Port reports av Totalbiscuit

Medlem
Port reports av Totalbiscuit

Den cyniska britten har de senaste dagarna tagit sig en titt på septembers två hetaste spelsläpp. Heta spel, åtminstone bland de stora massorna. Jag är faktiskt förvånansvärt osugen på båda titlarna, men det verkar jag vara ensam om.

Båda spelen verkar vara stabila PC-versioner, vilket känns kul efter alla struliga skitportar vi fått utstå tidigare. Han klagar en del på menykontrollerna i MGS5, men det är egentligen det största klagomålet han har.

Så om ni vill spendera september framför datorn med något av de här spelen så verkar det vara bra PC-utgåvor från båda utgivarna.

#blogg

Port reports av Totalbiscuit

MGS5 ser visserligen snyggt ut, men hela upplägget och spelet verkar ostigt (sorry).

Mad Max älskas av gamers på STEAM, så jag antar att Avalanche har gjort något rätt. Köper säkert dem när de säljs för billig peng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Har problem med den där ballong grejen i MGS5 som gör ett seriöst spel till en parodi ( vet att det är många fler grejer som följt med hela serien)


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av walter_iego:

MGS5 ser visserligen snyggt ut, men hela upplägget och spelet verkar ostigt (sorry).

Mad Max älskas av gamers på STEAM, så jag antar att Avalanche har gjort något rätt. Köper säkert dem när de säljs för billig peng.

Ja, samma här, jag köper nog också Mad Max när det reas ut för max en hundralapp.

MGS5 har jag inget intresse av alls.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har problem med den där ballong grejen i MGS5 som gör ett seriöst spel till en parodi ( vet att det är många fler grejer som följt med hela serien)

Det är en av sakerna som alltid stört mig med MGS också. De vill måla upp en extremt seriös värld med kärnvapen, tung handling och mörka toner. Men låter huvudkaraktären gömma sig i en låda och skicka upp folk med luftballonger på ett sätt som känns mer Monty Python-komiskt. Det skär sig som olja i vatten för mig.

Medlem

Gott sällskap, jag är väldigt ointresserad av båda titlar med.

Hade varit intresserad av MM om Avalance hade brytt sig om MP/Coop för 5 öre.

Hade varit intresserad av MSG om det inte varit sjukt barnsligt och konstigt, som iego sa, det är fan ostigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har problem med den där ballong grejen i MGS5 som gör ett seriöst spel till en parodi ( vet att det är många fler grejer som följt med hela serien)

Det är en av sakerna som alltid stört mig med MGS också. De vill måla upp en extremt seriös värld med kärnvapen, tung handling och mörka toner. Men låter huvudkaraktären gömma sig i en låda och skicka upp folk med luftballonger på ett sätt som känns mer Monty Python-komiskt. Det skär sig som olja i vatten för mig.

Det är ett medvetet val för att ge spelaren lite "andrum" mellan de annars seriösa händelserna i spelet. Jag har klarat första halvan av spelet, och jag har kikat mellan fingrarna vid ett tillfälle, och känt mitt hjärta sjunka vid ett annat. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain är nog faktiskt det spel som jag har blivit mest emotionellt fäst vid - trots de stundtals oseriösa stunderna.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Testpilot

Gillar verkligen port reports .

Spelen i sig verkar trevliga som sysselsättning fram tills Fallout 4 kommer.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Gillar verkligen port reports .

Spelen i sig verkar trevliga som sysselsättning fram tills Fallout 4 kommer.

Jag med. Port reports med TB är en serie som jag brukar kolla på.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Har problem med den där ballong grejen i MGS5 som gör ett seriöst spel till en parodi ( vet att det är många fler grejer som följt med hela serien)

Det är en av sakerna som alltid stört mig med MGS också. De vill måla upp en extremt seriös värld med kärnvapen, tung handling och mörka toner. Men låter huvudkaraktären gömma sig i en låda och skicka upp folk med luftballonger på ett sätt som känns mer Monty Python-komiskt. Det skär sig som olja i vatten för mig.

Fulton används dock av CIA och militära enheter. Så det är ingen påhittad sak i MGS5.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_surface-to-air_recovery_...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Fulton används dock av CIA och militära enheter. Så det är ingen påhittad sak i MGS5.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_surface-to-air_recovery_...

Det gör det ju inte mindre löjligt för det, eller hur?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Seraium:

Fulton används dock av CIA och militära enheter. Så det är ingen påhittad sak i MGS5.

https://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_surface-to-air_recovery_...

Det gör det ju inte mindre löjligt för det, eller hur?

Kanske inte, men den är mer värklighets trogen än teleporten i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar