Nu kan du besöka The Imperial City i The Elder Scrolls Online

Robot
Nu kan du besöka The Imperial City i The Elder Scrolls Online
Medlem
Nu kan du besöka The Imperial City i The Elder Scrolls Online

Coolt

Medlem

Vill bara tillägga för dom som inte är insatta, kortfattat några meningsfulla tillägg dlcn för med sig:

Tel var stenarna är en slags valuta som man kan förskaffa gear med. Dom kan "stjälas" från andra spelare som du dödar i imperial city. Lite som the division strävar efter skulle jag tro.

Dlcn för med sig både pve och pvp tillägg och en del blandat, dvs sammanhang där du kör pve men samtidigt kan hamna i strid med andra spelare.

Den för med sig massa nya sets och gear såklart, tillsammans med nya group dungeons.

Maxleveln ökas till veteran rank 16, MEN dom gör det avsevärt snabbare att levla upp i veteran ranks än tidigare (då det mer eller mindre tog en evighet för varje level).

Dom tweakar pvpn en del med för att minska att folk dör så fort. Mycket fokus kommer ligga på "small scale" pvp om jag förstått det rätt.

Allt som allt är det kul att det kommer ett tillägg med pvp fokus, då alla tidigare varit pve.

Medlem

Ganska rörigt inne i Imperial City än så länge, men bra mycket roligare PvP än de långa transportsträckorna i resten av Cyrodiil. Känns som att det kommer ge en riktigt bra boost till spelet


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Ergo menar du att det går fortare att lvla veteran ranks redan från 1?

För det var det som fick mig att helt tappa lusten för spelet.
Jag valde en faktion, men jag är tydligen tvungen att spela igenom de andras för att nå endgame


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Ergo menar du att det går fortare att lvla veteran ranks redan från 1?

För det var det som fick mig att helt tappa lusten för spelet.
Jag valde en faktion, men jag är tydligen tvungen att spela igenom de andras för att nå endgame

Hämtat från senaste patch notes:

The maximum attainable Veteran Rank has been increased to VR16. In addition, we’ve made some adjustments so you can progress through Veteran Ranks more rapidly:
15% decrease in the amount of XP it takes to gain a Veteran Rank
100% more XP for all public dungeons
50% more XP for all Veteran Rank quests
20% more XP in Craglorn

Så ja, ja tror levlingen kommer gå snabbare att komma till end game. Ang att man går igenom andra fraktioners story, det är fortfarande kvar: anledningen är att många ville kunna utforska hela tamriel på en karaktär. Detta kan dock komma att ändras när veteran ranks helt tas bort och nya zoner läggs till, då kan det bli mer valfritt.

1
Skriv svar