Robot
Mad Max

Med en äkta gimp kan du slå världen med häpnad. Eller i alla få en luttrad spelskribent att skratta rakt ut.

#mad-max, #avalanche-studios, #batman-arkham-knight, #lord-of-the-rings-shadow-of-mordor, #far-cry-4


Medlem
Mad Max

Tycker spelet verkar intressant. Filmen var "meh" men älskar originalet med Mel Gibson och Tina Turner. Spelet kanske inte är en höjdare men bilracing funkar alltid, speciellt i apokalyptiska ödemarker.

Rubriken är dock lite fel... tror ni missat ett ord

"Recension - Mad Max bärs av upp deformerade axlar"

Medlem

förbannat skoj spel lirat 10tim och knappt börjat på huvudstoryn.
brutalt och vackert!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ett fantastiskt spel som förtjänar fem av fem. Precis som Fury Road (senaste filmen).

Inaktiv

blir nog ett köp ändå mest för att jag vill kolla på sand och misshandla människor.

Medlem

Så länge jag inte kan spela gimp/master i MP så blir det inget köp för mig. Singleplayer spel har levt ut sin roll imo.

Inaktiv

Ett tips till Avalanche! Kan man inte göra roliga quests så ska man inte göra quests överhuvudtaget. En liten jämförelse, Gandalf sa till Bilbo att dom skulle ut på en quest. Det var hela Bilbo boken, en guest! Det är den ursprungliga innebörden av en quest. Ett stort äventyr. Totalt missbrukat idag. Att en svensk spelstudio inte kan vara mer innovativa i att förse spelaren med meningsfull sysselsättning är oroväckande. Använd er fantasi eller fråga närmaste 5 åring helt övertygad om att ni skulle få betydligt bättre input än från en gamedesigner utexaminerad från Gotlands spelutbildning.

Medlem
Citat:

Allt detta bygger vidare på den allt mer populära formulan som såväl Batman, Shadow of Mordor och inte minst de senaste Far Cry-spelen så framgångsrikt spunnit sin spelmekanik på.

En mening som får mig att inse att spelet inte är värt fullpris för mig.

Citat:

Men för mig är smaken lite för bekant.

En mening som får mig att inse vilken klok man Calle är.

Medlem

Ett av de roligaste spelen jag har spelet. Kan inte sluta!
Sjukt fantastiskt gjort på alla nivåer

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Citat:

Allt detta bygger vidare på den allt mer populära formulan som såväl Batman, Shadow of Mordor och inte minst de senaste Far Cry-spelen så framgångsrikt spunnit sin spelmekanik på.

En mening som får mig att inse att spelet inte är värt fullpris för mig.

Citat:

Men för mig är smaken lite för bekant.

En mening som får mig att inse vilken klok man Calle är.

Praise be!


signatur
Skrivet av SolidSnake:

Ett tips till Avalanche! Kan man inte göra roliga quests så ska man inte göra quests överhuvudtaget. En liten jämförelse, Gandalf sa till Bilbo att dom skulle ut på en quest. Det var hela Bilbo boken, en guest! Det är den ursprungliga innebörden av en quest. Ett stort äventyr. Totalt missbrukat idag. Att en svensk spelstudio inte kan vara mer innovativa i att förse spelaren med meningsfull sysselsättning är oroväckande. Använd er fantasi eller fråga närmaste 5 åring helt övertygad om att ni skulle få betydligt bättre input än från en gamedesigner utexaminerad från Gotlands spelutbildning.

Håller med. Det blir urtrist efter ett kort tag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av SolidSnake:

Ett tips till Avalanche! Kan man inte göra roliga quests så ska man inte göra quests överhuvudtaget. En liten jämförelse, Gandalf sa till Bilbo att dom skulle ut på en quest. Det var hela Bilbo boken, en guest! Det är den ursprungliga innebörden av en quest. Ett stort äventyr. Totalt missbrukat idag. Att en svensk spelstudio inte kan vara mer innovativa i att förse spelaren med meningsfull sysselsättning är oroväckande. Använd er fantasi eller fråga närmaste 5 åring helt övertygad om att ni skulle få betydligt bättre input än från en gamedesigner utexaminerad från Gotlands spelutbildning.

smaken är som baken som allt annat.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Så ännu en transportsimulator då? Om spelet nu påminner om Far Cry och Shadow of Mordor.
Att lägga mest tid på att ta sig till och från platser är inte roligt.

dmn
Medlem

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Så ännu en transportsimulator då? Om spelet nu påminner om Far Cry och Shadow of Mordor.
Att lägga mest tid på att ta sig till och från platser är inte roligt.

går ju fast travel mellan dom olika outposts när du väl låst upp dom så det är inga problem.. Håller med om att det är ett ett bra spel har redan lagt ner många timmar på detta, har inte suttit så länge på ett spel sen gta v kom en trea kändes verkligen lite tamt speciellt med tanke på hur bra och snyggt spelet är och utan buggar, maxar det nästan på en halvdan dator det är ju inte illa.

Medlem
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker spelet verkar intressant. Filmen var "meh" men älskar originalet med Mel Gibson och Tina Turner.

Nu är ju det Mad Max: beyond Thunderdome som är tredje filmen i serien. (Här kan ni låtsas att jag har en smiley som är lite så där spydig?)

Har inte sett Fury Road mem den verkar gräsligt dålig.

Detta spel kanske blir aktuellt i framtiden men quest'n-fetch.. inte lönt att påbörja så många långa stora spel när nhl+fifa väntar om hörnet.

Medlem

Jag gillar Mad Max spelet men det är extremt enformigt och det känns som att det alltid saknas något.
Min uppfattning är att utvecklarna har lagt mer tid på design och grafik och sammansatt en enkel och familjär spelmekanik som har haft framgångar i andra spel så som Batman Arkham, Shadows of Mordor och Sleeping dogs.
Mad Max spelet känns som nåt PR jippo ihop med den senaste Mad Max filmen.
"Ny Mad Max film efter 30 år! Hype! Och ett spel på det! Mer hype!"
Jag är lite besviken på Mad Max spelet och det känns som mycket potential har gått förlorad. Men jag är ett Mad Max fan och det är nog det som gör att jag gillar spelet ändå.

Medlem

Ta det bästa från Just Cause, Borderlands och Shadow of Mordor så har du Mad Max. Väldigt vackert och trevligt spel.

Medlem

Skaffade spelet samma dag det släpptes, kört det non-stop sen dess. Riktigt roligt spel som jag tycker sticker ut på ett bra sätt. Även om det är en smakfråga så rekommenderar jag det starkt!

Medlem

Riktigt bra spel!

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Nu är ju det Mad Max: beyond Thunderdome som är tredje filmen i serien. (Här kan ni låtsas att jag har en smiley som är lite så där spydig?)

Har inte sett Fury Road mem den verkar gräsligt dålig.

Detta spel kanske blir aktuellt i framtiden men quest'n-fetch.. inte lönt att påbörja så många långa stora spel när nhl+fifa väntar om hörnet.

Ja, dock den bästa av filmerna tycker jag och som verkligen sätter hur Mad Max skall vara och kännas. Den nya filmen hade visserligen lite Mad Max-vibbar också men efter filmen så kände jag typ "va? Inget mer? är det bara halva filmen?" typ... en besvikelse tyvärr efter att ha sett fram emot den. Kanske spelet räddar lite av det jag saknade i filmen.

dmn
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

Inaktiv

Gillar både spelet och filmerna! Och bra portat med!
Lite dyrt dock på steam, så jag köpte det på en key-shop istället för 190 spänn. Perfekt pris för detta enligt mig.

Enda jag kan klaga på är att man inte kan klättra över midjehöga räcken å sånt, och att vissa sidequests känns lite fattiga.

EDIT: Och att de inte fått till det där riktiga mullriga V8 ljudet. En har ju lite raggarblod i sig.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

På vilket sätt säger TB:s port report mer än en recension?

Medlem

Ja j-vlar ta mig på snoppen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

Skönt - då slipper jag mycket jobb i framtiden!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

Skönt - då slipper jag mycket jobb i framtiden!

På tal om recensioner och videos. Skulle inte ni på FZ kunna testa att göra en recension av valfritt kommande spel i videoformat?
När man jämför de flesta skriftliga recensioner på diverse hemsidor och video recensioner på youtuben så lyckas alltid youtube recensionerna få in mest information


signatur

Game long and prosper

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Javas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av dmn:

Inte ett ord om att det fakiskt är en riktigt jävla bra PC-port? Är ju bland det viktigaste att nämna nuförtiden...*hosta* Batman *hosta'

Hela Totalbiscuits port report från Youtube var ju inklippt i recensionen.

Resonerar man så är det ju ingen vits att ens skriva nån recension, eftersom den videon säger så mycket mer.

Skönt - då slipper jag mycket jobb i framtiden!

På tal om recensioner och videos. Skulle inte ni på FZ kunna testa att göra en recension av valfritt kommande spel i videoformat?
När man jämför de flesta skriftliga recensioner på diverse hemsidor och video recensioner på youtuben så lyckas alltid youtube recensionerna få in mest information

Vi tar upp det då och då men har inte riktigt hittat formatet som passar oss.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Har redan köpt MGS 5 istället (och är jävligt nöjd med det liret), men plockar nog upp det här nån gång i höst också. Mycket med det här spelet som tilltalar mig, känner jag.

12
Skriv svar