Mad Max-filmerna kan köpas på Steam

Robot
Mad Max-filmerna kan köpas på Steam

Om du inte bor i Sverige, för då får du nöja dig med spelet.

#avalanche, #mad-max, #valve


Medlem
Mad Max-filmerna kan köpas på Steam

Fantastiskt med marknads segmentering, håller verkligen tillbaka utvecklingen och folk undrar varför folk piratkopierar.

Finns det något som gör en så förbannad som när man prompt ska ha en grej som man hittat på nätet, kosta vad det kosta vill, men så när man ska köpa den så meddelas det att den inte får säljas till dig i din region.

Medlem

15 dollar för gamla filmerna styck ? bahahahaha xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Återigen så gör sig filmbranschen skyldig till att uppmuntra piratkopiering. Sedan kan man sitta och gnälla på att det piratas för mycket.. Grattis

Medlem

Att det ska vara så svårt att ordna med rättigheter och annat... denna byråkrati... Inte för att jag hade köpt filmerna för det överpriset ändå.

Medlem
Skrivet av trasapa:

Återigen så gör sig filmbranschen skyldig till att uppmuntra piratkopiering. Sedan kan man sitta och gnälla på att det piratas för mycket.. Grattis

har för mig att jag köpte första filmen för runt 30 kr i en ica affär nånstans


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Hmm, Valve för ca 150 spänn, eller blu-ray för typ 50? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1860153

Eller varför inte http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1860154

Medlem

15 dollar?! Ha!

Medlem

Uhm, visst låter det som en nice grej, men kom igen? Filmerna kostar mer än nysläppta på fysisk dvd skiva

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Fantastiskt med marknads segmentering, håller verkligen tillbaka utvecklingen och folk undrar varför folk piratkopierar.

Finns det något som gör en så förbannad som när man prompt ska ha en grej som man hittat på nätet, kosta vad det kosta vill, men så när man ska köpa den så meddelas det att den inte får säljas till dig i din region.

Min favorit var när jag för några år sedan ville se Sverige i finalen i Hockey VM. För en gångs skull tänkte jag att jag ville slippa spendera en halvtimme på att hitta en stream som fungerade och se det hela i en trevlig upplösning. Kom igenom hela Viasats webköp (t o m kreditkortet) innan den meddelade att det inte gick att leverera materialet där jag bor.

De lever kvar på 50-talet och de skall fan inte sponsras för sin utvecklingsstörda marknadsstrategi.

Behöver jag nämna att jag fortfarande får erbjudande från Viasat? Japp, jag är nog JÄVLIGT intresserad av att handla från er.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Eftersom filmerna är från Australien kan det vara så att olika utgivare har rättigheterna i Europa och USA. Om Valve bara har avtal med utgivaren i USA skulle de i så fall inte ha rätt att sälja dem i den andra utgivarens område.
Det handlar i så fall om avtal som tecknades på 80-talet då flera andra faktorer var med i bilden. Mad Max 1 och 2 var tex. bannlysta i Sverige på den tiden, vilket kan ha påverkat valet av utgivare.

Medlem

Köpte de 3 första filmerna på Blu ray för 79 kr på Cdon

Medlem
Skrivet av Ahris:

Eftersom filmerna är från Australien kan det vara så att olika utgivare har rättigheterna i Europa och USA. Om Valve bara har avtal med utgivaren i USA skulle de i så fall inte ha rätt att sälja dem i den andra utgivarens område.
Det handlar i så fall om avtal som tecknades på 80-talet då flera andra faktorer var med i bilden. Mad Max 1 och 2 var tex. bannlysta i Sverige på den tiden, vilket kan ha påverkat valet av utgivare.

Nja, Warner Bros var global distributör för dem.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar