Romanstörstande Witcher 3-spelare får bättre kärleksaffärer

Robot
Romanstörstande Witcher 3-spelare får bättre kärleksaffärer

Fler val och mer dialog redan i nästa patch, enligt utvecklarna.


Medlem
Romanstörstande Witcher 3-spelare får bättre kärleksaffärer

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Medlem
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Varför köpa kon när mjölken är gratis?

Medlem

Har läst alla böcker och CDPR har verkligen fångat Geralt och alla andra huvudpersoner. Kunde inte sluta le när Geralt och Triss träffades.

Medlem
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Haha, det är en av grejerna som är lite små kul med Geralt och Witcher 3, att han är ett sådant rövhål, inte undra på att tjejerna tvekar med honom :P. Personligen så tycker jag kärleks romanserna i spelet är det tråkigaste, själv väljer jag de val som får mig mest att skratta :P. Och Purris, fortsätt spela tills du hittar henne(om du nu hittar henne), det blir bättre efter det! Du är bara i början!

Medlem

Om man skulle ta tag i spelet i helgen kanske, legat installerat sen i Maj

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Haha, det är en av grejerna som är lite små kul med Geralt och Witcher 3, att han är ett sådant rövhål, inte undra på att tjejerna tvekar med honom :P. Personligen så tycker jag kärleks romanserna i spelet är det tråkigaste, själv väljer jag de val som får mig mest att skratta :P. Och Purris, fortsätt spela tills du hittar henne(om du nu hittar henne), det blir bättre efter det! Du är bara i början!

Ja jag har tänkt att spela vidare... Jag gillar ju öppna storydrivna rollspel jag har bara varit orolig att jag ska skada mig genom upprepade head-desks på grund av all macho-ost... Jag hade till och med en "omröstning" på min blogg om jag skulle ge det en chans eller inte... det var bara en som röstade så nu spelar jag XD

Medlem
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Grejen är ju den att han under de tidigare två spelen har utvecklat en ganska så.. nära relation till Triss (iochmed att hans minne var borttappat osv. så han hade glömt bort Yennefer), dessutom är det tydligen så att hans kärlek till Yennefer delvis kan vara beroende på en önskan han gav till en djinn för en massa år sedan (att han alltid ville vara med Yennefer osv.). Yen är dessutom en ganska knepig karaktär att tycka om (tyckte jag åtminstone) vilket gör det till en ganska intressant kärlekskonflikt om man istället försöker behålla sin relation till Triss, haha.

Frilansare
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Fast du behöver ju inte ragga andra tjejer? Gillar du Yennefer, stick with her

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Fast du behöver ju inte ragga andra tjejer? Gillar du Yennefer, stick with her

Eller också är Geralt den första polyamorösa spelhjälten som synliggör en minoritet
Nu när vi har lyckats med att få folk att acceptera HBTQ så är det dags att vi som skippar det mononormativa får lite (mycket) kärlek med

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Fast du behöver ju inte ragga andra tjejer? Gillar du Yennefer, stick with her

Eller också är Geralt den första polyamorösa spelhjälten som synliggör en minoritet
Nu när vi har lyckats med att få folk att acceptera HBTQ så är det dags att vi som skippar det mononormativa får lite (mycket) kärlek med

Så Geralt är nya Larry?

Medlem
Skrivet av Purris:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Fast du behöver ju inte ragga andra tjejer? Gillar du Yennefer, stick with her

Eller också är Geralt den första polyamorösa spelhjälten som synliggör en minoritet
Nu när vi har lyckats med att få folk att acceptera HBTQ så är det dags att vi som skippar det mononormativa får lite (mycket) kärlek med

Så Geralt är nya Larry?

Haha ok, glömde Larry
Fast Larry är nog mer bara ligga med allt än bry sig om brudarna. Geralt har ju en relation till de han kan få i säng i TW3 iaf, så långt jag spelade iaf kändes det så. Dvs inte bara ligga utan faktiskt lite romans, lära känna, hjälpa och sen uppstår det hormonella behov.

Medlem

Geralt och Yennefers historia under böckerna är jävligt rörig (relationship status: it's complicated) och han ligger runt men har ändå med sig en viss moral i sitt snuskande. Som en promiskiös gentleman. Men utan att spoila för er som vill läsa böckerna så ska ingen ha något dåligt samvete för några relationsval i spelet. Både yennefer och triss har betett sig ruskigt illa förr


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Geralt har ju en relation till de han kan få i säng i TW3 iaf, så långt jag spelade iaf kändes det så. Dvs inte bara ligga utan faktiskt lite romans, lära känna, hjälpa och sen uppstår det hormonella behov.

You´re joking, right?

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av DrDoom:

Geralt har ju en relation till de han kan få i säng i TW3 iaf, så långt jag spelade iaf kändes det så. Dvs inte bara ligga utan faktiskt lite romans, lära känna, hjälpa och sen uppstår det hormonella behov.

You´re joking, right?

https://www.youtube.com/embed/FVRc1YMFpeo

Spelade bara 20+ timmar innan jag gav upp pga styrningen, var nog aldrig inne på det trevliga huset i klippet
Visst, Geralt gillar att ligga... men försvarar fortfarande hans beteende mot de mer viktiga kvinnorna i berättelsen!

eller äääh... ger upp

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av DrDoom:

Geralt har ju en relation till de han kan få i säng i TW3 iaf, så långt jag spelade iaf kändes det så. Dvs inte bara ligga utan faktiskt lite romans, lära känna, hjälpa och sen uppstår det hormonella behov.

You´re joking, right?

https://www.youtube.com/embed/FVRc1YMFpeo

Spelade bara 20+ timmar innan jag gav upp pga styrningen, var nog aldrig inne på det trevliga huset i klippet
Visst, Geralt gillar att ligga... men försvarar fortfarande hans beteende mot de mer viktiga kvinnorna i berättelsen!

eller äääh... ger upp

Jag skulle istället förklara det så här:
Det finns horor. Det finns (även om vissa ser ner på dem) en viss social acceptans mot bordeller.
Män är kåtbockar. Det finns (även om många fruar inte delar den åsikten) en social acceptans mot att män måste leka av sig ibland.
Geralt är en man av sin tid.
Som allt annat i The Witcher så är sexandet en gråskala och det är upp till dig som spelare att avgöra om det är ok, eller inte. Du måste ju inte köpa sex och ligga så fort tillfälle ges.

k3m
Medlem

bästa tråden jag läst på Fz

Medlem

enda biten en riktig gamer inte ger någon tid, att ha låtsasförhållanden i spel. är det bara jag som finner det rakt av monsterpatetiskt? är alla SÅ otroligt oskuld, verkligen? kom igen nu fan


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Bennii:

Som allt annat i The Witcher så är sexandet en gråskala och det är upp till dig som spelare att avgöra om det är ok, eller inte. Du måste ju inte köpa sex och ligga så fort tillfälle ges.

Det är en bra sammanfattning av skälet till att jag ändå tycker Geralt är bra som polyamorös spelhjälte. Till skillnad från spel som Larry så går det inte bara ut på att ligga, men om man vill så kan man göra det med en, eller flera.
De flesta av de han har sexy time med vet ju också om att han inte är den monogama typen och accepterar det.

Och det är så jag ser själv på sex och förhållanden. Något man kan ha med flera, så länge alla inblandade vet om allt och accepterar det. Kan man älska flera barn, flera vänner, flera släktingar osv så finns inget som säger man inte kan älska flera partners med.

Så Geralt har en speciell plats i mitt hjärta för att han är som han är

(Och ja, jag vet att utvecklarna troligtvis hade noll såna tankar)

k3m
Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Bennii:

Som allt annat i The Witcher så är sexandet en gråskala och det är upp till dig som spelare att avgöra om det är ok, eller inte. Du måste ju inte köpa sex och ligga så fort tillfälle ges.

Det är en bra sammanfattning av skälet till att jag ändå tycker Geralt är bra som polyamorös spelhjälte. Till skillnad från spel som Larry så går det inte bara ut på att ligga, men om man vill så kan man göra det med en, eller flera.
De flesta av de han har sexy time med vet ju också om att han inte är den monogama typen och accepterar det.

Och det är så jag ser själv på sex och förhållanden. Något man kan ha med flera, så länge alla inblandade vet om allt och accepterar det. Kan man älska flera barn, flera vänner, flera släktingar osv så finns inget som säger man inte kan älska flera partners med.

Så Geralt har en speciell plats i mitt hjärta för att han är som han är

(Och ja, jag vet att utvecklarna troligtvis hade noll såna tankar)

Det är inte säkert. Varför tror du att de inte alls tänkte som du?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

enda biten en riktig gamer inte ger någon tid, att ha låtsasförhållanden i spel. är det bara jag som finner det rakt av monsterpatetiskt? är alla SÅ otroligt oskuld, verkligen? kom igen nu fan

Rollspel, slå upp ordet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av monsterbenke:

enda biten en riktig gamer inte ger någon tid, att ha låtsasförhållanden i spel. är det bara jag som finner det rakt av monsterpatetiskt? är alla SÅ otroligt oskuld, verkligen? kom igen nu fan

Rollspel, slå upp ordet.

Att simulera att ha stora muskler och magiska krafter, riktig gamer,
Att simulera relationer mellan karaktärer och band mellan människor: monsterpatetiskt.

okej.

Medlem

Kan man ragga upp Djikstra?

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

enda biten en riktig gamer inte ger någon tid, att ha låtsasförhållanden i spel. är det bara jag som finner det rakt av monsterpatetiskt? är alla SÅ otroligt oskuld, verkligen? kom igen nu fan

Så enda anledningen att man blandar in relationer i spel är för att gamers inte kan få riktiga tjejer? Applicera samma tankesätt på film så är enda anledningen att kolla på romantiska komedier att man är singel och tråkig.

Edit:
Jag vill ta tillbaka den där sista liknelsen jag gjorde eftersom jag precis insåg att den var ganska dålig. Det är ju trots allt mest tråkiga singlar som kollar på romantiska komedier.

Inaktiv
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Jag gissar att din flickvän tittade över axeln när du läste nyheten och skrev din kommentar...

k3m
Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Jag gissar att din flickvän tittade över axeln när du läste nyheten och skrev din kommentar...

lol

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Haha, det är en av grejerna som är lite små kul med Geralt och Witcher 3, att han är ett sådant rövhål, inte undra på att tjejerna tvekar med honom :P. Personligen så tycker jag kärleks romanserna i spelet är det tråkigaste, själv väljer jag de val som får mig mest att skratta :P. Och Purris, fortsätt spela tills du hittar henne(om du nu hittar henne), det blir bättre efter det! Du är bara i början!

Okej, jag har kommit lite längre, jag hade visst överskattat hela "jag följer henne av kärlek"-grejen.. Han har ett förflutet med henne men är inte i ett förhållande, så spelaren är öppen att kära ner sig i någon annan. Och jag får erkänna att Geralt inte är riktigt så gris-macho som jag befarade.. men what is up med det där skägget? Två dagar efter rakningen har han helskägg igen? Så fort kan det väl inte gå?

Medlem
Skrivet av Purris:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Purris:

Men alltså.. jag har precis börjat spela detta... och det är tydligt väldigt tidigt att jag som Geralt letar efter denna Yennefer på grund av min kärlek till henne.. Ska jag verkligen springa runt och ragga höger och vänster på vägen? Känns inte helt okej...

Haha, det är en av grejerna som är lite små kul med Geralt och Witcher 3, att han är ett sådant rövhål, inte undra på att tjejerna tvekar med honom :P. Personligen så tycker jag kärleks romanserna i spelet är det tråkigaste, själv väljer jag de val som får mig mest att skratta :P. Och Purris, fortsätt spela tills du hittar henne(om du nu hittar henne), det blir bättre efter det! Du är bara i början!

Okej, jag har kommit lite längre, jag hade visst överskattat hela "jag följer henne av kärlek"-grejen.. Han har ett förflutet med henne men är inte i ett förhållande, så spelaren är öppen att kära ner sig i någon annan. Och jag får erkänna att Geralt inte är riktigt så gris-macho som jag befarade.. men what is up med det där skägget? Två dagar efter rakningen har han helskägg igen? Så fort kan det väl inte gå?

Det är bara första gången hans skägg växer tillbaka fort, tar längre tid senare.

1
Skriv svar