andra spelar kan vara avslappnande och engegerande.
Själv tittar jag gärna på StarCraft 2 matcher, låter mig imponeras av hur snabbtänkta de är, hur kvicka och precisa deras attacker/försvar kan vara.
Jag kommer aldrig nå en sådan nivå och har inga ambitioner att göra så heller men det är häftigt att se hur duktiga spelare tar sig an varandra i turneringar och online-spel.

Medlem

Folk verkar inte förstå att i 80% av fallen så är det personen i fråga som streamar man verklig vill se. Dennes reaktion och kommentarer, dom är oftast väldigt underhållande, att han/hon spelar kanske ett intressant spel ibland är bara ett plus.

Man är antingen en underhållande streamer eller ett proffs/riktigt bra i spelet man spelar.

Så är det i åtminstone mitt och många andras fall. Man kollar inte på en streamer enbart för spelet som spelas.(oftast)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag kollar bara på folk som spelar onlinespel. Att se på single players är inte så lockande. Det är så pass få SPs som intresserar mig, att jag hellre spelar dem.

Medlem

Hahaha! Tyckte klippet var kul men det var nog inte så smart att ladda upp det på samma plattform som de han dissar i huvudsak använder. ^^

Jag gör mycket gaming själv och ser gärna andra spela med. Som någon annan sa, det är oftast inte spelet som är i fokus för de klippen utan hur personen eller personerna underhåller en med spelet som rekvisita typ.

Medlem

Jag känner en sån person som tycker det är hur gött som helst att sitta brevid och titta på. detta gjorde vi på 90-talet. Han kunde sitta brevid mig och titta hur länge som helst. Frågade jag honom om han vill testa så tokvägrade han.

Jag tycker det är självklart att detta kan va underhållning. Jag skulle kunna tänka mig streama och vill folk titta på det så är det ju kul för dom. Jag hade inte känt mig tvungen att underhålla folk på min stream alls.

Medlem

Att titta på Let's Plays är som att titta på TV. Varken mer eller mindre. Man tittar på någon som gör något som man tycker om, oavsett om det handlar om heminredning, idrott eller spel.

Medlem

Jag brukar faktiskt använda Lets-play videos som hjälpmedel inför spelköp. Man slipper en gameplay trailer som bara visar "bästa bitarna", man slipper sönderrenderade filmsnuttar som säger sig representera spelets gameplay men som är en halvmil förbi. Sen finns det spel och spelserier jag aldrig hade köpt eller spelat själv, men som det kan vara roligt att se andra spela, särskilt när dom lever ut lite osv. (dvs skräckspel och sådant). Jag sållar sistnämnda till underhållning eftersom det är mer teater än något annat.

Jimmy Kimmel fiskar lite uppmärksamhet som vanligt efter dalande tittarsiffror, förståeligt.

Medlem

Kan även jämföras med att titta på Jimmy Kimmel. Vi tittar på en person som tittar på ett manus.

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Det är YouTube, 98% av användarna är idioter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är det live blir det mer socialt eller interaktivt, ibland har jag uppe en livestream på ena skärmen, medan spelet är uppe på main. En del personer tittar på TV på den andra skärmen, här blir det snarare så att det är samma slags innehåll, och kräver inte lika mycket uppmärksamhet som en film.

Till en början tittade jag på let's plays på youtube för att se hur andra spelade igenom en interaktiv storyline och hur valen inverkade på fortsättningen. (Mycket roligare och lättare än att själv forcerat spela igenom igen). Sen har det blivit för att få intryck av eller upptäcka nya spel (köpa eller inte).

Har jag inget uppe på en skärm sätter jag ofta igång en livestream (om någon är uppe) för att ha lite aktivitet där.

Är det något spännande i sig, tex uppskjutning i Kerbal Space Program, kan jag sitta och titta mer aktivt däremot. (Det blir så ofta fel)

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Fast det är inte roligt att kolla på sport heller.

rav
Medlem

Har inte Southpark redan gjort detta skämt?

Sedan förstår jag inte varför folk reagerar på detta. Vi har ju alltid tittat på när andra gör saker. Vad f*n är skillnaden?
Det är ju en form utav underhållning. Eller kanske rent av informerande. Imponerande?

Medlem

Ibland kan jag sätta mig och titta på letsplays när jag sitter i lastbilen och har dötid, man lär sig, tro det eller ej, ibland lite av dom som sitter och lirar dygnet runt

Till och med en kväll som jag slog på pewdiepie när han spelade något skräckspel

Klarar inte av att spela det själv, så why not låta andra ta rädslan medans jag ser på deras reaktion och mår gott istället!

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Håller med. Man kan också se det lite som dom gamla spelprogrammen som fanns på SVT1 där det var två recensenter som presenterade och spelade spel eller vad det nu var. Gameweek eller vad fan det nu heter, förutom att spelaren man tittar på aktivt kommunicerar med tittarbasen och underhåller dom med sin roliga personlighet.

Samma grej där, förutom här har du det lite oftare.

Medlem

Det finns ju t.om folk som kollar på bingolotto utan att spela... Det är ju nästsn som en dokusåpa, fast personen gör något kul och är ingen retard.

Är väl folk som kollar hemmafixarprogram utan att fixa hemmet, folk kollar Mat Tina utan att vara kock. Varför kolla Ernst, när man själv kan smörja in sig i lotion och vara mysfarbror?


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av melos555:
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Håller med. Man kan också se det lite som dom gamla spelprogrammen som fanns på SVT1 där det var två recensenter som presenterade och spelade spel eller vad det nu var. Gameweek eller vad fan det nu heter, förutom att spelaren man tittar på aktivt kommunicerar med tittarbasen och underhåller dom med sin roliga personlighet.

Samma grej där, förutom här har du det lite oftare.

Sajber har jag för mig att det hette, classic!

Som fenomen förstår jag det, själv skulle jag aldrig sätta mig och glo på när andra spelar. Men jag har inget intresse av att förlöjliga en grupp människor för det. Låt människor göra det dom tycker är roligt utan att ifrågasätta deras val så blir det bra.
Man äger inte varandras sanningar eller nöjen. Dom är högst individuella.

Medlem

Killen känner att man hotar hans branch lite. Han ger en känga till kids med antisocial beteende, det kommer utveckla ett flame/komiker krig där Kimmel sitter med producenter och skämtförfattare. I slutänden vinner internet då Kimmel måste se sig som besegrad. Räkna med Swatting, DDoS och en och en annan gliring från Kimmels team. Bra jobbat Kimmel, du resonerar som en 13 åring. Tror han missbetömde lets play rörelsen en aning.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Elixx:

Killen känner att man hotar hans branch lite. Han ger en känga till kids med antisocial beteende, det kommer utveckla ett flame/komiker krig där Kimmel sitter med producenter och skämtförfattare. I slutänden vinner internet då Kimmel måste se sig som besegrad. Räkna med Swatting, DDoS och en och en annan gliring från Kimmels team. Bra jobbat Kimmel, du resonerar som en 13 åring. Tror han missbetömde lets play rörelsen en aning.

Haha, "hotar hans bransch". Dagens skämt, kudos. Hur som helst, vad du försöker säga är alltså att gamers inte kan ta ett skämt? Jag håller med, av youtubekommentarerna att döma är gamers en sanslöst lättretad grupp. Mycket gråt och gap för ingenting.

Medlem

Jag både håller med honom och inte. Att titta på esport är något helt annat än lets play.

12
Skriv svar