Pewdiepie inte längre störst på Youtube

Robot
Pewdiepie inte längre störst på Youtube

Under juli månad var det inte Felix Kjellberg som hade flest tittare på Youtube - börjar framgångarna att dala?

#minecraft


Medlem
Pewdiepie inte längre störst på Youtube

Även om det kanske börjar svikta lite nu så kommer han nog hänga med ett bra tag framöver, och om det kommer till den punkt då han inte tycker det är värt det längre, så har han ju gjort sitt och behöver inte jobba en dag till i hela sitt liv, kanske dags för han att fokusera lite mer på sitt privatliv i stället (med detta menar jag att han lägger enormt mycket tid på YouTubekanalen och att det kanske är dags att göra något annat när det väl kommer till det) det hade jag gjort

dmn
Medlem

Härlig topplista, det där...vad i helvete är det för fel på folk egentligen?

Inaktiv
Skrivet av DeFeCT:

Även om det kanske börjar svikta lite nu så kommer han nog hänga med ett bra tag framöver, och om det kommer till den punkt då han inte tycker det är värt det längre, så har han ju gjort sitt och behöver inte jobba en dag till i hela sitt liv, kanske dags för han att fokusera lite mer på sitt privatliv i stället (med detta menar jag att han lägger enormt mycket tid på YouTubekanalen och att det kanske är dags att göra något annat när det väl kommer till det) det hade jag gjort

Visst bör han kanske fokusera mer på sitt privatliv, men jag som har följt honom sen en tidigare amnesia period har vart med om mycket han sagt, och än idag så säger han att han fortfarande älskar göra videos. Så jag tvivlar på att han slutar bara för att han inte ligger först, eller ens top 10.

OnT: Kan tycka att denna titel är lite vilseledande. Visst han var inte störst den månaden, men han är fortfarande störst på youtube med flest Subscibers och flest views (tror han har flest views iaf).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

Härlig topplista, det där...vad i helvete är det för fel på folk egentligen?

Wrestling!


signatur
Avstängd

Han är störst. #Prenumeranter

rot
Medlem

Är detta verkligen intressant?

Medlem

Jag tycker det

Medlem

Taylor Swift...

Medlem

In other news... Pewdiepie fortfarande störst på Youtube.

Medlem

Jag är förvånad över att han var störst överhuvudtaget, med tanke på att spel trots allt är hyfsat nischat. Jag är tex inte förvånad alls över att allt i allo-Buzzfeed är större än honom, eftersom deras approach är att göra videor som tilltalar så många som möjligt.

Å andra sidan förvånar många av topparna mig, eftersom de också är väldigt nischade. Taylor Swift och en Minecraft-spelare, liksom? Jag kanske bör tänka om vad som lockar flest människor.

Gällande om han kommer toppa igen: det är en undersökning för en månad, under den månad då väldigt många kanske är bortresta. Det känns inte helt värt att dra några större slutsatser från det. Även om det skulle fortsätta och han "bara" var någonstans i topp 10, är det ju inte hela världen heller. Det är ju ingen som förväntar sig att Bayern München ska kasta in handduken bara för att de inte vann Champions League förra året.

ganska off topic ,men idag laggar fz extremt mkt för mig, om jag inte stänger av annonser .... ngt kasst script säkert. Känns som jag surfar på en 286:a utan adblocker.. brukar inte ha dom av annars..........

Medlem

Jag tvivlar starkt på att han gråter när han tittar kontoställningen på banken ändå oavsett om hans popularitet dalar.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv
Skrivet av dmn:

Härlig topplista, det där...vad i helvete är det för fel på folk egentligen?

Dagens ungdom, det var bättre förr

Medlem

Vad är det för skräp majoriteten kollar på youtube? Ja jag avundas pengarna alla dessa personer tjänar, men det gör inte deras material till mindre skit

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ganska off topic ,men idag laggar fz extremt mkt för mig, om jag inte stänger av annonser .... ngt kasst script säkert. Känns som jag surfar på en 286:a utan adblocker.. brukar inte ha dom av annars..........

Så du surfar på en "next gen" konsol?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?


signatur
Medlem
Skrivet av rot:

Är detta verkligen intressant?

Det handlar om världens största personligheter både när det gäller datorspelande och YouTube så det finns nog en hel del som tycker det, ja.

Youtuber

Som YouTuber förstår jag inte varför de tidigare alltid har varit den med mest subscribers som räknats som störst, är väl ändå antalet visningar som borde vara en bättre måttstock...
(Egentligen kombinationen "Average Viewtime" + Visningar > Subscribers)


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?

Views motsvarar inte unika besökare. Man kan med samma resonemang då fråga sig: om han har 900.000.000 views men, bara 1 unik besökare, är han fortfarande störst? Min jämförelse kanske inte riktigt håller jämfört med din, men man skulle kunna fråga sig om PewDiePie eller Minecraft-kanalen lockar flest unika tittare, för det är väl också relevant?


signatur

Have a good time!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Brain:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?

Views motsvarar inte unika besökare. Man kan med samma resonemang då fråga sig: om han har 900.000.000 views men, bara 1 unik besökare, är han fortfarande störst? Min jämförelse kanske inte riktigt håller jämfört med din, men man skulle kunna fråga sig om PewDiePie eller Minecraft-kanalen lockar flest unika tittare, för det är väl också relevant?

Sant. Fast unika tittare är också ganska trubbigt. Räknar man rena ekonomiskt så är det annonsvisningar man ska gå efter.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?

Min kanal har >3 miljoner videoklippsvisningar och <300 prenumeranter. Hur stor är jag?

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?

Min kanal har >3 miljoner videoklippsvisningar och <300 prenumeranter. Hur stor är jag?

16, 17 cm kanske

Medlem

Varför finns inte svaret "Vem fan bryr sig?!" som svar att välja?


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Skrivet av SCORPION2000:

Varför finns inte svaret "Vem fan bryr sig?!" som svar att välja?

Det finns. Det räcker med att du inte skriver en sådan kommentar som du nyss skrev. Nätet är redan infekterat av så mycket negativitet att det bara är onödigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SebastianV:

Han är störst. #Prenumeranter

Så om han fortsätter att ha 38 miljoner prenumeranter, men inga views, är han fortfarande störst?

Min kanal har &gt;3 miljoner videoklippsvisningar och &lt;300 prenumeranter. Hur stor är jag?

13 cm

Medlem
Skrivet av dmn:

Härlig topplista, det där...vad i helvete är det för fel på folk egentligen?

Vad är inte fel på folk kanske man ska fråga sig istället ?
När TV i princip endast visar diverse reality-program som går ut på att förnedra mindre intelligenta personer eller att vara en plattform för exhibitionister.
När Youtube toppas av en person med talfel eller när andra personer spelar LEGO på datorn.
När folk hellre sitter och "fejsbookar" än att umgås med sina vänner på restaurang eller pub.
Då vill jag bara ge mig själv en stor jävla FACEPALM.

Medlem

Vilken missvisande artikel... Pewdiepie har fortfarande överlägset mest subscribers (som de flesta tidigare har använt som måttstock för vem som är störst) och har inte heller förut alla månader varit den med mest visningar. Skillnaden är ju dock att pewdiepie har hållit uppe med en enorm mängd visningar(och nya subscribers) i en väldigt lång tid medans andra har haft några veckor/månader där deras visningar toppar. Så jo, han är nog fortfarande störst.

Medlem

Någon behöver fräscha upp sina mattefärdigheter lite

82/61= 1.344 = +34% = Mer än en tredjedel större.

Medlem

Jag trodde det var allmän kunskap att subscribers inte längre håller som måttstock för framgång inom digitala tjänster? I en så pass digitaliserad och globaliserad kultur som vi ändå lever i, där alla typer av sociala medier ökat någorlunda exponentiellt om man räknar antal användare, så minskar gradvis men snabbt värdet av "likes" och subscribers. Det finns flera faktorer till detta, men en av dem är t.ex. möjligheten att skapa flera konton som en person.

Så nej, bara för att Pewds fortfarande har flest subscribers så betyder inte det att han fortfarande "egentligen" är störst. Views räcker även det bara så långt, p.g.a. ovan nämnda situation. Så ja, antal unika ip-adresser är mer intressant, likväl som antal annonsvisningar och annonsklick (lol som att det ens sker). Ännu intressantare, i vissa fall, kan vara data på hur länge användarna faktiskt kollar på ett klipp, eller hur många som faktiskt kollar färdigt på klippet.

12
Skriv svar