Se en lanseringstrailer med många hästkrafter för Forza Motorsport 6

Robot
Se en lanseringstrailer med många hästkrafter för Forza Motorsport 6
Medlem
Se en lanseringstrailer med många hästkrafter för Forza Motorsport 6

Demo ute idag dessutom


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det luktar FIFA om detta. En arkadracer om året med måttlig variation.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Det luktar FIFA om detta. En arkadracer om året med måttlig variation.

Tycker inte Forza är arkad. Kanske om man har på alla hjälpmedel men stänger man av allt det så är det helt okej.

Förövrigt så släpptes väl Forza 5 2013? Så kan man matten så är det snart 2 år sedan.

Medlem

Köpte xbox 360 enbart för forza serien. Kommer aldrig köpa en xbone så snälla släpp det till pc!

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Köpte xbox 360 enbart för forza serien. Kommer aldrig köpa en xbone så snälla släpp det till pc!

Håller tummarna på en PC release. Gärna Horizon spelen också. Spelade Forza 3 och Forza 4 en hel del, nu vill jag ha tillbaka det. Stöd för VR headset hade varit gudomligt. Gå runt i sitt garage osv.

Redaktör
Skrivet av Emsa:
Skrivet av azynkron:

Det luktar FIFA om detta. En arkadracer om året med måttlig variation.

Tycker inte Forza är arkad. Kanske om man har på alla hjälpmedel men stänger man av allt det så är det helt okej.

Förövrigt så släpptes väl Forza 5 2013? Så kan man matten så är det snart 2 år sedan.

Det släpps numera ett Forza om året: ett 'riktigt' (de med siffra) vartannat, och arkadiga Horizon vartannat. Samma princip som både Battlefield, CoD, Assassin's Creed och Fifa: minst en fullpriskostnad per år.

Jag hoppas verkligen att Forza 6 blir en comeback från femmans girighet, slappa banutbud och kassa kontroller med gamepad.


signatur
Medlem

Gimme gimme gimme! Allnight long..

Inaktiv

Har spelat det fram och tillbaka hela kvällen och kan bara säga WOW!

Vilket spel, 15 september kan inte komma snart nog.

1080P/60fps locked, helt fantastiskt snyggt i aktion. 24 bilar på banan...

Kontrollerna lika fantastiska som i femman, både med och utan kontroll.

Nej, detta är INTE en arkadracer som driveclub...forza motorsport är det närmaste sim racing man kommer på konsol (och nära nog de bästa på PC, om inte med detta tom bättre).

Forza motorsport kommer INTE ut årligen, Horizon är ett helt annat spel som delar motor med Forza motorsport för den lote mer arkadiga spelaren. Fantastiskt på många sätt, men är inte forza motorsport.

Medlem

Fartkänslan på Indy var.. jag tror utan tvekan den bästa jag kan minnas.

Meeen, ratt... Sorgligt att man bara har .. två (tre?) val på (bra) rattar till xbone.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Har spelat det fram och tillbaka hela kvällen och kan bara säga WOW!

Vilket spel, 15 september kan inte komma snart nog.

.

Köp Ultimate så får du det i nästa vecka istället! Det ska jag göra.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av the_o:

Har spelat det fram och tillbaka hela kvällen och kan bara säga WOW!

Vilket spel, 15 september kan inte komma snart nog.

.

Köp Ultimate så får du det i nästa vecka istället! Det ska jag göra.

Damn, hade glömt det. Förbokat sen det kom upp! Den 10e kan inte komma snart nog

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Fartkänslan på Indy var.. jag tror utan tvekan den bästa jag kan minnas.

Meeen, ratt... Sorgligt att man bara har .. två (tre?) val på (bra) rattar till xbone.

Kan säga att 458 ratten (den dyra, har inte testat den billiga) är riktigt najs! Köpte den från UK när den kom. Den har egentligen bara 1 nackdel mot mina andra 6 rattar (fanatec, MS, logitech mfl) och det är att den saknar headsetanslutning..så fruktansvärt korkat(löses genom att sätta den i handkontrollen och starta den innan man kör igång, eller skaffa trådlöst headset om det nu kommit än) , samt 1 annan nackdel mot min fanatec, och det är att den inte är trådlös. Annars är känslan och inställningsmöjligheterna suveräna, finns även med riktig spak nu (fanns inte när jag köpte, men det ska man ha om man kör "vanliga" bilar imho.)

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:

Köpte xbox 360 enbart för forza serien. Kommer aldrig köpa en xbone så snälla släpp det till pc!

Köpte Xbox 1 för Halo, 360 för Forza, One för Forza och det har bara blivit bättre och bättre. Om man gillar bilar och sim racing så finns det inget mångsidigare och mer verklighetstroget (förutom några sim på PC som har alldeles för lite i jämförelse) .

Forza 5, Horizon 2 och förmodligen Forza motorsport 6 är värt att äga en Xbox One för!

Medlem
Skrivet av anon_81726:

(förutom några sim på PC som har alldeles för lite i jämförelse) .

Jaså? Nu får du nog förklara dig lite.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av the_o:

(förutom några sim på PC som har alldeles för lite i jämförelse) .

Jaså? Nu får du nog förklara dig lite.

Absolut. PC har några fantastiska sim racers med iracing som personlig favorit.

Vad alla de spelen saknar är ekonomiska muskler att utvecklas som forza har gjort med fantastisk teknik. Ett spel som forza 4 eller forza 6 för enbart PC hade varit ohållbart pga dess låga return.

Detta gör att forza [motorsport] har möjlighet att leverera fysik och licensierade bilar (i massor) som med assist savskalade är väldigt lika sina IRL motsvarigheter. Iracing och i princip alla andra har ett betydligt mer begränsat utbud just pga att man försökt återskapa de enskilda bilarna och göra dem så verklighetstrogna som bara möjligt.
Därför kommer PC simmarna fortsätta att vara verklighetstrognare, men med mindre utbud på bilar, banor etc.

1
Skriv svar