Här är de första betygen på svenska Mad Max

Robot
Här är de första betygen på svenska Mad Max

Avalanche Studios bjuder upp till dans i postapokalypsen - trampar på några tår.

#mad-max


Medlem
Här är de första betygen på svenska Mad Max

Kollat lite streams, ser ut att vara en del köra bil. Köpte det och får se hur det är när det dimper ner i brevlådan.

Medlem

finns o köpa för 258kr för pc
bra optimerat downsampla från 2560 x 1440 till 1080p på min tv med allt på ultra/max v-sync med 60fps


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Betygsätter ni på FZ väldigt lite spel eller ?

Andra spelsidor har ju tydligen redan kunnat betygsätta typ detta spelet men inte ni, hur kommer det sig ?

Medlem
Skrivet av LPB:

Betygsätter ni på FZ väldigt lite spel eller ?

Andra spelsidor har ju tydligen redan kunnat betygsätta typ detta spelet men inte ni, hur kommer det sig ?

Jag förstår inte riktigt? Du tycker inte att man skall ha tillgång till spelet lite längre än 1 dag innan man delar med sig av sin åsikt?

Medlem
Skrivet av LPB:

Betygsätter ni på FZ väldigt lite spel eller ?

Andra spelsidor har ju tydligen redan kunnat betygsätta typ detta spelet men inte ni, hur kommer det sig ?

dom får sina exemplar allt för sent knowadays!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av LPB:

Betygsätter ni på FZ väldigt lite spel eller ?

Andra spelsidor har ju tydligen redan kunnat betygsätta typ detta spelet men inte ni, hur kommer det sig ?

Alla spelsidor får inte recensionskoden innan release. Står för övrigt på första raden.

phi
Medlem

Inte alls förvånande. Det jag sett av spelet har ju knappast varit imponerande.

Medlem

verkar helt okej ska börja snart! lär klart vara värt dom 180 kr det kostade iaf!

Medlem

Recensionerna ni länkar till bekräftar delvis det jag trodde. Ett högst ordinärt open world-actionspel med samlingsmani och mycket copy-pastade områden och mycket enformighet. Jag inväntar lite fler omdömen, men tror jag hoppar över det här.

Medlem

Mjo blir en chansning, något måste man ju ha att spela

Gen
Medlem

Nja tack, tror man kommer bli uttråkad rätt snabbt.

Skrivet av Bennii:

Recensionerna ni länkar till bekräftar delvis det jag trodde. Ett högst ordinärt open world-actionspel med samlingsmani och mycket copy-pastade områden och mycket enformighet. Jag inväntar lite fler omdömen, men tror jag hoppar över det här.

Avalanche har ju jobbat med "Just Cause 3" samtidigt, vilket nog inte var så smart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

spelade en snabbis inatt vid release...

Det känns att de utan tvekan är ett konsolspel i första hand när man lirar på PC, men de flyter väldigt bra, vilket får mig att tro att alla GFX-options inte fungerar som dom ska eller så är det inte mycket att hänga i granen, för det finns inget "Ultra" med det här spelet öht!

Är bara i startzonen än men kartan verkar dessutom vara statisk för det är stup runtom, så jag undrar hur mycket dev-killen ljög i intervjun när han sa att de går att köra hur långt man vill i spelet och att kartan fortsätter generera...

Men men i överlag den korta stund ja spela igår verkar spelet ändå riktigt najs!

Medlem

Jag har spelat i typ 6 timmar nu och jag gillar skiten.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Älskar mad max men..... Det här verkar trist. Pass!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Bennii:

Recensionerna ni länkar till bekräftar delvis det jag trodde. Ett högst ordinärt open world-actionspel med samlingsmani och mycket copy-pastade områden och mycket enformighet. Jag inväntar lite fler omdömen, men tror jag hoppar över det här.

Avalanche har ju jobbat med "Just Cause 3" samtidigt, vilket nog inte var så smart.

Fast det utvecklades ju i deras New York studio, med ett helt annat utveklingsteam, de enda som har jobbat på båda samtidigt är väl kanske de som jobbat med motorn, (båda kör afaik med deras egna Avalanche engine).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har lirat i drygt 2 timmar och tycker det är hur kul som helst än så länge. Kvällen är dock reserverad för MGS V

FM-guru
F.d. Sisyr

Tycker fortfarande det verkar helt ok för att vara ett filmlicensspel.

Medlem

Tycker spelet är grymt bra. Optimerat som bara den. Kör 1440p och har sli allt på max och det är 144fps ca konstant. Det enda jag stör mig på är Max röst han låter likadan som i den dåliga nya Mad Max filmen. Hade fungerat bra med rösten från Max Payne spelen den rösten är bra. Har dock bara spelat 2 timmar idag men är supernöjd. Bra jobbat (trodde först det skulle bli dåligt men ack så fel jag hade) 9 av 10 får den fullpoängare hade den fått om rösten hade ändrats men jag biter ihop:)

Medlem
Skrivet av Dres81:

Tycker spelet är grymt bra. Optimerat som bara den. Kör 1440p och har sli allt på max och det är 144fps ca konstant. Det enda jag stör mig på är Max röst han låter likadan som i den dåliga nya Mad Max filmen. Hade fungerat bra med rösten från Max Payne spelen den rösten är bra. Har dock bara spelat 2 timmar idag men är supernöjd. Bra jobbat (trodde först det skulle bli dåligt men ack så fel jag hade) 9 av 10 får den fullpoängare hade den fått om rösten hade ändrats men jag biter ihop:)

Så du menar att röstskådisen låter som skådisen i filmen, och att de båda utspelar sig i samma universum och det ska vara samma person?

I'M SHOCKED.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Dres81:

Tycker spelet är grymt bra. Optimerat som bara den. Kör 1440p och har sli allt på max och det är 144fps ca konstant. Det enda jag stör mig på är Max röst han låter likadan som i den dåliga nya Mad Max filmen. Hade fungerat bra med rösten från Max Payne spelen den rösten är bra. Har dock bara spelat 2 timmar idag men är supernöjd. Bra jobbat (trodde först det skulle bli dåligt men ack så fel jag hade) 9 av 10 får den fullpoängare hade den fått om rösten hade ändrats men jag biter ihop:)

Så du menar att röstskådisen låter som skådisen i filmen, och att de båda utspelar sig i samma universum och det ska vara samma person?

I'M SHOCKED.

Öh nej inte alls som i filmen med storyn men rösten låter ungefär som killen i Mad Max filmen lite halvdum låter han som. Men det var bara något jag tyckte förstörde lite men annars ett toppen spel

Medlem

Jag gillar det, riktigt bra spel.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Dres81:

Tycker spelet är grymt bra. Optimerat som bara den. Kör 1440p och har sli allt på max och det är 144fps ca konstant. Det enda jag stör mig på är Max röst han låter likadan som i den dåliga nya Mad Max filmen. Hade fungerat bra med rösten från Max Payne spelen den rösten är bra. Har dock bara spelat 2 timmar idag men är supernöjd. Bra jobbat (trodde först det skulle bli dåligt men ack så fel jag hade) 9 av 10 får den fullpoängare hade den fått om rösten hade ändrats men jag biter ihop:)

Så du menar att röstskådisen låter som skådisen i filmen, och att de båda utspelar sig i samma universum och det ska vara samma person?

I'M SHOCKED.

Han menar nog snarare att han inte gillade Tom Hardys röst i Mad Max, och att det därför är ett minus att han upplever röstskådisens insats i spelet som snarlik.

EDIT: Han hade visst redan påpekat det.

Medlem

Hur i helvete kan man inte gilla den senaste Mad Max!?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hur i helvete kan man inte gilla den senaste Mad Max!?

Inte ett dugg svårt, jag tyckte den var usel. Delvis för att jag inte alls tycker om Tom Hardy.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Apministern:

Hur i helvete kan man inte gilla den senaste Mad Max!?

Inte ett dugg svårt, jag tyckte den var usel. Delvis för att jag inte alls tycker om Tom Hardy.

Då kommer nästa fråga.
Hur kan man inte tycka om Tom Hardy ?
Killen är ju störtskön. Från kriminell smågangster som snodde bilar till superstjärna. Starkt jobbat !

Gnällkuk

För den som är intresserad så kan man just nu köpa det med 40% rabatt på GMG. Ange koden MADMAX-SAVE40-MADMAX

http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/mad-max...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av Deli:

spelade en snabbis inatt vid release...

Det känns att de utan tvekan är ett konsolspel i första hand när man lirar på PC, men de flyter väldigt bra, vilket får mig att tro att alla GFX-options inte fungerar som dom ska eller så är det inte mycket att hänga i granen, för det finns inget "Ultra" med det här spelet öht!

Är bara i startzonen än men kartan verkar dessutom vara statisk för det är stup runtom, så jag undrar hur mycket dev-killen ljög i intervjun när han sa att de går att köra hur långt man vill i spelet och att kartan fortsätter generera...

Men men i överlag den korta stund ja spela igår verkar spelet ändå riktigt najs!

Tutorial!!

C.a 180 spänn på http://www.playgames.dk


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Apministern:

Hur i helvete kan man inte gilla den senaste Mad Max!?

För att det var en hög avföring som aldrig skulle sett dagens ljus om folk tog lite ansvar för vad de lägger sina pengar på.
Som Bill Hicks sa:

You're, you're just confused, you don't get, you've forgotten how to judge correctly. Take a deep breath huuh, look at it again.

"Oh it's a Piece-of-Shit!"


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar