Fallout-monopol utannonserat!

Robot
Fallout-monopol utannonserat!

Fallout-versionen av brädspelet som splittrat hela familjer, släpps i samband med releasen av Fallout 4,


Medlem
Fallout-monopol utannonserat!

Nice!

Medlem

Dags o gå över artikeln med stavningskontrollen? Puffen på framsidan säger att det "läpps", och enligt själva artikeln är det ett "klssiskt brädpspel".

Edit: uppenbarligen är det någe tjall med stavningskollen också, för nu står det "klassiskt brädpspel" vilket inte heller är rätt


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Blir väldigt jobbigt att inkassera 200 kapsyler varje gång man passerar Gå.

Relik 📜

Jag tror jag behöver det här.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Måste fan ha denna!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Shut up and take my money!

Inaktiv

Hellre det här än att sitta framför en skärm

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Hellre det här än att sitta framför en skärm

"Året var 1996 då spelsajten FragZone såg dagens ljus. Sajten var avknoppad från Spel på Torget, eftersom Torget tyckte att det här med skjutspel, framför allt spelet Quake, var alldeles för blodigt och brutalt för att Posten skulle vilja förknippa sig med det. Göran Fröjdh heter en av de då anställda på PostNet som grundade FZ, eftersom de ville ha en sajt för skjutspelsintresserade att samlas på.

Åren gick och sedan dess har sajten kommit långt. Allt eftersom spelen blev fler breddades sajtens täckning och från att ha varit en renodlad Quake-sajt täcker den nu alla spel och spelrelaterade nyheter, i huvudsak till dator men även till nästa generations konsoler. Vi har vid fyra tillfällen, senast 2005, blivit utnämnda till Sveriges bästa spelsajt av magasinet Internet World. Vi siktar givetvis på att bli ännu bättre och fortsätta kamma hem samma utnämning, nu när vi har tio års spelsajtsskapande bakom oss."

Om du inte gillar att sitta framför en skärm har du valt fel sida att besöka kanske?

Edit: Men utan tvekan ska detta bli kanon

Edit2: eh...det där lät surare än vad jag menade det som


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av nhagyavi:

Hellre det här än att sitta framför en skärm

"Året var 1996 då spelsajten FragZone såg dagens ljus. Sajten var avknoppad från Spel på Torget, eftersom Torget tyckte att det här med skjutspel, framför allt spelet Quake, var alldeles för blodigt och brutalt för att Posten skulle vilja förknippa sig med det. Göran Fröjdh heter en av de då anställda på PostNet som grundade FZ, eftersom de ville ha en sajt för skjutspelsintresserade att samlas på.

Åren gick och sedan dess har sajten kommit långt. Allt eftersom spelen blev fler breddades sajtens täckning och från att ha varit en renodlad Quake-sajt täcker den nu alla spel och spelrelaterade nyheter, i huvudsak till dator men även till nästa generations konsoler. Vi har vid fyra tillfällen, senast 2005, blivit utnämnda till Sveriges bästa spelsajt av magasinet Internet World. Vi siktar givetvis på att bli ännu bättre och fortsätta kamma hem samma utnämning, nu när vi har tio års spelsajtsskapande bakom oss."

Om du inte gillar att sitta framför en skärm har du valt fel sida att besöka kanske?

Edit: Men utan tvekan ska detta bli kanon

Edit2: eh...det där lät surare än vad jag menade det som

Jag sa aldrig att jag inte gillar sitta framför en skärm Jag skrev (fast med andra ord) att om jag fick välja, så skulle jag hellre sitta vid ett bord och spela ett sällskapsspel, än att sitta vid en dator Nu har jag dock inga som vill spela sällskapsspel längre som jag känner (förutom en), så det blir därför mer sittande framför en skärm.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Hellre det här än att sitta framför en skärm

Förhoppningsvis kommer det en digital utgåva på Steam. Brädspel är så 1995...

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag sa aldrig att jag inte gillar sitta framför en skärm Jag skrev (fast med andra ord) att om jag fick välja, så skulle jag hellre sitta vid ett bord och spela ett sällskapsspel, än att sitta vid en dator Nu har jag dock inga som vill spela sällskapsspel längre som jag känner (förutom en), så det blir därför mer sittande framför en skärm.

Prova Exploding Kittens. Magnefikt sällskapspel. Det enda jag har faktiskt

Edit: Själv hade jag kunnat tänka mig att lira lite fler sällskapsspel - men jag har en tvåa fylld till brädden med datorer/prylar (vi bor 3st här) så vi har inte ens plats till ett bord


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av nhagyavi:

Hellre det här än att sitta framför en skärm

Förhoppningsvis kommer det en digital utgåva på Steam. Brädspel är så 1995...

Fast monopol på skärm är en antirekommendation. Just sayin

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av nhagyavi:

Jag sa aldrig att jag inte gillar sitta framför en skärm Jag skrev (fast med andra ord) att om jag fick välja, så skulle jag hellre sitta vid ett bord och spela ett sällskapsspel, än att sitta vid en dator Nu har jag dock inga som vill spela sällskapsspel längre som jag känner (förutom en), så det blir därför mer sittande framför en skärm.

Prova Exploding Kittens. Magnefikt sällskapspel. Det enda jag har faktiskt

Edit: Själv hade jag kunnat tänka mig att lira lite fler sällskapsspel - men jag har en tvåa fylld till brädden med datorer/prylar (vi bor 3st här) så vi har inte ens plats till ett bord

Kolla in spelet munchkin. Litet nätt spel med ofantligt mycket nöje (kolla in på tabletop på youtube).

kapsylerna kommer nog va gjorda av grå pet-plast med nuka-cola klistermärken ovanpå, som lossnar efter ett tag

Skrivet av Bennii:

Blir väldigt jobbigt att inkassera 200 kapsyler varje gång man passerar Gå.

troligtvis har dom fler valörer som representeras av star bottle caps , sunset sasparilla, nuka cola quantum .. osv.

Medlem

Kan inte detta vara samma kille som gjorde ett monopol och lade upp på imgur ?
http://imgur.com/gallery/qYVv3

Medlem

Varför fortsätter man re-branda monopol som är så dåligt spel. Måste ju finnas hundratals moderna bra spel man skulle kunna sätta sitt namn på. Alternativt göra ett nytt spel i modern stil.

Medlem
Skrivet av Grymgreger:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av nhagyavi:

Jag sa aldrig att jag inte gillar sitta framför en skärm Jag skrev (fast med andra ord) att om jag fick välja, så skulle jag hellre sitta vid ett bord och spela ett sällskapsspel, än att sitta vid en dator Nu har jag dock inga som vill spela sällskapsspel längre som jag känner (förutom en), så det blir därför mer sittande framför en skärm.

Prova Exploding Kittens. Magnefikt sällskapspel. Det enda jag har faktiskt

Edit: Själv hade jag kunnat tänka mig att lira lite fler sällskapsspel - men jag har en tvåa fylld till brädden med datorer/prylar (vi bor 3st här) så vi har inte ens plats till ett bord

Kolla in spelet munchkin. Litet nätt spel med ofantligt mycket nöje (kolla in på tabletop på youtube).

Cards Against Humanity!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar