Chris Roberts: "Star Citizen kommer tala för sig självt"

Robot
Chris Roberts: "Star Citizen kommer tala för sig självt"
Medlem
Chris Roberts: "Star Citizen kommer tala för sig självt"

Haters gonna hate..

Testpilot

Ni som automatiskt kommer att klaga i denna tråd.

Har ni ens provat modulerna eller tillbringat mer än 10 sekunder på deras hemsida för att se hur enormt mycket info det finns om denna "Vaporvare" enligt er syn ?

Haters gonna hate?

Medlem

Haters gonna hate!!.. Skoja bara. Töntigaste meningen någonsin

Medlem

Jag tror och hoppas att han är rätt. Jag är en backer och har inget emot att vänta 2-3 år till. Helt seriöst. Det finns så mycket spel ändå (och lite tid) och det här spelet behöver ju vara roligt längre än två veckor... Så det finns nog en del att arbeta med.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Inaktiv

Jag hatar inte. Jag är skeptisk Men det är jag med allt. Men risken är att när pengarna trillar in som dom gjort för Chris Roberts och hans team. Är att girigheten tar över.

Men jag hoppas dom lyckas. För annars blir nog kaos i kickstarter-världen.

Medlem

Med tanke med hur pass mycket de delar med sig av utvecklings processen och allt som sker är det inte så konstigt att det dyker upp crybabies, troll och haters, då spel tar tid att utveckla, och man får vänta. Finns inget annat spel projekt (vad jag vet om i alla fall) som varit så öppna än. Och med tanke på lite av de material som läkte ut för ett par månader sen så finns det helt klart mycket material som de inte delat med sig av än officiellt, vilket säger att de inte legat på sofflocken direkt.

Lite märkligt och tråkigt hur den här Smart som inte verkar vara direkt "smart" fått så pass mycket plats i media, då han själv inte klarar av att färdigställa sina egna projekt. Kollar man på steam är inte hans spel direkt top-notch och bugg fria. Han har själv dessutom erkänt i intervju att han tycker om att trolla bara för att se vad som händer.
Men är man en "hater" så blir det väl lättare hata lite mer i fall en inkompetent utvecklare samlar upp lite info för att dra egna slutsatser från.

"Line of Defense", hans senaste 'mästerverk' som han pysslat med mycket längre än CIG gjort med Star Citzen, och fortfarande inte klart på något vis.
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Lite om Smart
https://www.youtube.com/watch?v=rFTrr786M2I

Tror mer det är han som gräver sin egen grav, inte tvärt om.

Medlem

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Medlem

Nu är inte jag insatt i det här spelets utveckling för fem öre, men... Det jag har sett av andra Kickstarters under utveckling är att majoriteten av de som klagar på vad som blir gjort och inte, faktiskt har nästintill noll koll på hur mjukvaruutveckling går till i verkligheten. Det är ganska lätt att låtsas veta vad man talar om och framstå som kunnig och dessvärre är det många som går på den typen av hittepå och lögner.

Medlem

Använder dom fortfarande Crysis motorn? Hur bra funkar det med tanke på de enorma områden och avstånd som ett rymdspel kräver?

Crysis var jue visserligen stort sett till världen som renderades men inte i närheten av flera AU.

Medlem
Skrivet av Svenpa:

Använder dom fortfarande Crysis motorn? Hur bra funkar det med tanke på de enorma områden och avstånd som ett rymdspel kräver?

Crysis var jue visserligen stort sett till världen som renderades men inte i närheten av flera AU.

CIG köpte källkoden till CryEngine för ett par år sedan (källa) och de har sedan dess moddat kodbasen så att den numera har stöd för 64-bitars koordinater.

I och med konverteringen till 64 bitar kan de genomföra Large World-planerna, vilket det står mera om t ex i månadsrapporten för maj (länk).

Medlem

Ingen har "investerat" pengar i Star CItizen.

Investera är när man förväntar sig en del av framtida vinster som avkastning. Ingen som gjort någon DONATION till SC kommer få några pengar tillbaka...

Medlem

Hade detta varit ett projekt i medeltiden istället för i rymden så hade jag kastat mina pengar på skärmen.

Får ju hoppas att det bli episkt dock.

Om det floppar så kommer det bli ett massivt forum krig! (vilket är iofs väldigt underhållande till och från)


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

k3m
Medlem
Skrivet av JonteMyra:

Med tanke med hur pass mycket de delar med sig av utvecklings processen och allt som sker är det inte så konstigt att det dyker upp crybabies, troll och haters, då spel tar tid att utveckla, och man får vänta. Finns inget annat spel projekt (vad jag vet om i alla fall) som varit så öppna än. Och med tanke på lite av de material som läkte ut för ett par månader sen så finns det helt klart mycket material som de inte delat med sig av än officiellt, vilket säger att de inte legat på sofflocken direkt.

Lite märkligt och tråkigt hur den här Smart som inte verkar vara direkt "smart" fått så pass mycket plats i media, då han själv inte klarar av att färdigställa sina egna projekt. Kollar man på steam är inte hans spel direkt top-notch och bugg fria. Han har själv dessutom erkänt i intervju att han tycker om att trolla bara för att se vad som händer.
Men är man en "hater" så blir det väl lättare hata lite mer i fall en inkompetent utvecklare samlar upp lite info för att dra egna slutsatser från.

"Line of Defense", hans senaste 'mästerverk' som han pysslat med mycket längre än CIG gjort med Star Citzen, och fortfarande inte klart på något vis.
https://www.youtube.com/watch?v=OlYGgju1R2o

Lite om Smart
https://www.youtube.com/watch?v=rFTrr786M2I

Tror mer det är han som gräver sin egen grav, inte tvärt om.

Nå, de som tror på en tomte som Smart. Måste ha svårt att tänka själv. Visst kan det vara så att SC bara är en bubbla. Men inte p.g.a. Smart. Inte ens jag som är insatt i någon part, tror ett dugg på vad Smart gapar om. Än så länge i alla fall.

Medlem

En annan har inget "investerat" i Star Citizen, såna mastodontprojekt har Chris Roberts misslyckats med tidigare, även om jag också "drömmer" och "hoppas" att Star Citizen kommer att bli allt det där som hypen utlovat så tonar jag ner förväntningarna riktigt rejält, så kan jag fortfarande göra som när jag såg premiären av Sagan om Ringen på bio; fortfarande njuta och tycka att det är bra filmer och en bra upplevelse trots att jag egentligen tycker att filmerna är riktigt usla om man jämför med böckerna.

Så om Star Citizen blir hälften så bra som Wing Commander eller hälften så bra som Freelancer så är det fortfarande ett hyggligt spel som jag betalar för 2017-2018 då det kanske är färdigt.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

En annan har inget "investerat" i Star Citizen, såna mastodontprojekt har Chris Roberts misslyckats med tidigare, även om jag också "drömmer" och "hoppas" att Star Citizen kommer att bli allt det där som hypen utlovat så tonar jag ner förväntningarna riktigt rejält, så kan jag fortfarande göra som när jag såg premiären av Sagan om Ringen på bio; fortfarande njuta och tycka att det är bra filmer och en bra upplevelse trots att jag egentligen tycker att filmerna är riktigt usla om man jämför med böckerna.

Så om Star Citizen blir hälften så bra som Wing Commander eller hälften så bra som Freelancer så är det fortfarande ett hyggligt spel som jag betalar för 2017-2018 då det kanske är färdigt.

Vidareutveckla gärna vilka projekt det är han har misslyckats med? Och skippa gärna inte på fakta.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Japp vilka idioter alla publishers som EA är som satsar pengar på nya spel.
Fattar de inte att de satsar pengar för drömmar och kommer säkert inte få avkastning?
Man ska hålla sig till kända varumärke och veta att man får något för pengarna. Ne inga mer nya spel! Satsa på släppa nya versioner av battlefield, 5 gånger om året!

Ja detta är lika korkat som ditt uttalande

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Nu är inte jag insatt i det här spelets utveckling för fem öre, men... Det jag har sett av andra Kickstarters under utveckling är att majoriteten av de som klagar på vad som blir gjort och inte, faktiskt har nästintill noll koll på hur mjukvaruutveckling går till i verkligheten. Det är ganska lätt att låtsas veta vad man talar om och framstå som kunnig och dessvärre är det många som går på den typen av hittepå och lögner.

Är det inte alltid så? Att de flesta som klagar har noll insikt i det de klagar på eller hur det går till. Väldigt vanligt inom sport.

Men å andra sidan krävs det inte ett hockeyproffs för att avgöra om ett lag spelar en bra eller dålig match, det krävs erfarenhet och kunskap om sporten i sig men inte egen faktiskt spelarerfarenhet även om det såklart inte skadar.

Likaså krävs det inte en mjukvaruutvecklare för att få ha åsikter om ett spels mekaniker och utveckling.

T.ex. så har jag personligen absolut noll insikt i hur ett spel utvecklas men jag kan endå säga att jag tycker kontrollerna som de är idag är fruktansvärt dåliga och orealistiska samt att obalansen mellan mus/tgb och joystick är kort och gott patetiskt att det ens förekommer.
Det har inget med kod eller arbetskraft att göra utan snarare designval som går i kollision med en stor del av fansen, och en ännu större del av de som ursprungligen backade kickstartern.

Jag kan även tycka att mer innehåll och funktioner till flygdelen (arena commander) borde vara långt mer prioriterat än FPS delen. Garanterat att arbetskraften som arbetat med Star Marine hade kunnat hjälpa till och skynda på utvecklingen av Arena Commander istället om det hade prioriterats.

Som sagt, jag är smått och försiktigt positiv och jag gillar potentialen i det som hittills levererats men jag tycker mig fortfarande ha all rätt att även belysa det jag tycker verkar dåligt. Men jag kommer aldrig uttrycka mig ang själva praktiska utvecklingen av ett spel, det vet jag inget om.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av vuze2143:

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Japp vilka idioter alla publishers som EA är som satsar pengar på nya spel.
Fattar de inte att de satsar pengar för drömmar och kommer säkert inte få avkastning?
Man ska hålla sig till kända varumärke och veta att man får något för pengarna. Ne inga mer nya spel! Satsa på släppa nya versioner av battlefield, 5 gånger om året!

Ja detta är lika korkat som ditt uttalande

Men EA tjänar ju pengar på sina spel. Det gör inte du om du backar SC...vad vill du ha sagt egentligen?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av vuze2143:

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Japp vilka idioter alla publishers som EA är som satsar pengar på nya spel.
Fattar de inte att de satsar pengar för drömmar och kommer säkert inte få avkastning?
Man ska hålla sig till kända varumärke och veta att man får något för pengarna. Ne inga mer nya spel! Satsa på släppa nya versioner av battlefield, 5 gånger om året!

Ja detta är lika korkat som ditt uttalande

Men EA tjänar ju pengar på sina spel. Det gör inte du om du backar SC...vad vill du ha sagt egentligen?

Du investerar i spelet för att du tycker det är bra, tror på det, vill det ska lyckas och får saker för pengarna.
EA investerar i spel som de tror kommer tjäna pengar till dom

I båda fallen spenderas det pengar på spel för att få det man vill i retur. De som investerar i SC får ett spel de har drömt om i retur.

Medlem

Har backat upp spelet nu på senaste tiden och har bara kört arena commander. Kan säga att fast det inte är optimerat så känns det som att det kommer bli ett riktigt bra spel i slutänsan. Har spelat freelancer och är mycket förtjust i spelen som han har haft en hand på.

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

De som investerar i SC får ett spel de har drömt om i retur.

Exakt anledning till att jag backade.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Så om jag förstått dig rätt...

a) du vet hur viktig en dröm är för varje enskild människa på den här planeten.

b) du har tagit fram en algoritm som räknar ut vad maximala summan för en dröm är relativt viktighetsgraden enligt (a).

Du är ett geni! Vad gör du här egentligen? Det måste ju finnas ett nobelpris som bara ligger och väntar på dig.

ELF
Medlem

Vad jag vet så har de inte tagit in några som helst investerare.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av vuze2143:

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Japp vilka idioter alla publishers som EA är som satsar pengar på nya spel.
Fattar de inte att de satsar pengar för drömmar och kommer säkert inte få avkastning?
Man ska hålla sig till kända varumärke och veta att man får något för pengarna. Ne inga mer nya spel! Satsa på släppa nya versioner av battlefield, 5 gånger om året!

Ja detta är lika korkat som ditt uttalande

Men EA tjänar ju pengar på sina spel. Det gör inte du om du backar SC...vad vill du ha sagt egentligen?

Inte är det säkert.

Medlem
Skrivet av Idono:

Vidareutveckla gärna vilka projekt det är han har misslyckats med? Och skippa gärna inte på fakta.

Freelancer. "Originally, Roberts promised features such as automated flight maneuvers, dynamic economies, and a multiplayer mode that could host thousands of players, but diminished versions of these features were implemented in the final release."

Han lovade guld och gröna skogar, och när spelet gått långt övr budget, var ett och ett halvt år försenat och Roberts FORTFARANDE skulle lägga till nya saker istället för att göra spelet färdigt så fick han sparken som regissör, och Microsoft tog över. När spelet kom ut var det tre år försenat och innehöll nästan inget av det Roberts lovat.

Låter bekant på något vis...

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av vuze2143:

Haters gonna hate är ju uttryck som ni fanboys använder. Att granska kritiskt är alltid rätt! Att lämna hjärnan utanför, endast för att ni har backat upp spelet är knappast rätt det heller.

Innan någon klagar, jag har testat modulerna, knappast imonerad, spelet kan bli bra, spelet kan bli skit. Men att ta flera 1000 kr och även betala den summan för i princip drömmar är ju helt idiotiskt.

Japp vilka idioter alla publishers som EA är som satsar pengar på nya spel.
Fattar de inte att de satsar pengar för drömmar och kommer säkert inte få avkastning?
Man ska hålla sig till kända varumärke och veta att man får något för pengarna. Ne inga mer nya spel! Satsa på släppa nya versioner av battlefield, 5 gånger om året!

Ja detta är lika korkat som ditt uttalande

Men EA tjänar ju pengar på sina spel. Det gör inte du om du backar SC...vad vill du ha sagt egentligen?

Det handlar inte om pengarna i det här fallet. Ja, det är sant att det handlar enbart om pengar i EAs fall, men att personer lägger tusentals kronor på att stötta utvecklingen av Star Citizen handlar om en upplevelse.

Människor lägger pengar på det de tror skulle vara en upplevelse för dom. Luftballong, klättra i berg, åka gokart - vad som nu glädjer personen. Jag anser inte det vara annorlunda att lägga pengar på att stötta Star Citizen som uppenbarligen är något folk verkligen vill ha, även om det tar sin tid att bli färdigt.

När du väl sitter där med produkten, Oculus Rift(valfritt), ditt eller dina skepp i hangaren eller flyger runt i universum med ett gäng vänner i samma skepp och så vidare. Vandrar längst gatorna på en stad, letar efter uppgraderingar till ditt skepp i butiker, hoppar runt i en arena-liknande grej och skjuter på varandra och *älskar* upplevelsen så kommer du inte tänka att du lagt 1000+ spänn på det. Upplevelsen är allt som räknas.

Om folk INTE lägger pengarna kommer dock detta aldrig att kunna ske. Pengarna behövs för att detta ska utvecklas. Man får inte pengar tillbaka, men man får förhoppningsvis den upplevelsen man drömmer om.

Det är en risk, givetvis, men den är värd att ta för att något nytt ska ske.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Människor lägger pengar på det de tror skulle vara en upplevelse för dom. Luftballong, klättra i berg, åka gokart - vad som nu glädjer personen. Jag anser inte det vara annorlunda att lägga pengar på att stötta Star Citizen som uppenbarligen är något folk verkligen vill ha, även om det tar sin tid att bli färdigt.

Hur många människor lägger tusentals kronor på ett företag som erbjuder luftballongfärder "någon gång i framtiden"? Hur många betalar massor av pengar för att kanske få åka gokart någon gång i framtiden, om företaget inte bestämmer sig för att sadla om till hanggliding?

Medlem

Kan man flyga runt till olika planeter än? Chris Roberts säger ju att spelet är "....-live samtidigt som vi utvecklar".

12
Skriv svar