5 sätt att spela Need for Speed

Robot
Medlem
5 sätt att spela Need for Speed

No Need For Speed


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Porsche unleashed. Senaste riktiga NFS.
Underground 2 var kul, men arkadigt.
Allt efter det påminner om avföring.

Medlem

Let´s call the game Need for speed, and lock it to 30 fps.

Förhoppningsvis gör de inte om det misstaget. Men jag lär inte spela det här ändå.

Medlem

Det enda som gör att det kan vara värt att titta närmare på är ju just det att du kan bygga/uppgradera och modifiera dina fordon. helt klart intressant!


signatur

Sim-Racing

Medlem

Efter Hot Pursuit förlorade IPn sin charm tyvärr

tnn
Medlem

Jag plockade Most Wanted på Origin när det var gratis nån gång och hade rätt roligt med det ändå. Kommer förmodligen köpa det här när det går att lösa för en billig peng.
Modifieringsbiten ser ju bra ut, om inte annat.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Let´s call the game Need for speed, and lock it to 30 fps.

Förhoppningsvis gör de inte om det misstaget. Men jag lär inte spela det här ändå.

Det gick att låsa upp till 60/120 sen, men ja, det var ett STORT misstag.
Förhoppningsvis är inte spellogiken låst till frameraten på detta och man kan köra det olåst.

Medlem

Krav om uppkoppling, det hade varit tillräckligt för att inte köpa spelet även om det inte varit EA som stod bakom det.

Medlem
Skrivet av KennyBarroz:

Det enda som gör att det kan vara värt att titta närmare på är ju just det att du kan bygga/uppgradera och modifiera dina fordon. helt klart intressant!

Att välja ett bilspel utifrån att du kan måla och kladda är likvärdigt med att man gillar att leka med dockor.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Sociala funktioner


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Varför kan det inte heta Need For Speed Underground 3 istället för Need For Speed (2015) vilket tyvärr verkar ha blivit standard. Jag ser på er Doom, NFS Most Wanted, NFS Hot Pursuit mm.

Ser intressant ut förutom sociala funktionerna och poliserna.
Hoppas att det finns fraktioner färdigt i spelet som man kan gå med i och att poliserna är lätta att komma undan


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

"NFS-Rivals" var ju värdelöst.
Så jag vet inte riktigt ännu med denna...


signatur

autograph

Medlem

Jag vill bara köra fort ifrån polisen. Inte bygga om och måla bilar.
Det var ju det som var så trist i Underground 1 & 2.
Fast många verkade gilla just det.


signatur

autograph

Medlem

Spel som kräver internet å socialtjänst e fan bara att gräva ner.

Lyckades få Rivals för 39kr så ångrar inte att jag köpte det. Jag menar så fort man fick bort 30-fps begränsingen var det väldigt kul att lira.

Medlem

Personligen skulle jag vilja ha en remake på The Need for Speed med cutscenes när man blir stoppad av polisen Men är väl kanske mest av nostalgiska skäl.

Medlem
Skrivet av delli:

Spel som kräver internet å socialtjänst e fan bara att gräva ner.

Detta är ju dock bara din åsikt, själv tycker jag att spel utan sociala interaktioner och online-läge är helt värdelöst då allt bra känns på låtsas då, hur skulle wow vara om det var offline med en massa bottar bara t.ex.

Tycker det är bättre när man kan träffa på folk och mäta sig med dom.

Skrivet av PcGamer:

Krav om uppkoppling, det hade varit tillräckligt för att inte köpa spelet även om det inte varit EA som stod bakom det.

Ser detta som en bonus då man slipper de flesta fuskarna, kolla på hur GTA V blev bara för att man hade tillgång till filerna och enkelt kunde leta sig in och göra fusk till det. Ta sedan en titt på Diablo III, inte så många som fuskar där och dom som gör är bottar vilket är i stort sett omöjligt att få bort helt.

Skrivet av ArcticFire:

Varför kan det inte heta Need For Speed Underground 3 istället för Need For Speed (2015) vilket tyvärr verkar ha blivit standard. Jag ser på er Doom, NFS Most Wanted, NFS Hot Pursuit mm.

Ser intressant ut förutom sociala funktionerna och poliserna.
Hoppas att det finns fraktioner färdigt i spelet som man kan gå med i och att poliserna är lätta att komma undan

Detta har besvarats på reddit och det som sades var att dom vill börja om och göra en reboot på serien och därför fick den sitt orginella namn utan tillägg.

Skrivet av azynkron:
Skrivet av KennyBarroz:

Det enda som gör att det kan vara värt att titta närmare på är ju just det att du kan bygga/uppgradera och modifiera dina fordon. helt klart intressant!

Att välja ett bilspel utifrån att du kan måla och kladda är likvärdigt med att man gillar att leka med dockor.

Detta är dock inte sant, Need for Speed är väl den enda arkad-racer som tillåter en att modifiera bilar på en såhär djup nivå, detta får också bilen att kännas mer personlig.

Skrivet av Gamer-Tompa:

Porsche unleashed. Senaste riktiga NFS.
Underground 2 var kul, men arkadigt.
Allt efter det påminner om avföring.

Need for Speed har alltid varit en arkadracer.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

Porsche unleashed. Senaste riktiga NFS.
Underground 2 var kul, men arkadigt.
Allt efter det påminner om avföring.

Ja, Porsche Unleashed var riktigt jävla bra

Edit: Och för att inte glömma Porsche 2000!


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av KnegarN:
Skrivet av delli:

Spel som kräver internet å socialtjänst e fan bara att gräva ner.

Detta är ju dock bara din åsikt, själv tycker jag att spel utan sociala interaktioner och online-läge är helt värdelöst då allt bra känns på låtsas då, hur skulle wow vara om det var offline med en massa bottar bara t.ex.

WoW är ett mmo-spel. Hela spelmodellen bygger på att man är online. I ett bilspel, som av tradition fungerar bra både ensam och i onlinerace så kan självklart kännas påklistrat med en sån här funktion. Så jag förstår definitivt dellis kommentar.

Medlem
Skrivet av Insanity:
Skrivet av Gamer-Tompa:

Porsche unleashed. Senaste riktiga NFS.
Underground 2 var kul, men arkadigt.
Allt efter det påminner om avföring.

Ja, Porsche Unleashed var riktigt jävla bra
Edit: Och för att inte glömma Porsche 2000!

Är inte det samma spel?


signatur

autograph

Medlem

Var det inte ett NFS som hette "High Stakes", men det byttes ut i Sverige till "Road Challenge"?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Mastermind530974:

Lyckades få Rivals för 39kr så ångrar inte att jag köpte det. Jag menar så fort man fick bort 30-fps begränsingen var det väldigt kul att lira.

Hur gör man det?


signatur

autograph

Medlem

Need for Speed Porsche Unleashed in NA and Need for Speed Porsche 2000 in Europe.

Porsche Challenge for Ps1.


signatur

autograph

Gnällkuk

En video från nya NFS och sen en bild från två år gamla? *face desk*


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av autograph:
Skrivet av Mastermind530974:

Lyckades få Rivals för 39kr så ångrar inte att jag köpte det. Jag menar så fort man fick bort 30-fps begränsingen var det väldigt kul att lira.

Hur gör man det?

Gör en genväg till NFS14.exe och efter sökvägens citattecken lägger du till -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar