Rykte: Digital Extremes utvecklar The Darkness 2

Robot
Medlem
Rykte: Digital Extremes utvecklar The Darkness 2

Ville testa detta men har aldrig fått chansen

Medlem

Jag tyckte The Darkness var mycket bra. Framför allt gillade jag att det var ett actionspel där storyn, karaktärerna och dialogerna var välskrivna. Man lyckades också förmedla känslor på ett sätt som få spel förmår, speciellt inte i FPS.
Det var inget felfritt spel, men mitt minne av det var övervägande bra.

Synd att det inte blir Starbreeze som utvecklar 2:an, då hade man vetat att den blivit bra.
Digital Extremes är väl inte dåliga, men jag är lite tveksam till om de kan göra ett lika bra jobb som Starbreeze. Men man får väl hoppas på att det blir bra ändå.

Medlem

Gillade också story, karaktärer och kännslan i The Darkness.
Ändå var spelet inte riktigt fulländat.

Multiplayer fungerade däremot urusel på Xbox Live


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gillade också The Darkness. Känslan i tunnelbanan efter flera timmars spelande blev underbar. Tyvärr dock, som med många konsolspel, så kändes världen annars ganska segmenterad.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Älskade spelet och avgudade serietidningen, snuskigt brutalt bra.

Hoppas DE får till samma känsla som Starbreeze fångade så bra.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

The Darkness var ett grymt bra spel som jag tycker förtjänar bättre rykte. Känns som att spelet stämplades som medelmåttigt av många spelare och recensenter. Så många recensenter tittar på spel som om det vore ett klockverk där ett bra spel är ett spel med klockren kontroll och spelmekanik. Skit i storyn, atmosfären, karaktärerna och de ovanliga känslorna som spelet lockar fram från spelaren.

Personligen så tycker jag det är ett av de bästa spelen jag lirat på 360. Klart bättre än överhypade Bioshock.

Digital Extreme har väl mest gjort dåliga kopior av lyckade spel så jag tror inte detta kommer bli något att hurra över.

Medlem

Tror många dömt spelet helt utan att faktiskt givit det en chans. Det har, av någon anledning, fallit lite granna i glömska. Kommenterar man det i en spelkonversation har majoriteten faktiskt aldrig ens hört talas om det.

Lite synd, som noterat ovan, då det faktiskt är ett schysst lir med skön atmosfär.

1
Skriv svar