Fallout 4 innehåller stora mängder talad dialog

Robot
Fallout 4 innehåller stora mängder talad dialog

Bethesda teasar oss med att kasta ut siffror som är aningen svåra att greppa.


Medlem
Fallout 4 innehåller stora mängder talad dialog
Citat:

Vi hoppas att Bethesda för första gången lyckas gjuta riktigt liv i alla sina karaktärer och npc:er.

Dagens sanning. De får ha hur mycket, eller hur lite dialog som helst. Men om karaktärerna är lika plastiga och stela som i Bethesdas tidigare spel så känns det som det kvittar. Förhoppningsvis jobbar de på den aspekten också.

Medlem

Det kommer väl vara som vanligt dvs att karaktärer byter röst mitt i meningar och samma röst för flera olika karaktärer

Medlem

frågan är om de räknar med alla översättningar också? alltså Franska, Tyska, etc.

Medlem

Förhoppningsvis är det fler än de 7-8 skådisar som brukar göra hela Bethesdas spel.

Medlem

Fan va negativa ni alla är! Det kommer bli ett skitgrymt spel på alla sätt, punkt.

Medlem
Skrivet av nibbles:

och samma röst för flera olika karaktärer

Det är nog inte riktigt ekonomiskt hållbart att anlita ett par tusen röstskådespelare...

Medlem
Skrivet av humziz:

Fan va negativa ni alla är! Det kommer bli ett skitgrymt spel på alla sätt, punkt.

Det är väl inget negativt med att man önskar en förbättring från tidigare spel.

Medlem

Bud på att ta ut semester när detta släpps!

Medlem
Skrivet av humziz:

Fan va negativa ni alla är! Det kommer bli ett skitgrymt spel på alla sätt, punkt.

Amen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Det ser grymt ut, jag hoppas innerligt att de inte väljer att "jävlas" med något skumt DRM-tillägg á la GTA 5, om det bara är plain old Steamworks så är det ett garanterat köp för min del.

Medlem

Vet inte. Känns som jag förväntade mig mer grafiskt. Texturerna ser lite gamla ut. Ljussättningen inomhus var lite b. Karaktärerna ser mer livlösa ut än Skyrim :S. Oh well gameplay går ju före.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Vet inte. Känns som jag förväntade mig mer grafiskt. Texturerna ser lite gamla ut. Ljussättningen inomhus var lite b. Karaktärerna ser mer livlösa ut än Skyrim :S. Oh well gameplay går ju före.

Du utgår från att Youtube-kvalitèn är jämförbar med hur det kommer se ut när man faktiskt spelar spelet med högsta upplösning? :/


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av Pholiage:

Vet inte. Känns som jag förväntade mig mer grafiskt. Texturerna ser lite gamla ut. Ljussättningen inomhus var lite b. Karaktärerna ser mer livlösa ut än Skyrim :S. Oh well gameplay går ju före.

Du utgår från att Youtube-kvalitèn är jämförbar med hur det kommer se ut när man faktiskt spelar spelet med högsta upplösning? :/

Nja visst att YT har påverkan. Men livlösa modeller tror jag knappast. Och tyvärr. Upplösning betyder så väldigt lite. Du kan ha 500000000000000x66000000000000000000 i upplösning. Det fortfarande ut som crap om texturerna inte har fått samma behandling. Det var sånt Carmack försökte ordna med i Idtech4 motorn och Rage. Det är därför så många "HD remakes" ser ut som skit för de har bara gjort spelen körbara i 1080p, 1440p osv. De har inte gjort nya texturer.

1
Skriv svar