Jimmy Kimmel ger Let's Play-kulturen en släng av sleven

Medlem

Ingen annan som får känslan av att det här bara är betald reklam för YouTube Gaming?

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Du menar hemska kommentarer i kommentarsfältet och inte videon väl?

Videon var dålig och var basically detta: "jag är gammal, jag förstår inte, det är roligt för jag förstår inte". De flesta kommentarer jag har läst har bara påpekat att Jimmy Kimmel är sjukt tråkig och orelevant.

What?!
Den var ju klockren!

Medlem

Att se på Jimmy Kimmel är då lika med att sitta och titta på någon annan dra skämt och intervjua personer? Varför se på honom när man själv kan göra allt det han gör?

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Förstår vad du menar men det är ändå inte samma sak.
En bättre liknelse skulle vara att titta på någon som reagerar på en fotbollsmatch t.ex. (btw så finns det säkert mer än nog av pesten som man kallar "me reacting to bla bla bla...")

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Förstår vad du menar men det är ändå inte samma sak.
En bättre liknelse skulle vara att titta på någon som reagerar på en fotbollsmatch t.ex. (btw så finns det säkert mer än nog av pesten som man kallar "me reacting to bla bla bla...")

Fast i en lets play ser du ju även "fotbollsmatchen" samt den som reagerar.

Med andra ord ganska exakt som att titta på fotboll med kommentatorer och "experter" som diskuterar.

Folk får ut nått av det och jag har mycket mer förståelse för nöjet i att titta på "lets play" är nästan hela utbudet på de flesta tv kanaler.

Smaksak och i viss mån en generationskrock, inget nytt och inget att bry sig om. Livet som det alltid varit


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Amerikansk kultur överlag som sprider sig friskt över nätet och har landat i nästan alla jordens hörn nu. Det är väldans tråkig utveckling på internet överlag när det gäller hånfulla och/eller hatiska kommentarer bara för att någon kan ha en åsikt man själv inte håller med om ex.
Krävs så lite innan macho mobben kommer igång idag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Förstår vad du menar men det är ändå inte samma sak.
En bättre liknelse skulle vara att titta på någon som reagerar på en fotbollsmatch t.ex. (btw så finns det säkert mer än nog av pesten som man kallar "me reacting to bla bla bla...")

Friidrott då
Förstår vad du menar.. I friidrott är det mycket paus- och undertidensnack.

Medlem

En grej kan väl vara att man vill se andra som är bättre än en själv på att spela, för att ta liknelsen med arkadspel han tar upp så kan det väl vara intressant att titta på någon som är riktigt duktig på flipperspel även om man har massor av mynt för att spela själv.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Tycker man först bör inse att han skämtar om lets play inte om esport. Rätt stor skillnad på att se Nisse som är en hyfsad spelare spela csgo och se en turneringsmatch i sc2 mellan elitspelare.

En bättre jämnförelse hade kanske varit att fara ut på den lokala golfbanan och kolla på dem som spelar där?

Sedan så får de som tar åt sig ha lite självdistans. Dessa program går ju ut på att vara "roliga" och hur ofta passar skämten alla?

Jag ser inte på letsplay, kan ibland kika lite på något esport (väldigt sällan), ibland kolla någon tipsvideo när jag kör fast i något spel eller liknande.

Men summasummarum: Han skämtar om tvspel.... varför göra en stor sak av det.

(jag tyckte det var lite träffsäkert och kul)

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Men någon slags masspsykos verkar drabba dagens unga. Vet inte hur många gånger jag sagt till min åttaåriga son att spela något av alla grymma spel i min Steamkatalog istället för att kolla på andra som spelar på youtube. Trodde aldrig jag skulle bli för gammal för att förstå ett ungdomsfenomen...men detta...kan bara inte förstå...

Varför ska du applicera det DU gillar på din son, som kanske tycker annat är kul, som att kolla på lets play-videor? Kommer aldrig förstå det beteendet från föräldrar. Uppenbarligen gillar din son det så varför ska han sluta?

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Nisse som är en hyfsad spelare

wtf

<- Elit

Medlem

Är förvisso gammal räv, men kommer aldrig förstå hypen med att titta på andra som spelar spel. Kul att Kimmel driver med det.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Elixx:

Killen känner att man hotar hans branch lite. Han ger en känga till kids med antisocial beteende, det kommer utveckla ett flame/komiker krig där Kimmel sitter med producenter och skämtförfattare. I slutänden vinner internet då Kimmel måste se sig som besegrad. Räkna med Swatting, DDoS och en och en annan gliring från Kimmels team. Bra jobbat Kimmel, du resonerar som en 13 åring. Tror han missbetömde lets play rörelsen en aning.

Haha, "hotar hans bransch". Dagens skämt, kudos. Hur som helst, vad du försöker säga är alltså att gamers inte kan ta ett skämt? Jag håller med, av youtubekommentarerna att döma är gamers en sanslöst lättretad grupp. Mycket gråt och gap för ingenting.

Säger inte att det är fel eller rätt, jag talar bara om vad som kommer hända. Intressant att jag just hittade denna länk.
https://www.youtube.com/watch?t=115&v=wZJHhM5uKlg

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Darkmage1971:

Men någon slags masspsykos verkar drabba dagens unga. Vet inte hur många gånger jag sagt till min åttaåriga son att spela något av alla grymma spel i min Steamkatalog istället för att kolla på andra som spelar på youtube. Trodde aldrig jag skulle bli för gammal för att förstå ett ungdomsfenomen...men detta...kan bara inte förstå...

Varför ska du applicera det DU gillar på din son, som kanske tycker annat är kul, som att kolla på lets play-videor? Kommer aldrig förstå det beteendet från föräldrar. Uppenbarligen gillar din son det så varför ska han sluta?

Öh...du får nog ta dina problem med dina föräldrar låter det som. Jag är en mycket tillåtande förälder eftersom jag är en gamer själv. Det är ju till stor del därför han också gillar det. Jag skulle aldrig förbjuda honom att kolla på det han vill på youtube. Men att komma med förslag på spel jag vet han skulle uppskatta är nog inte så hemskt som du verkar tro att det är. Så länge han sköter sitt skolarbete så får han fördriva fritiden som han vill. Det hela var en reflektion över en fenomen som jag inte riktigt förstår...inget mer. Men lugn...om ett tag så kommer du vara förälder...och få en heeelt annan syn på världen.

Medlem
Skrivet av Darkmage1971:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Darkmage1971:

Men någon slags masspsykos verkar drabba dagens unga. Vet inte hur många gånger jag sagt till min åttaåriga son att spela något av alla grymma spel i min Steamkatalog istället för att kolla på andra som spelar på youtube. Trodde aldrig jag skulle bli för gammal för att förstå ett ungdomsfenomen...men detta...kan bara inte förstå...

Varför ska du applicera det DU gillar på din son, som kanske tycker annat är kul, som att kolla på lets play-videor? Kommer aldrig förstå det beteendet från föräldrar. Uppenbarligen gillar din son det så varför ska han sluta?

Öh...du får nog ta dina problem med dina föräldrar låter det som. Jag är en mycket tillåtande förälder eftersom jag är en gamer själv. Det är ju till stor del därför han också gillar det. Jag skulle aldrig förbjuda honom att kolla på det han vill på youtube. Men att komma med förslag på spel jag vet han skulle uppskatta är nog inte så hemskt som du verkar tro att det är. Så länge han sköter sitt skolarbete så får han fördriva fritiden som han vill. Det hela var en reflektion över en fenomen som jag inte riktigt förstår...inget mer. Men lugn...om ett tag så kommer du vara förälder...och få en heeelt annan syn på världen.

"Vet inte hur många gånger jag sagt till min åttaåriga son". Låter ju inte som att du riktigt köpte att han föredrog att kolla på videos istället. Lugn är jag. Förstår fortfarande inte beteendet bara.

Medlem

“We have to create culture, don't watch TV, don't read magazines, don't even listen to NPR. Create your own roadshow. The nexus of space and time where you are now is the most immediate sector of your universe, and if you're worrying about Michael Jackson or Bill Clinton or somebody else, then you are disempowered, you're giving it all away to icons, icons which are maintained by an electronic media so that you want to dress like X or have lips like Y. This is shit-brained, this kind of thinking. That is all cultural diversion, and what is real is you and your friends and your associations, your highs, your orgasms, your hopes, your plans, your fears. And we are told 'no', we're unimportant, we're peripheral. 'Get a degree, get a job, get a this, get a that.' And then you're a player, you don't want to even play in that game. You want to reclaim your mind and get it out of the hands of the cultural engineers who want to turn you into a half-baked moron consuming all this trash that's being manufactured out of the bones of a dying world.” ~ Terence Mckenna

Medlem
Skrivet av hunden:

En grej kan väl vara att man vill se andra som är bättre än en själv på att spela, för att ta liknelsen med arkadspel han tar upp så kan det väl vara intressant att titta på någon som är riktigt duktig på flipperspel även om man har massor av mynt för att spela själv.

Åh Flipperspel. Undrar hur många tusenlappar man gjorde sig av med på flipper när man var yngre.
När alla andra stod och spelade Double Dragon på Arkad petade jag i peng efter peng i flipper spelen


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Förstår vad du menar men det är ändå inte samma sak.
En bättre liknelse skulle vara att titta på någon som reagerar på en fotbollsmatch t.ex. (btw så finns det säkert mer än nog av pesten som man kallar "me reacting to bla bla bla...")

Fan, insåg nu att kommentatorerna är ju dem som reagerar på en fotbollsmatch man kollar på tv/datorn. Det är tekniskt samma sak som att någon kommenterar ett tv-spel. Typ

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av sith:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Hemska kommentarer i videon, det var ju uppenbarligen gjort med glimten i ögat och menat som ett skämt men tydligen så förstår folk inte det... Skrämmande hur allt är så hatiskt på internet hela tiden.

Hm, jag tolkar inte det så riktigt. Då jag håller med Kimmel till 110%, att sitta och titta på andra som spelar är som att titta på när någon äter ens mat, och att det tydligen finns en massa pengar i detta. För mig är det uppenbart att Kimmel menar på allvar att det är lustigt.

Är det inte lite som att..... kolla på fotboll, hockey eller annan sport?
Det kan vara kul att titta utan att utöva, ibland titta, ibland utöva.

Förstår vad du menar men det är ändå inte samma sak.
En bättre liknelse skulle vara att titta på någon som reagerar på en fotbollsmatch t.ex. (btw så finns det säkert mer än nog av pesten som man kallar "me reacting to bla bla bla...")

Fan, insåg nu att kommentatorerna är ju dem som reagerar på en fotbollsmatch man kollar på tv/datorn. Det är tekniskt samma sak som att någon kommenterar ett tv-spel. Typ

Japp, jag sa ju det (som Björne sa).

Bra med folk som kan erkänna, som du.
Hörs!

12
Skriv svar