Chris Roberts: "Star Citizen kommer tala för sig självt"

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Luciphear:

Människor lägger pengar på det de tror skulle vara en upplevelse för dom. Luftballong, klättra i berg, åka gokart - vad som nu glädjer personen. Jag anser inte det vara annorlunda att lägga pengar på att stötta Star Citizen som uppenbarligen är något folk verkligen vill ha, även om det tar sin tid att bli färdigt.

Hur många människor lägger tusentals kronor på ett företag som erbjuder luftballongfärder "någon gång i framtiden"? Hur många betalar massor av pengar för att kanske få åka gokart någon gång i framtiden, om företaget inte bestämmer sig för att sadla om till hanggliding?

972,845st.

När man började med kickstarter för spelet var inga spelföretag intresserade av att göra ett spacesim.
Chris Roberts bestämde sig för att försöka och 972,845 spelare har donerat pengar för att dom vill spela ett sånt spel.
Att Elite dangerous också kom till via kickstarter understryker hur snett ute spelföretagen var vid den tiden (nu är det annat ljud i skällan).

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kan man flyga runt till olika planeter än? Chris Roberts säger ju att spelet är "....-live samtidigt som vi utvecklar".

Nej, hela spelet är inte live än.

Owe
Medlem

Fattar inte gnället.
Det ser ju hur sjysst och stort ut som helst och Chris Roberts är inte direkt sen med att visa nyheterna i spelet och vad de arbetar med..
Om det är något spel jag skulle gnälla på så är det spel som DayZ standalone som aldrig någonsin verkar bli klart.

Medlem

Oavsett hur spelet blir så är jag säker på att Chris Roberts är helt seriös i sina ambitioner och med tanke på budgeten så blir det svårt att missa.
Det finns egentligen inte heller någon konkurrens när det gäller den här typen av spel. (Nej, Elite: Dangerous är inte samma typ av spel).

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Luciphear:

Människor lägger pengar på det de tror skulle vara en upplevelse för dom. Luftballong, klättra i berg, åka gokart - vad som nu glädjer personen. Jag anser inte det vara annorlunda att lägga pengar på att stötta Star Citizen som uppenbarligen är något folk verkligen vill ha, även om det tar sin tid att bli färdigt.

Hur många människor lägger tusentals kronor på ett företag som erbjuder luftballongfärder "någon gång i framtiden"? Hur många betalar massor av pengar för att kanske få åka gokart någon gång i framtiden, om företaget inte bestämmer sig för att sadla om till hanggliding?

Oerhört många lägger pengar på företag som erbjuder framtida upplevelser. Några exempel vore:
Kickstarter projekt. (Oculus Rift, datorspel, brädspel, den där hoverboard-grejen och mycket mer..)

Bigelow Aerospace. (Om jag inte minns fel så är det ett projekt att skapa ett hotel i rymden. Det finns inte än men folk spenderar miljarder för att göra det till en möjlighet.)

Aktier.

Filmer.

Bank/kreditlån.

Poängen är att jodå, det är definitivt inte en ovanlighet att spendera oerhörda summor på något du vill ska bli verklighet. Om du trivs bäst med att betala för det som redan finns så kör på, det är inget fel med det heller, men hur tror du att företag får råd att utveckla och skapa nya upplevelser och teknologi? Inte är det genom att magiskt trolla fram pengar eller enbart förlita sig på att ett större företag skaffar det åt dig. Det är folk som betalar.

Medlem
Medlem

Han gör ju regelbundna videor med svar på frågor och för att belysa utvecklingsprocessen och hur kan folk inte veta hur pengarna används?!?
Dom har en väldig massa människor inblandade i utvecklingen i flera studior och gjorde nyligen 10 veckors motioncapture arbete med skådespelare för kampanjen...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Han gör ju regelbundna videor med svar på frågor och för att belysa utvecklingsprocessen och hur kan folk inte veta hur pengarna används?!?

Kan du inte visa den ekonomiska redovisningen som förklarar precis hur pengarna används som bara du och CIGs ekonomichef verkar ha sett? För ingen av oss andra kan göra speciellt mkt mer än att spekulera hur pengarna används och hur mkt som används och hur mkt som finns kvar.

Vad vi vet om hur pengarna används är att:

1.) En stor del av utvecklarna regelbundet flygs till andra sidan jorden (från Västra USA till UK till exempelt) och stannar där en månad! ( hotelkostnader??? ) för att lättare kunna samarbeta.

2.) CR själv och stor del av teamet flyger runt till mässor och spenderar mkt tid och resurser på detta för att bygga hype.

3.) En stor mängd pengar och tid spenderats på 3D gimicks, minigames, webbsidan, flashiga reklamer och annat för att bygga hype.

Sammantaget är mitt intryck att det verkar vara ett ganska slösaktigt upplägg att flyga utvecklare jorden runt och betala hotellkostnader för en månad, och att mkt fokus ser ut att vara på att bygga hype för att kunna få fler donnationer.

Medlem

Har backat ett par tusingar vilket är ovanligt för en fyndhylle köpare som mig.

1. Ok ..kul för dem jag unnar dem det verkligen.

2. Ok.. kul för dem..hype är bra .. mina peningar gör nytta.

3. Skepp reklamerna är lore , SC bygger ett helt universum och bli inte förvånad om det dyker upp en spelfilm eller ett ny scifi serie ala battlestar galactica.

Sammantaget är mitt intryck att du inte är backer utan du är en bitter bänksittare som hoppas spelet blir mediokert.
Kan trösta dig med att även ifall det blir så är mina tusingar väl spenderade då jag deltagit i något som går till spelhistorien.

Medlem

Bernie Maddof

12
Skriv svar