Hjälp Evolve överleva, spela det gratis i helgen

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av Sebbepojken:

Det är ett väldigt välgjort spel i grunden. Problemet är att spelet inte är någonting utan sina spelare. Och det är främst marknadsföringen av spelet som har förstört spelarbasen, inte spelet själv. Det enda felet utvecklarna själva har gjort är att de hade alldeles för långsam process för släpp av sina patchar i början. Uppenbara balansbrister tog på tok för lång tid att åtgärda. Till skillnad från många andra shooters ligger skickligheten inte i reaktionsförmåga och sikte, utan snarare taktisk förmåga och hur man placerar sig i strid.

Nu har dom hunnit lansera ett nytt spelläge, nya kartor, nya karaktärer och monster samt balanserat dessa väldigt mycket bättre. Ovanpå allt detta finns ett nytt matchmaking-system som i mycket större omsträckning än tidigare tar hänsyn till din skicklighet. Problemet är just att det systemet inte funkar särskilt bra med bara 500 spelare och dom behöver verkligen få upp antalet spelare igen.

Jag rekommenderar folk att prova spelet nu under helgen, för då kommer det garanterat vara tillräckligt många som spelar. Förhoppningsvis får spelarbasen en rejäl skjuts även efter helgen också.

Själv köpte jag det inte för att de visade stark EA varning redan innan släppet. Köp monster redan innan de lanserat spelet, förboka inte och du får ingen komplett spel. Det är just det här som Dues Ex håller på att göra om. Helt vanlig jäla greed bara och spelet kan brinna enligt mig, de borde göra det f2p på en gång istället om de vill rädda titeln. Pröva på kampanjer är typ det tråkigaste som fins, man sätter sig lixom alldrig in i spelet annat än testar framraten för skojjs skull.

Ja, det var ju det jag sa - att marknadsföringen förstörde och inte spelet själv. Du fick absolut hela spelet även utan att förboka, men det är 2K's med deras marknadsförings fel att du och många andra fick den uppfattningen du har.

Medlem

Jag köpte det tyvärr när det kostade 50 euro, önskar refund fanns på den tiden.

Skrivet av Nelfie:

Jag köpte det tyvärr när det kostade 50 euro, önskar refund fanns på den tiden.

kan föreställa mig hur det känns .. har gjort samma misstag många gånger innan det gick att få refunds på steam.

12
Skriv svar